Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@18:47:43 GMT

دفاع مقدس یک گنجینه ارزشمند و تمام نشدنی است

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۰۱۵۱۸

دفاع مقدس یک گنجینه ارزشمند و تمام نشدنی است

فرمانده سپاه روح الله گفت: مسائل دفاع مقدس و آن چیزی که در این مقطع ارزشمند اتفاق افتاده یک موضوع عادی نیست بلکه یک گنجینه ارزشمند و تمام نشدنی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  دیار آفتاب؛ سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله امروز در ۲۲ مین نشست گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی، ضمن تبریک ایام ماه رجب، ماه رجب را ماه توسل، دعا و ارتباط عمیق با خداوند متعال عنوان کرد و گفت: می توان از این نعمت بزرگ و فرصت ارزشمند به خوبی استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی با اشاره به اینکه مسائل دفاع مقدس و آن چیزی که در این مقطع ارزشمند اتفاق افتاده یک موضوع عادی نیست بلکه یک گنج ارزشمند و تمام نشدنی است اظهار کرد: باید تلاشمان را بر روی این بگذاریم که همه مولفه های این مقطع ارزشمند همچون جوانان غیرتمند که از ارزش ها دفاع کردند را به نسل جوان معرفی کنیم.

وی ادامه داد: در استان مرکزی سوژه های ناب و هنرمندان بسیار خوبی داریم که به برکت کنگره شهدا توانستیم بخشی از این سوژه ها را احصاء کنیم و امروز هنرمندان باید بتوانند بسیاری از سوژه های دیگر که به آن پرداخته نشده را احصاء کنند.

فرمانده سپاه روح الله یکی از ضرورت های مهم احصاء سوژه های دفاع مقدس استفاده جوانان از آنها به عنوان الگو و راهی روشن برای آینده خودشان عنوان کرد و افزود: نیاز است هنرمندان جلساتی تخصصی با کار گروه تبلیغی کنگره در این خصوص داشته باشند.

کریمی اضافه کرد: در اولویت های تولیدی کنگره شهدا ابتدا باید سوژه های ملی در دستور کار باشد چراکه استان مرکزی شهدا و رزمندگان شاخصی دارد که کمتر شناخته شده هستند و نیاز بزرگی است که به این سوژه ها پرداخته شود تا استان مرکزی هم در بعد ملی جایگاه خود را بیشتر پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه شهدا در نزد خداوند متعال جایگاه ارزشمندی دارند و امروز این ما هستیم که به این شخصیت های بزرگ احتیاج داریم بیان کرد: در استان مرکزی هم ما شهدایی داریم که عملکرد بسیار شاخص و اثرگذاری در دفاع مقدس داشته اند که نیاز است از این جهت به شکل ملی به آنها پرداخته شود.

فرمانده سپاه روح الله با تاکید بر اینکه کلیه هنرمندانی که انگیزه کارکردن برای شهدا را دارند می توانند از آرشیو جامعی که به برکت کنگره در بنیاد حفظ آثار جمع آوری شده استفاده کنند گفت: چراکه حسن این آرشیو بدین جهت است که امروز در فضای مجازی و برای نسل جوان مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است، ادامه داد: در خصوص امام بزرگوار هم نیاز است در جهت تبیین شخصیت امام کار گسترده ای صورت گیرد و ما در ذیل کنگره تنها توانستیم به قطره ای از یک اقیانوس از شخصیت امام بپردازیم.

کریمی با بیان اینکه زبان هنر باید ساده و قابل فهم باشد اظهار کرد: ما باید به گونه ای به سوژه ها بپردازیم که برای همگان قابل فهم باشد و تولیدات را برای مخاطب عام تولید کنیم.

فرمانده سپاه روح الله با اشاره به اینکه یکی از هنرهای کنگره شهدای استان این بود که برنامه ها را برای مخاطب عام و عموم مردم در نظر گرفته شده بود افزود: نمونه آن اجلاسیه اصلی بود که بیش از ۱۶ هزار نفر در مصلی اراک حضور پیدا کردند و از این برنامه بهره بردند.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص تهیه مستند برای شهید سلیمانی به جهت اینکه ایشان یک مکتب و نهضتی ارزشمند هستند باید دقت شود بعد بین المللی ایشان و گستردگی اقدامات ایشان در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی دفاع مقدس سوژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۱۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس در هجده گفتگو به انتقال فرهنگ دفاع مقدس و ارائه آموزش‌های تخصصی مخابرات در جنگ می‌پردازد.
این کتاب براساس سیر زمانی وقایع تنظیم شده و گفت و گوی هجدهم آن به خاطرات سردار باقری با شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس اختصاص دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • محیط زیست به مثابه تمام دولت/تلنگری به طرفداران گفتمان سازش/نگرانی تمام‌نشدنی یک واگذاری
  • پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • موزه فسیل مراغه گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند
  • سریال کره‌ای Hide؛ جاذبۀ معماهای تمام‌نشدنی
  • موزه فسیل مراغه‌، گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند