Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون بهداشت و درمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اعلام اینکه در حال ظرفیت سازی در قم، رشت، کاشان و گلستان برای استقرار سامانه بیمارستانی سیار 1000 تخت خوابی در صورت نیاز هستیم، گفت: در تهران نیز بستر سازی برای برپایی قریب به 2 تا 5 هزار تخت را در صورت نیاز انجام خواهیم داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، سردار احمد عبداللهی معاون بهداشت و درمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر یکشنبه در نشست خبری «قرارگاه مقابله با کرونا» که در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) برگزار شد، اظهار کرد: بعد از ورود ویروس کرونا به ایران، مجموعه بهداشت و درمان سپاه در خدمت بیماران کرونا شتافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از تماس تلفنی فرمانده کل سپاه با وزیر بهداشت و اعلام آمادگی سپاه مبنی بر هر نوع همکاری در حوزه سلامت با این وزارتخانه، وزیر بهداشت روز قبل از سپاه درخواست همکاری و نیازمندی‌های بخش سلامت کشور را اعلام کردند.
وی گفت: نهایتا در مجموعه سپاه نیز از شب قبل قرارگاه پیشگیری و مقابله با کرونا به فرماندهی فرماندهی کل سپاه تشکیل و از دیشب تاکنون 3 جلسه با موضوع برنامه ریزی برای مشارکت در پیشگیری و مقابله با کرونا تشکیل شده‌است. در این جلسات برنامه ریزی شد تا تخت‌های بیمارستانی مجموعه سپاه در این زمینه اختصاص یابد.
معاون بهداشت و درمان سپاه خاطرنشان کرد: در حال ظرفیت سازی در قم، رشت، کاشان و گلستان هستیم؛ به این صورت که در این شهرها و سایر شهرهای مورد نیاز سامانه بیمارستانی سیار 1000 تخت خوابی مستقر خواهیم کرد. در تهران نیز بستر سازی برای برپایی قریب به 2 تا 5 هزار تخت را در صورت نیاز انجام خواهیم داد.
سردار عبدالهی گفت: امروز هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای خطاب به مردم اعلام کرد که به مانند همیشه سپاه در موضوع مقابله با ویروس کرونا در کنار مردم است و بنا به درخواست وزارت بهداشت در این زمینه نقش آفرینی خواهیم کرد. امیدواریم بتوانیم با مشارکت و همراهی همه مردم بتوانیم با این ویروس مقابله کنیم. تردید نداشته‌ باشید که این بیماری آنقدر که پروپاگاندای رسانه ای دارد، خطرناک نیست و می‌توان با دست به دست هم دادن در داخل کشور از این معضل رهایی یافت.
وی اظهار کرد: همانطور که در همه عرصه ها از جمله دفاع مقدس موفق و پیروز و سربلند بیرون امیدواریم در این موضوع نیز سربلند باشیم .
معاون بهداشت و درمان سپاه خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه ظرفیت های مراکز درمانی سپاه در اختیار مردم است، یکی اقداماتی که انجام دادیم، اقدام به رفع آلودگی از طریق سامانه‌های جنگ نوین است؛ در حال حاضر در قم با استفاده از تجهیزات جنگ نوین خود در حال آلودگی زدایی و ضد عفونی شهر هستیم؛ این اقدام برای تهران و رشت نیز برنامه ریزی شده‌است.
سردار عبداللهی گفت: حسب دستور فرمانده کل سپاه، کلیه تحهیزات، امکانات و مجموعه های بهداشت و درمان سپاه به مدد وزارت بهداشت آمده و ان‌شاءالله در خدمت مردم خواهیم بود. این امید را به مردم می‌دهیم که با مشارکت با این بیماری مقابله می‌کنیم.
وی همچنین در واکنش به انتشار برخی مطالب در فضای مجازی درباره تجهیزات بیمارستان بقیه الله اظهار کرد: در فضای مجازی کلیپ‌هایی پخش شده مبنی بر اینکه از مجموع 6 دستگاه اکیمو که وارد کشور شده، 4دستگاه به بیمارستان بقیه الله تخصیص داده شده است که این موضوع را رد میکنیم؛ در حال حاضر تنها یک دستگاه اکیمو در اختیار بیمارستان بقیه الله است.
معاون بهداشت و درمان سپاه همچنین در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت سلامتی سربازان و کارکنان مراکز مختلف سپاه خاطرنشان کرد: تا کنون هیچ مورد مشکوکی در مجموعه سربازان و کادر سپاه فعال در مجموعه‌های مختلف سپاه از ابتلا به ویروس کرونا مشاهده نشده است. بر اساس اطلاعاتی که از وضعیت سلامتی سربازان و کارکنان ارتش دارم به خانواده‌های این عزیزان هم اطمینان خاطر می‌دهم که تاکنون هیچ مورد ابتلا و حتی مشکوک به کرونا در مجموعه نیروهای مسلح وجود نداشته است.
سردار عبداللهی گفت: همه بیمارستان های سپاه در سراسر کشور در خدمت بیماران کرونایی است و هیچ محدودیتی برای فعالیت در این زمینه نداریم. مردم به مجموعه مراکز درمانی سپاه اعتماد دارند و همین امر سبب شده تا مراکز درمانی سپاه محل امید همه مردم باشند.
وی در پایان اظهار کرد: تعطیل کردن مراکز تجمع اقدامی عقلانی و مناسب برای پیشگیری از کرونا است؛ این اقدام در مراکز دانشگاهی نیروهای مسلح نیز رخ داده است؛ البته انتقال آموزش از طریق الکترونیکی در دستور کار نیروهای مسلح قرار دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمادگی سپاه استقرار بیمارستان معاون بهداشت و درمان سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۲۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی صبح سه‌شنبه در همایش حکمت مطهر که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه برگزار شد، سپاه را مجموعه‌ای که بر پایه اعتقاد و دین بنا نهاده شده است، عنوان کرد و افزود: بی‌تردی همین ویژگی‌ها و ساختارها باعث شده است تا این مجموعه در همه عرصه‌ها با قدرت وارد میدان شود.

وی با یادآوری اینکه در مجموعه‌ای چون سپاه پاسداران که با مولفه‌های قدرت‌آفرین شکل گرفته، افرادی چون سردار سلیمانی و شهید حججی تربیت یافته‌اند، تصریح کرد: بی‌تردید هر آنچه که بر پایه دین، اعتقاد و عقیده بنا نهاده شده باشد، در همه عرصه‌ها با قدرت وارد شده و انسان‌های ارزشمندی را با معیارهای والای انسانی تربیت خواهد کرد.

این مسوول یکی از نمادهای بارز این قدرت‌مندی را وجود تشکل مردمی بسیج عنوان کرد و یادآور شد: بسیج نماد واقعی یک تفکر و فرهنگ است که بر پایه عقیده بنا نهاده شده و هر جا ورود پیدا کرده، خدمات خود را بدون هیچ چشم‌داشتی انجام داده است.

مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در ادامه، به برخی از وظایف ذاتی حوزه نمایندگی در سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: حمایت و کمک با سایر مجموعه‌ها، ترویج معارف انقلابی و دینی و نیز تعمیق بصیرت و معرفت از جمله وظایف این حوزه به شمار می‌رود.

بیگدلی با اشاره به اینکه این حوزه در سال گذشته با کمک و همکاری هادیان سیاسی، روشنگران و روحانیون اقدام به برگزاری بیش از ۲۳ هزار جلسه بصیرتی کرده است، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که بتوانیم پرچمی را که امروز در دستان ما قرار دارد را به دست صاحب اصلی آن حضرت حجت (عج) برسانیم.

کد خبر 6092850

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است
  • اعمال محدودیت تردد در ۵محور آزاد راهی و شریانی کشور
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است