Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@17:14:13 GMT

۵۰ هزار اصله نهال در هرمزگان کاشته می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۰۴۹۸۰

۵۰ هزار اصله نهال در هرمزگان کاشته می‌شود

امید ذاکری عصر یکشنبه به مناسبت هفته منابع طبیعی وروز درختکاری افزود: کاشت نهال در این هفته بیشتر از  گونه‌های بومی مُغیر، کُنار، کَهور، کَرَت محلی، سمر،تِج-، چوج، حَرا، جک، چریش، گُل ابریشم، تاکاما، ناترک، شیشه شور، حَنا، خَرزه ، نخل زینتی وگارُم زَنگی است.

وی بیان داشت: همچنین درهفته منابع طبیعی نهال رایگان و به صورت گسترده بین روستاییان توزیع و دربوستان های روستایی نیز کاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان اظهارداشت: هفته منابع طبیعی امسال با شعار «نهال کاری همگانی برای ایرانی سرسبز» از ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه در هرمزگان همزمان با سراسر کشور برگزارمی‎شود.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان اظهارداشت: نخستین روز این هفته در تقویم تاریخ به نام روز «درختکاری» نامگذاری شده که در این روز مردم با حضور در عرصه‌های منابع طبیعی با کاشت درخت به استقبال سال نو می‌روند و با انجام این کار نمادین در آستانه بهار، زندگی را به زمین بازمی‌گردانند.

وی بااشاره به نقش مردم و مشارکت‌های تاثیرگذار در عرصه‌های منابع طبیعی افزود: مردم سرمایه ارزشمندی برای حفظ ونگهداری منابع طبیعی محسوب می‌شوند و این هفته فرصت مناسبی برای مشارکت قشرهای مختلف است.

ذاکری در پایان با دعوت از مردم در سنت حسنه نهالکاری گفت: امسال برنامه‌های هفته منابع طبیعی به دلیل شیوع بیماری کرونا و رعایت ملاحظه پیشگیری بدون تجمع و ازدحام برگزارمی‌شود. 

براساس اعلام اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان، سازمان جنگل‌ها باتوجه به شرایط  اقلیمی موجود و میزان بارندگی‌های مناسب، نهالکاری‌ها درسطح کشور از روز چهاردهم آذر آغاز کرده و تاکنون ۱۲  میلیون اصله نهال با مشارکت اقشار مختلف مردم در کشور و افزون بر ۱۰۰هزار اصله نهال در هرمزگان کاشته شده است  .

برچسب‌ها کاشت نهال منابع طبیعی و آبخیزداری روز درختکاری هرمزگان نهال و بذر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاشت نهال منابع طبیعی و آبخیزداری روز درختکاری هرمزگان نهال و بذر کاشت نهال منابع طبیعی و آبخیزداری روز درختکاری هرمزگان نهال و بذر هفته منابع طبیعی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۴۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد

ایسنا/مازندران رئیس کل دادگستری مازندران از خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سوادکوه شمالی و بازگشت به بیت المال خبر داد.

 عباس پوریانی امروز در گفت‌و با خبرنگاران افزود: در راستای حفظ حقوق بیت المال و انفال عمومی خصوصاً منابع طبیعی، با پیگیری‌های مستمر دادگستری حوزه قضایی و همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی، در راستای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور، ۳۳ هزار و ۶۷۵ متر مربع از اراضی ملی تصرف شده توسط متجاوزین خلع ید و به بیت المال بازگشت.
وی با بیان اینکه طبیعت ارزشمند شمال کشور و مواهب خدادادی استان مازندران نیازمند توجه ویژه است، تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی، انفال، اراضی دولتی و ملی، وظیفه ای شرعی و قانونی است و باید این ثروت خدادادی ارزشمند برای نسل‌های بعدی حفظ شود.
پوریانی خاطرنشان کرد: برخورد دستگاه قضایی با متعرضین به منابع طبیعی و اراضی ملی،  قاطع و بازدارنده خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه