Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@00:10:20 GMT

وداع زودهنگام قویترین مرد پارالمپیکی جهان

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۰۵۶۲۶

وداع زودهنگام قویترین مرد پارالمپیکی جهان

امروز روزی تلخ و فراموش نشدنی در تقویم پاراوزنه‌برداری ایران رقم خورد زیرا نه تنها وزنه‌برداری ایران بلکه پاراوزنه‌برداری دنیا یکی از بهترین‌های خود را در عین ناباوری از دست داد و دوست‌دارانش را در شوک عمیقی فروبرد.

هم‌اکنون صدها نفر از شهروندان اشنویه‌ای، ورزشکاران، علاقه‌مندان به ورزش و هواداران «سیامند رحمان» در برابر بیمارستان حضرت نبی اکرم (ص) این شهرستان با وجود بارش شدید باران تجمع کرده‌اند و غم و اندوه خود را از این واقعه ابراز می‌دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«رحمان» قوی‌ترین وزنه‌بردار معلول جهان عصر امروز در سن ۳۱ سالگی در منزلش دچار ایست قلبی شد و بلافاصله به بیمارستان انتقال یافت ولی متاسفانه تلاش پزشکان برای احیای وی نتیجه نداد و این ورزشکار بااخلاق ایران و جهان جان به جان آفرین تسلیم کرد.

رییس اداره ورزش و جوانان اشنویه به خبرنگار ایرنا گفت: «رحمان» دیماه امسال به ششمین مرحله اردوی تیم ملی پاراوزنه‌برداری کشورمان در فدراسیون جانبازان و معلولان کشور در تهران دعوت شده بود.

 «رحمان پیش از این گفته بود که در سال ۲۰۲۰ به دنبال کسب سومین طلا در پارالمپیک و ثبت رکوردی جدیدی است»

رحیم تیموری افزود: این اردو برای ارتقای سطح آمادگی وزنه‌برداران برای حضور پرقدرت در رقابت‌های پاراالمپیک برگزار شد و «رحمان» نیز در این اردوی ۲۰ روزه شرکت کرد؛ او پیش از این گفته بود که در سال ۲۰۲۰ به دنبال کسب سومین طلا در پارالمپیک است.

وی با تسلیت به خانواده وی، اهالی و دوستداران ورزش شهرستان اشنویه و آذربایجان‌غربی اظهار داشت: مراسم تشییع جنازه این قهرمان تکرار نشدنی ایران فردا برگزار و در زادگاهش به خاک سپرده خواهد شد.

‌رییس شبکه بهداشت و درمان اشنویه نیز گفت: «رحمان» ساعت ۱۸:۳۰ امروز در منزلش دچار ایست قلبی شد و  بلافاصله با حضور تکنسین‌های اورژانس به مدت ۳۵ دقیقه عملیات احیا بر روی وی انجام گرفت.

ابوبکر افشنگ افزود: پس از انجام عملیات احیا در منزل وی به بخش اورژانش بیمارستان نبی اکرم (ص) این شهرستان انتقال یافت و مجددا عملیات احیا به مدت ۴۵ دقیقه بر روی وی انجام شد ولی تلاش فراوان کادر درمانی متاسفانه نتیجه‌بخش نبود و وی دارفانی را وداع گفت.

وی افزود: پیکر این ورزشکار به سردخانه بیمارستان انتقال یافته است و فردا در این شهرستان با حضور مردم و مسوولان تشییع خواهد شد.

۲ روز عزای عمومی در اشنویه اعلام می‌شود

فرماندار اشنویه نیز اظهار داشت: به مناسبت درگذشت جهان پهلوان «سیامند رحمان» و با هماهنگی استاندار آذربایجان‌غربی ۲ روز عزای عمومی در این شهرستان اعلام شده است.

عبدالسلام مام‌عزیزی، درگذشت این قهرمان ملی را ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای جامعه ورزش کشور و استان اعلام کرد افزود: مراسم تشییع جنازه سیامند رحمان فردا صبح ساعت ۸:۳۰ تا  ۹ از مقابل منزل شخصی وی در شهرک فرهنگیان اشنویه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط خاص شیوع بیماری کرونا سفر مردم از سایر شهرستان‌ها به اشنویه ضروری نیست، ادامه داد: زمان مجلس ترحیم وی نیز متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

«سیامند رحمان» در پاراالمپیک ۲۰۱۶ «ریو» با مهار وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی تاریخ‌ساز شد؛ وی پس از کسب مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان عنوان کرد که در توکیو دوباره خواهد درخشید.

۲ مدال طلای پارا المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو، پنج مدال طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی جهان و سه مدال طلای بازی‌های پارآسیایی ۲۰۱۰ گوانژو، ۲۰۱۴ اینچئون و ۲۰۱۸ جاکارتا از سیامند ورزشکاری برجسته در سطح رقابت‌های بین‌المللی ساخته است.

برچسب‌ها ورزش معلولان آذربایجان غربی سیامند رحمان وزنه برداری معلولان اشنویه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش معلولان آذربایجان غربی سیامند رحمان وزنه برداری معلولان اشنویه ورزش معلولان آذربایجان غربی سیامند رحمان وزنه برداری معلولان اشنویه سیامند رحمان وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۵۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر،امیرحسین حسنی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری مسابقات قهرمانی کشور وزنه‌برداری اظهار کرد: مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی) در دو رده سنی نوجوانان و جوانان و در بخش دختران و پسران از ۱۵ لغایت ۲۵ اردیبهشت به میزبانی همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: ۵۵۰ وزنه‌بردار از ۳۱ استان کشور در این مسابقات به رقابت می‌پردازند.

رئیس هیئت وزنه‌برداری استان همدان با اشاره به هزینه برگزاری مسابقات گفت: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه برگزاری مسابقات برآورد شده است.

حسنی خاطرنشان کرد: همچنین در این مسابقات ۱۲۰ مدال توزیع و رقابت‌ها به صورت پخش زنده از شبکه ورزش پخش خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت رشته وزنه‌برداری بیان کرد: آبان ۱۴۰۲ هیئت را تحویل گرفتم که تنها ۲۹ ورزشکار سازمان یافته داشت اما امروز ما ۱۴۰ ورزشکار سازمان یافته در رشته وزنه‌برداری و ۱۱۲ ورزشکار در رشته کراس‌فیت داریم.

رئیس هیئت وزنه‌برداری استان همدان عنوان کرد: شهرستان‌های فعال ما همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، کبودرآهنگ و رزن است.

کد خبر 6092842

دیگر خبرها

  • ببینید | خاطره بازی از دوران مدرسه با اسطوره‌های وزنه‌برداری؛ فرار از روی دیوار و انضباط ۱۳
  • مراسم تجلیل از قهرمانان با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود
  • تقدیر سجاد انوشیروانی و کوروش باقری از معلمان
  • عکس| تقدیر اسطوره‌های وزنه‌برداری از معلمان
  • همدان میزبان رقابت‌های انتخابی تیم ملی وزنه‌برداری
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد
  • هیئت وزنه‌برداری استان همدان ۱۷ نشان به دست آورد
  • همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند