Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو انجمن علمی بهداشت محیط گفت: در واقع کرونا همان سرماخوردگی شایع فصلی است، که در ایران و کشورهای مجاور و سایر کشورها شایع شده است.

محمدرضا محبوب‌فر، کارشناس مدیریت بحران و عضو انجمن علمی بهداشت محیط ایران، در رابطه با تاثیر استفاده از وسایل مشترک در گسترش کرونا  به خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: یکی از اقلامی که منجر به انتقال بیماری کرونا می‌شود، جوهرهای استامپ است که افراد مختلف به صورت مشترک از آن استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: می‌بایست هر چه زودتر جوهرهای استامپ به ویژه از بانک‌ها، دفتار اسناد رسمی، کیوسک‌ها و پایگاه‌های ثبت اسناد و احوال کشور جمع آوری شود و یا تذکرات و دستورات لازم به شهروندان در خصوص اینکه بعد از هر بار استفاده از استامپ حتما انگشتان خود را با یک ماده ضدعفونی کننده مانند الکل 70درصد، ضدعفونی کنند، داده شود.

محبوب‌فر در پاسخ به این سوال که آیا انجمن علمی بهداشت محیط ایران تاکنون در خواستی مبنی بر حذف استامپ از روند اداری داشته است؟ توضیح داد: از طرف این انجمن هیچ تقاضایی در رابطه با حذف استامپ از روند اداری، نشده است. کما اینکه دستگاه‌های انگشت‌نگاری نهادها و سازمان‌هایی نظیر ثبت احوال و نیروهای انتظامی هم آلوده هستند.

این کارشناس مدیریت بحران در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه امکان جمع‌آوری این اقلام وجود ندارد اما از کلیه این نهادها و مراکز درخواست می‌کنیم از طریق پدهای الکل دستان خود را ضدعفونی کنند.

محبوب‌فر خصوص بازه زمانی شیوع این ویروس در کشور تشریح کرد: در واقع کرونا همان سرماخوردگی شایع فصلی است، که در ایران و کشورهای مجاور و سایر کشورها شایع شده است.

این عضو انجمن علمی بهداشت محیط با بیان اینکه «کرونا و هر ویروس کشنده در ابتدا سرعت انتشار بالایی دارد» یادآور شد: در روزهای آینده آمار مبتلایان افزایش خواهد یافت اما این ویروس پس از انتشار و انتقال میان افراد ضعیف‌تر می‌شود، چنانکه نفر دهم افراد کمتری را مبتلا می‌کند.

محبوب‌فر در پایان تبیین کرد: الگوی شیوع یک بیماری واگیردار به این صورت است که در ابتدا شیوع روند مبتلایان افزایش می‌یابد. لذا در رابطه با هر ویروسی این بسیار معمول است اما پس از اینکه این اقداماتی در راستای مبارزه با آن ویروس انجام گرفت و به صورت اپیدمی و همه گیر شد این ویروس خود به خود ضعیف می‌شود و تعداد مبتلایان کاهش می‌یابد تا مجددا این ویروس دچار تغییر ژنتیکی و جهش شود و در یک برهه دیگر و تحت عنوان دیگری مطرح شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا در ایران انجمن علمی بهداشت محیط محبوب فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۷۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند

عصر ایران - در مجمع عمومی‌انجمن که روز سه شنبه گذشته با حضور اعضای انجمن صنفی و نماینده وزارت کار برگزار شد، هیات مدیره انجمن ضمن ارائه گزارشی از فعالیت انجمن، انتخابات اعضای جدید هیات مدیره را برگزار کردند.

در انتخابات برگزار شده، از میان کاندیداهای هیات مدیره، آقایان شاملو(ورزش۳)با ۱۲ رأی، فاتح(سیتنا)با ۱۱ رأی، امیری(تابناک)با ۱۰ رأی، نادعلی(جماران)با ۹ رأی و بربریان(اعتدال)با ۸ رأی بعنوان اعضای اصلی و خانم اسکندری(پارسینه)با ۷ رأی و آقای مقدم(الف)با ۵ رأی بعنوان اعضای علی البدل هیات مدیره این انجمن صنفی انتخاب شدند.

گفتنی است آقایان عباسی و جعفری نیز بعنوان بازرس اصلی با رأی مجمع انتخاب شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی‌شود
  • هوش مصنوعی جایگزین پزشک نمی‌شود
  • درمان سریع سرماخوردگی با بادکش | آیا بادکش با حجامت تفاوت دارد؟
  • همایش شاهنامه و امر سیاسی برگزار می‌شود
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • نخستین کنگره ملی ایران شناسی برگزار می‌شود
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • علل شایع پیری زودرس پوست صورت
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد