Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،آرش یلالی معاون بهداشتی دانشکده علوم و پزشکی آبادان  دیروز در نشست ستاد پیشگیری از کرونا که در سالن جلسات فرمانداری خرمشهر برگزار شد، گفت: بعد از استقرار تیم‌های بهداشتی در آبادان، تیم‌های آموزش‌دیده‌ی دانشکده علوم پزشکی آبادان، از روزدوشنبه باهدف پیشگیری از ورود و شیوع بیماری کرونا در مبادی ورودی شهرستان خرمشهر و شادگان نیز مستقر خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این گروه‌ها علاوه بر انجام غربالگری و بررسی‌های اولیه، اقدامات آموزشی در زمینه‌ی پیشگیری از بیماری‌های حاد تنفسی را نیز ارائه می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم و پزشکی آبادان در ادامه به عرضه الکل در منطقه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه واحدهای الکل سازی منطقه اجازه توزیع الکل را ندارند جلساتی توجیهی با مدیران این واحدها برگزار و مقرر شد که عرضه الکل بین ۷۰ تا ۹۶ درصد برای ضدعفونی کردن دست‌ها و سطوح از طریق داروخانه‌های انجام شود.

یلالی در رابطه با تولید و مدیریت عرضه ماسک نیز افزود: تولید و عرضه ماسک با تعرفه دولتی هنوز به داروخانه‌ها نرسیده و عرضه‌کننده‌ها به بازار دولتی دسترسی پیدا نکرده‌اند و بر همین اساس اقدامی حد واسط تعریف شده است.

او ادامه داد: در شرایط کنونی و تا زمان رسیدن تعرفه قانونی، مراکز درمانی ملزم شدند تولیدات ضدعفونی را از بازار تهیه کنند تا از لحاظ خدمات ریزش وجود نداشته باشد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان بابیان اینکه سه بیمارستان برای مقابله با بیماری کرونا در محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان پیش‌بینی و بیمارستان طالقانی برای پذیرش بیماران تنفسی تعریف‌شده است، افزود: تلاش می‌شود بیماران تنفسی از دیگر بیماران جدا شوند و تاکنون بیمارستان طالقانی آبادان بیمار غیرتنفسی را پذیرش نمی‌کند تا دیگر بیماران در معرض تماس با این بیماران قرار نگیرند.

یلالی  از تعیین آمبولانس‌های مخصوص برای جابه‌جایی بیماران تنفسی خبر داد و اظهار کرد: دستگاه‌های آمبولانس کدگذاری شده‌اند و کدهایی مشخصی برای بیماران مبتلا به عارضه‌های حاد تنفسی در نظر گرفته شده است.

او به فراخوان جذب نیروی داوطلب توسط دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز اشاره کرد و توضیح داد: فراخوان برای به‌کارگیری نیروهای درمانی موقت اعم از پزشک، پرستار، بهیار و ماما، بهداشت محیط و پیشگیری برای گذر بحران در سه شهرستان (آبادان، خرمشهر، شادگان) داده شده است و مقرر شده که در قالب قراردادهای کوتاه‌مدت ۸۰ روزه به‌کارگیری شوند.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی دانشکده علوم پزشکی شهرستان آبادان کرونا ویروس دانشکده علوم پزشکی آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۷۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم پایداری جوی در آبادان و خرمشهر

محمد سبزه زاری مدیر سازمان هواشناسی خوزستان گفت: آسمان امروز آبادان و خرمشهر صاف و آفتابی است و دمای هوا در این شهر‌ها روی نقشه هواشناسی ۲۸ درجه را نشان می‌دهد است.

به گفته مدیر سازمان هواشناسی خوزستان در حال حاضر نم نسبی هوا ۶۱ درصد و دید افقی هفت هزار متر است.

او گفت: بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۴ درجه گزارش شده است.

این مسئول گفت: سرعت وزش باد در آبادان و خرمشهر ۲ متر بر ثانیه و هفت کیلومتر بر ساعت است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • تداوم پایداری جوی در آبادان و خرمشهر
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر