Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@09:41:37 GMT

قاب امید میزبان «سعدی» می شود

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۰۱۱۴۳

قاب امید میزبان «سعدی» می شود

انیمیشن «بوستان سعدی» از تولیدات مرکز پویانمایی صبا هر روز و در دو نوبت از شبکه امید پخش می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مجموعه انیمیشن «بوستان سعدی» شامل حکایاتی زیبا از بوستان سعدی برای مخاطب کودک و نوجوان است که با تکنیک دو بعدی به کارگردانی ملوس مراد در26 قسمت 10 دقیقه ای و در مرکز پویانمایی صبا تولید شده و هر روز ساعت 7:45 و 17:45 از شبکه امید پخش می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموعه «بوستان سعدی» داستان های است که بر اساس حکایات، پندها و اندرزهایی برگرفته از بوستان، اثر ارزنده سعدی شیرازی تهیه شده است در این مجموعه تلاش شده تا در متن اصلی کمترین دخل و تصرف صورت گیرد.

در این مجموعه سعدی نظاره گر داستان است و نقش راوی را در داستان ایفا می‌کند و اشعاری را می‌خواند، مردم کوچه بازار به طور سنتی طراحی و نقاشی شده اند اما برای ارتباط بهتر مخاطب با شخصیت های داستانی از دیالوگ های عامیانه‌تری استفاده شده است.

این مجموعه برای کودک و نوجوان و آشنایی بیشتر این قشر با هنرمندان و شاعران فارسی زبان و پی بردن به فرهنگ و زبان گذشتگان ساخته شده و آثار این هنرمندان به لحاظ تأثیرگذاری بیشتر بصری، به صورت انیمیشن ساخته می شود. در این کار سعی شده است که سادگی فضا و شخصیت ها به لحاظ زمانی کاملاً در طراحی ها رعایت شود. چهره ها، تن پوشها و حتی نوع چیدمان وسایل زندگی و نوع بازارها و محیط شهر و کاخ های آن زمان حاکی از زندگی در قرن هفتم دارد. داستان این مجموعه حاوی پیام ها و پندهایی است که در خور فهم کودکان و نوجوانان می باشد.

برخی از عوامل این مجموعه عبارتند از نویسندگان: مجید راستی، علی صمیمی زاد، با بازبینی جلال الدین اکرمی؛ انیماتورها: بهنام برنجی، نگین طاهری، سعید جلالیه، شهلا قاسمیان، جواد ابراهیم خانی، آرزو صائب؛ موسیقی: فرهاد هراتی و دیگر هنرمندان...

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرهنگ و هنر کودک و نوجوان کودکان و نوجوانان موسیقی نقاشی بوستان سعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۱۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقاء ایمنی اهالی رشت با آموزش در پارک‌ها و بوستان‌ها

ایسنا/گیلان رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: دوره‌های آموزش ایمنی و آتش نشانی در پارک‌ها و بوستان‌های شهر برای شهروندان انجام می‌شود.

شهرام مومنی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آغاز آموزش ایمنی و آتش نشانی برای شهروندان در پارک‌ها و بوستان‌های شهر، اظهار کرد: در ابتدای اجرای این طرح تیم عملیات آتش نشانی رشت با هدف افزایش علم ایمنی و آتش نشانی در میان شهروندان نسبت به آموزش ایمنی و آتش نشانی در بوستان ملت اقدام کرد.

وی با بیان اینکه داشتن شهری ایمن با وجود شهروندانی آگاه ساختنی است، افزود: تیم‌های عملیاتی آتش نشان از ۱۵ ایستگاه آتش نشانی نسبت به آموزش‌های عمومی اقدام می‌کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: تیم‌های عملیاتی آتش نشانان در بوستان‌ها و پارک‌های شهر رشت  نسبت به آموزش و نشر ایمنی و آتش نشانی اقدام می‌کنند.

مومنی، آموزش به کادر درمان و پرسنل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و آموزش و بازدید ایمنی از مراکز پرخطر شامل رستوران‌ها، هتل‌ها و غیره توسط کارشناسان آتش نشانی شهر رشت را از دیگر اقدامات این سازمان برای آگاهی بخشی به شهروندان بیان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهسازی و توسعه بوستان‌های منطقه ۵ قم
  • ساخت آموزشگاه ۶ کلاسه سعدی در بندرخمیر
  • امروز با سعدی: چه جرم رفت که با ما سخن نمی‌گویی
  • اسپانیا میزبان فیلم ژاو با حضور هنرمندان قمی شد
  • ذره‌بین در دست هنرمندان: خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین (فیلم)
  • بازیگر اخراجی‌ها کارگردان شد
  • استوری عجیب هادی چوپان؛ سعدی و حافظ فقط؟ نه من هم هستم! + عکس
  • یادآوری خاطرات با نسخه بدنساز داستان اسباب بازی ها(عکس)
  • ارتقاء ایمنی اهالی رشت با آموزش در پارک‌ها و بوستان‌ها
  • ترسناک‌ترین فیلم جهان که کشته داده!