Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@23:13:48 GMT

سوالات کرونایی را از این شماره‌ها بپرسید

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۰۷۲۵۴

سوالات کرونایی را از این شماره‌ها بپرسید

در پی روند افزایشی بروز کرونا در کشور و ایجاد ابهامات و سوالات متعدد درباره این ویروس، شماره تماس‌هایی برای پاسخگویی از سوی وزارت بهداشت و برخی دستگاه‌های دیگر به مردم معرفی شده است.

به گزارش مشرق، با افزایش شیوع کرونا ویروس جدید و روند صعودی این بیماری در کشور، وزارت بهداشت سامانه تلفنی جدیدی را با شماره ۴۰۳۰ برای پاسخگویی به سوالات کرونایی مردم و ارائه مشاوره‌های تخصصی به آن‌ها راه‌اندازی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وزارت بهداشتی‌ها سامانه ۴۰۳۰ که زیرساخت‌های آن از سوی بنیاد برکت و با همکاری سازمان نظام پزشکی ایجاد شده، به طور همزمان دارای ۲۰۰۰ خط تلفن است که پاسخگوی مردم خواهد بود. همچنین تاکنون ۱۶۰ پزشک به صورت داوطلب برای پاسخگویی به سوالات مردم در خصوص کرونا و جهت ارائه مشاوره در این باره به صورت برخط به این سامانه متصل شده‌اند. به این ترتیب تریاژ از منزل مردم آغاز می‌شود.

در عین حال داخلی شش سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت نیز همچنان پاسخگوی سوالات مردم در زمینه کرونا خواهد بود.

البته سازمان‌ها و نهادهای دیگر نیز سامانه‌های تلفنی مختلفی را برای ارائه مشاوره و راهنمایی به مردم در زمینه کروناویروس جدید راه‌اندازی کرده و یا ظرفیت سامانه‌های خود را ارتقاء داده‌اند. به‌طوری که سازمان بیمه سلامت هم اعلام کرد که مردم می‌توانند با شماره‌گیری سامانه ۱۶۶۶ این سازمان سوالات خود را درباره کرونا ویروس جدید بپرسند.

همچنین سازمان بهزیستی کشور هم اعلام کرد که با توجه به شیوع کرونا ویروس دربرخی مناطق کشور، شاهد افزایش اضطراب و تنش‌های روانی در بین بعضی از هموطنان هستیم. از این رو خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ (صدای مشاور) همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ (۸ شب) به صورت رایگان خدمات مشاوره و روانشناختی را در سراسر کشور به عموم مردم جامعه ارائه می کند.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 کرونا لیگ قهرمانان آسیا سلامت ویروس کرونا سامانه 190 سازمان نظام پزشکی وزارت بهداشت سازمان بیمه سلامت بنیاد برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۷۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستحکم شدن جامعه هدف با دادن مشاوره دقیق و درست

حجت الاسلام علی جعفری، معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: بیش از ۷ سال  از دوره چهارم فعالیت سازمان روانشناسی به همت وزرا و نمایندگان بهداشت و علوم  می گذرد که ما  سعی کرده ایم تا بتوانیم کم و کاستی ها را جبران کنیم. به همین دلیل کلینیکی را برای به وجود آوردن  نور امید و نشان دادن  مسیر درست زندگی افتتاح کردیم تا بتوانیم در  راه فرهنگی قدم بر داریم.در کوتاه ترین زمان به کمک مسئولان ذی ربط می توانیم این کلینیک مشاوره ای را برای مددجویان  در ۳۱ استان ایجاد کرده تا بهره مند شوند.

او گفت:در کلینیک تمام موارد زیر نظر خواهند بود، زیرا از فضای کاربری می خواهیم بیرون بیاییم و بتوانیم رصد دقیق داشته باشیم و متناسب با نیاز‌های خانوده مدد جویان  زیرساخت‌های مشاوره‌ای در مناطق دورافتاده و محروم ایجاد کنیم. ما یک نهاد حمایتی هستیم که بتوانیم به تقویت و بالا بردن اعتماد به نفس مددجویان در زندگی و ایجاد اشتغال کمک کنیم.البته ناگفته نماند این خلاء وجود داشته که مجموعه مشاوره‌ای ما نیاز به یک زیرساخت و مشاوره‌ای با سطح بالاتر  و تخصصی داشت. اما حالا  مراکزی با سطح بالاتر و تخصصی در سراسر کشور یعنی تمام  استان‌ها  ایجاد کرده ایم که بالغ بر هزار مشاوره ارشد  به بالا در ادارات مشغول به فعالیت هستند.

جعفری تصریح کرد: طبق بررسی ها و تحقیقات حدود ۲۰ درصد از افراد جامعه با مشکلات روانشناختی روبرو هستند که نیازمند دریافت خدمات روانشناختی‌اند، اما به این معنا نیست که آنها اختلالات روانی دارند، چون مسائل روانشناختی همه حوزه‌های روان را پوشش می دهند.

او گفت: جامعه هدفی که ما داریم در کمیته امداد افرادی هستند که بی چون و چرا در راستای کمک به مردم می کوشند در گذشته خدمات کمیته امداد بیشتر در حوزه معیشتی بود ولی یکی از خدمات ارزشمند که در سال های اخیر شاهد تحول جدی در این حوزه هستیم، همین خدمات فرهنگی است. ما به کمک روان درمانی حتی توانستیم بسیاری از زندانیانی که حقیقت را بازگو نمی کردند تا کمکشان کنیم مسیر را هموار کردیم. می توان گفت حضور مشاوران متخصص در سراسر کشور می تواند کلید طلایی برای حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی در میان مردم باشد. 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی ازدواج و خانواده

دیگر خبرها

  • سازمان هواشناسی اعلام کرد:آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • مستحکم شدن جامعه هدف با دادن مشاوره دقیق و درست
  • از افشین پیروانی بپرسید اوسمار بماند یا نه | او برای نیم‌فصل بهترین گزینه بود
  • الگری: آینده؟ درک می کنم تیترهای آینده الگری در این هفته ها بسیار داغ است؛ از باشگاه بپرسید
  • ارتباط مستقیم فرمانده انتظامی استان با مردم
  • ثبت ۶ هزار مراجعه به مراکز مشاوره پلیس سمنان
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • واگذاری ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی به سازمان تنظیم مقررات
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • یک سد مهم کشور پُر شد؛ مردم مراقبت کنند