Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@23:42:11 GMT

آمریکا: تعدیل نیروها در افغانستان مبتنی بر شرایط است

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۰۱۸۰۴

آمریکا: تعدیل نیروها در افغانستان مبتنی بر شرایط است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که هرگونه تعدیل نیروهای آمریکایی در افغانستان به پایبندی طالبان به توافق بستگی دارد. ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در توئیتی تصریح کرد که هرگونه تعدیل نیروهای آمریکایی در افغانستان مبتنی بر شرایط خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رئیس جمهور ترامپ تنها در صورتی آماده خروج نیروها است که طالبان به تعهداتش پایبند باشد.

اورتگاس همچنین تصریح کرد که حفظ منافع آمریکا همچنان اولویت اصلی واشنگتن در افغانستان باقی می‌ماند.

پیش از این نیز «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی ترامپ گفته بود که آمریکا شمار نیروهایش در افغانستان را به پایین‌تر از سطحی کاهش نمی‌دهد که برای حفظ منافع آمریکا و شرکایش در افغانستان نیاز باشد.

ترامپ: همیشه حضور اطلاعاتی در افغانستان خواهیم داشتتوافق طالبان و آمریکا؛ ترامپ چه نقشه‌ای برای این افتضاح تاریخی دارد؟ترامپ تهدید کرد: اگر طالبان توافق را نقض کند با نیروی بیشتری به افغانستان بازمی‌گردیمتوافق صلح آمریکا و طالبان امضا شد+متن سند

از سوی دیگر نیز باوجود تاکید طالبان و متن توافقنامه برای خروج همه نیروهای خارجی از افغانستان، ترامپ تصریح می‌کند که در هر صورتی آمریکا همیشه حضور اطلاعاتی در افغانستان را حفظ خواهد کرد تا منطقه را تحت نظر داشته باشد.

انتهای پیام/.

 

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا طالبان اخبار آمریکا طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۱۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه

عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در مراسمی با حضور والی هرات، والی غور، فرمانده سپاه 207 الفاروق و مسئولین حکومتی و نظامی غور و هرات پروژه ساخت جاده هرات-غور را افتتاح کرد.

ملا برادر در این مراسم گفت: بخش حمل و نقل نقش مهمی در رشد اقتصادی افغانستان دارد و با توجه به این اهمیت، امارت اسلامی این بخش را در اولویت‌های خود قرار داده است که نشست‌های پی‌درپی با کشورهای همسایه و منطقه به منظور توسعه و سازندگی اساسی آن ادامه دارد.

وی افزود: این جاده یکی از پروژه‌های مهم و ملی افغانستان است که ولایت‌های هرات، غور، بامیان، دایکندی و میدان وردک را از طریق حمل و نقل زمینی به کابل وصل می‌کند.

معاون نخست‌وزیر طالبان پیش از این گفته بود جاده‌‎ای در شهرستان «واخان» ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان درحال ساخت است که با تکمیل آن مسیر جدیدی میان افغانستان و چین ایجاد می‌شود.

وی افزود این جاده که افغانستان و چین را به هم وصل می‌کند، می‌تواند مسیری برای تردد و انتقال کالاهای تجاری دو کشور باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • نیروها به تناسب ظرفیت اشتغال در حوزه معدنی کرمان آموزش ببینند
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف