Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@15:47:13 GMT

آیین اعتکاف استان بوشهر در ماه رمضان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۰۳۸۹۹

آیین اعتکاف استان بوشهر در ماه رمضان برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: امسال آئین اعتکاف ماه رجب برگزار نمی‌شود و در جهت محروم نشدن مؤمنین از این فرصت عبادی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی خواهد شد که زمینه برگزاری مراسم اعتکاف در ماه مبارک رمضان فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه حفظ سلامتی آحاد جامعه و معتکفین لازم و ضروری است، اظهار داشت: با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا و به منظور کنترل سرعت انتشار این ویروس مراسم اعتکاف، به جای ماه رجب، این امر عبادی امسال در ماه رمضان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: براساس اعلام سراسری ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان بوشهر و در راستای حفظ سلامت مردم، امسال آئین اعتکاف ماه رجب برگزار نمی‌شود و در جهت محروم نشدن مؤمنین از این فرصت عبادی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی خواهد شد که زمینه برگزاری مراسم اعتکاف در ماه مبارک رمضان فراهم شود.

وی با بیان اینکه در دین اسلام آیات، روایات و احادیث فراوانی داریم که مسلمانان را به رعایت نکات بهداشتی و درمانی توصیه می‌کند، افزود:  با توجه به وجود آمدن شرایط اضطرار فعلی در کشور که تعدادی از مردم مبتلا به ویروس کرونا هستند و هم با عنایت به توصیه‌های دینی و مذهبی آئین اعتکاف رجبیه امسال در استان بوشهر نیز مثل دیگر استان‌های کشور برگزار نخواهد شد.

سروستانی گفت:  انتظار می‌رود با توجه به شرایط پیش‌آمده، تمامی مساجد بیش از گذشته نسبت به رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی و تهیه مایع دست‌شویی اهتمام ورزند تا هرچه زودتر این بیماری کنترل و از حالت اضطرار خارج شود.

 انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ماه رمضان استان بوشهر ماه مبارک رمضان ماه رجب مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۳۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد

رئیس حوزه هنری استان سمنان گفت: با توجه به جمعیت اندک استان در بخش هنرمندان وضعیت خوبی داریم و حضور هنرمندان استان سمنان در رویدادهای ملی هنری نشان دهنده این وضعیت مناسب و مطلوب است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود، در این آیین که با حضور رئیس حوزه هنری استان سمنان برگزار شد، هنرمندان این استان مسائل و مشکلات مربوط به حوزه فعالیتی خود را بیان کردند.

مشکلات معیشتی، کمبود اعتبار، لزوم برگزاری جشنواره‌ها و اهمیت حمایت از هنرمندان از موارد مطرح شده در این مراسم بود.

رئیس حوزه هنری استان سمنان در این آیین گفت: ما برای اینکه در هنر انقلاب اسلامی به وضعیت مطلوبی برسیم، به زیرساخت‌ها و منابع مالی مناسب و همچنین نیروی انسانی توانمند نیازمندیم.

محمد اصغر زاده اضافه کرد: در بخش هنرمندان با توجه به جمعیت اندک استان وضعیت خوبی داریم و حضور هنرمندان استان سمنان در رویدادهای ملی هنری نشان دهنده این وضعیت مناسب و مطلوب استان سمنان در این زمینه است.

وی گفت: اما استان سمنان در زمینه منبع مالی و زیرساخت‌ها با مشکلات زیادی مواجه است و در این زمینه در مقایسه با سایر استان‌های کشور ضعیف‌تر هستیم.

رئیس حوزه هنری استان سمنان حمایت ویژه مسؤلان این استان از فعالیت‌های حوزه هنری را خواستار شد.

انتهای پیام/363

دیگر خبرها

  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد
  • طرح‌های توسعه و تجهیز مدارس امسال با جدیت دنبال می‌شود
  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور