Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با ورود دستگاه قضایی این استان، یک معدن طلا با سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد ریالی در منطقه محروم فاریاب که به دلایل زیست محیطی تعطیل شده بود، مجدداً راه اندازی شد. تاریخ انتشار: 08:00 - 12 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۱۶۴۷ به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قصایی خبرگزاری میزان ، یدالله موحد در جلسه ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در ابعاد حقوقی و قضایی کرمان که با حضور مسئولان استانی در محل سالن شهید بهشتی دادگستری برگزار گردید، اظهار داشت: پس از کسب گزارشی مبنی بر وجود اختلافات زیست محیطی فی مابین شرکت معدن جویان فولاد آریا (معدن طلا) با اداره محیط زیست، رسیدگی به موضوع در دستور کار این ستاد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده عالی دستگاه قضایی در استان کرمان اعلام کرد: در جلسه ستاد استانی پس از استماع دغدغه‌های بخش صنعت و معدن و همچنین محیط زیست و اخذ ۷ مصوبه مقرر شد مدیران این شرکت معدنی طی چند ماه آینده دغدغه‌های زیست محیطی را کاملاً مرتفع نمایند و با مصوبه ستاد دستور بازگشایی معدن و رفع توقیف آن با هماهنگی مقام قضایی محل صادر گردید.   رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در نتیجه با ورود دستگاه قضایی این استان، یک معدن طلا با سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد ریالی در منطقه محروم فاریاب که به دلایل زیست محیطی تعطیل شده بود، مجدداً راه اندازی شد و از بیکار شدن قریب به ۸۰ کارگر و مهندس در این معدن جلوگیری بعمل آمد.   وی با اشاره به حمایت‌های قضایی برای توسعه سرمایه گذاری در استان، گفت: روند جذب سرمایه گذاری و توسعه صنعتی و معدنی باید به نحوی دنبال شود که سرمایه گذاران پس از اخذ مجوز‌های موردنیاز قانونی در این راستا اقدام کنند. زیرا در مواردی مشاهده شده که پس از انجام مطالعات، خرید تجهیزات مورد نیاز، باطله برداری و سایر هزینه ها، احداث واحد‌های معدنی و صنعتی با مشکل مواجه می‌شود. در مواردی مشاهده می‌شود در یک سو سرمایه گذاری‌ها و فعالیت‌های انجام شده و لیکن در سوی دیگر تهدیدات و اثرات زیست محیطی برای جمعیت منطقه را داریم که باید به نحوی مدیریت شود که سلامت عمومی نیز تهدید نگردد.
وی با اشاره به این مطلب که روند احداث واحد‌های معدنی و صنعتی در برخی موارد به شکلی است که موجب سردرگمی سرمایه گذار، نهاد‌های قضایی و حاکمیت می‌شود، اظهارداشت: سوال جدی مردم از مسئولان این است که چرا به دلیل ناهماهنگی بین نهاد‌های حاکمیتی باید به نحوی اقدام شود که مردم با مشکل مواجه شوند.   نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان خاطرنشان کرد: اگر حتی یک فرد بر اثر مواد مورد استفاده در فعالیت‌های صنعتی یا معدنی جان خود را از دست دهد قابل اغماض و بخشش نیست و براساس مجوز‌های قانونی تلاش می‌شود که ضمن حفظ زمینه‌های اشتغال در حوزه‌های صنعتی و معدنی، به نحوی فعالیت شود که محیط زیست و حیات جانداران حفظ شود.   وی خاطرنشان کرد: شان دستگاه قضا، اجرای قانون است و در مسیر حمایت از سرمایه گذاری و توسعه، با فعالیت‌ها و رفتار‌های خلاف قانون برخورد می‌شود.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری استان کرمان اقتصاد مقاومتی سرمایه گذاری استان کرمان زیست محیطی معدن طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۷۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعر «موسی عصمتی» در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت

محمود اکرامی فر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره برنامه «سرزمین شعر» که از شبکه چهارم سیما پخش شد، گفت: این برنامه شعر را به یک گفتمان عمومی و از یک گزاره محفلی به یک گزاره عمومی تبدیل کرد، به طوریکه شعر را در جامعه رواج داد و توانست دوباره به زندگی عمومی، گفتگو‌ها و ارتباطات کلامی مردم برگرداند.

وی افزود: موسی عصمتی یکی از شاعرانی بود که بخاطر جاذبه رسانه‌ای و شعر خوبش از او استفاده کردم و در گروه من قرار داشت. اشعار او را در صفحه مجازی ام منتشر کردم و بازخورد‌های زیادی از آن گرفتم.

این شاعر و داور برنامه تلویزیونی «سرزمین شعر» گفت: بیش از صد هزار نفر از این صفحه من بازدید کردند و شعر این شاعر حدود ۱۰ میلیون نفر بازدیدکننده داشت. خیلی‌ها برای ما نوشتند که با این شعر زندگی کردند و حتی به گریه افتادند. می‌توانم بگویم سرزمین شعر برنامه خوبی بود و می‌تواند بهتر هم شود.

برنامه «سرزمین شعر» در ادامه هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر از ۲۶ اسفند پارسال در قالب مسابقه شعر به روی آنتن شبکه چهارم سیما رفت و فرصتی شد برای شنیدن اشعار جشنواره و انتخاب شاعران برتر بود. در قسمت اول این برنامه غزلی از موسی عصمتی درباره پدر و کارگران معدنعلاوه بر اینکه حضار برنامه را تحت تاثیر قرار داد، با اقبال عمومی هم همراه شد.


(پدر)

پدرم را خدا بیامرزد، مردِ سنگ و زغال و آهن بود
سالهای دراز عمرش را، کارگر بود، اهل معدن بود

از میان زغال ها در کوه، عصرها رو سفید برمی‌گشت
سربلند از نبرد با صخره، او که خود قله ای فروتن بود

پا به پای زغال ها می‌سوخت! سرخ می شد، دوباره کُک می‌شد
کوره‌ای بود شعله‌ور در خود‌،کوره‌ای که همیشه روشن بود

بارهایی که نانش آجر شد، از زمین و زمان گلایه نکرد
دردهایش، یکی دوتا که نبود! دردهایش هزار خرمن بود

از دل کوه های پابرجا، از درون مخوف تونل ها
هفت خوان را گذشت و نان آورد، پدرم که خودش تهمتن بود

پدرم مثل واگنی خسته، از سرازیر ریل خارج شد
بی خبر رفت او که چندی بود، در هوای غریب رفتن بود

مردِ دشت و پرنده و باران، مردِ آوازهای کوهستان
پدرم را خدا بیامرزد، کارگر بود، اهل معدن بود

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • حمایت قضایی از تولید/ جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار ‌کارگر
  • حمایت دستگاه قضایی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • خالص سازها به سراغ قالیباف رفتند /حمله همه جانبه برای جلوگیری از ریاست مجدد قالیباف بر مجلس /پایداری ها پشت متکی می ایستند؟
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • شعر «موسی عصمتی» در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • ارسال مجدد لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان/ ایرادات چه بود؟
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود