Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه در برنامه تلویزیونی صبح بخیر ایران درباره آموزش‌های مجازی برای دانش‌آموزان، بیان کرد: مدرسه تنها محل یادگیری نیست و محیط‌های دیگری داریم که بیش از مدرسه به ما می‌آموزد.

او ادامه داد: تجربه خوبی برای آموزش الکترونیکی و آموزش از راه دور داریم تا جبران خلا عقب افتادگی درسی دانش آموزان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آموزش از راه دور هیچگاه جای تعلیم و تربیت حضوری را نمی‌گیرد

معاون آموزش متوسطه با اشاره به سازوکار جبران تعطیلات گفت: آموزش از راه دور یکی از روش‌های تعلیم و تربیت در دنیاست؛ البته هیچگاه جای تعلیم و تربیت حضوری را نمی‌گیرد.

کمرئی تاکید کرد: براساس ماده ۹۶ آیین نامه اجرایی مدارس و استان‌ها موظف هستند تا تعطیلات را جبران کنند. در قدم اول آموزش فراگیر و عادلانه را در نظر گرفتیم و حدود ۸۴ آموزش را در هفته داریم.

او با اشاره به اینکه آموزش‌های از راه دور بعد از تعطیلات ادامه دار خواهد بود، گفت: دانش آموزان می توانند در صورت نیاز آموزش‌ها را تلویزیون مجددا بازبینی داشته باشند.

معاون آموزش متوسطه بیان کرد: در پژوهش‌های مختلف انجام شده دریافتیم برخی آموزش‌ها نظیر آموزش ریاضی و فیزیک از طریق تصویری و آموزش از راه دور تاثیرگذاری بیشتری دارد.

کمرئی با تاکید بر اینکه این برهه زمانی فرصت زمانی بی‌نظیری برای آموزش و پرورش است، گفت: امکان مشاهده تصویری، تمرین و تکرار بیشتر به آموزش بهتر کمک می‌کند.

از معلمان تهران و شهرستان ها‌ی استان تهران بهره می‌گیریم

او درباره معیار انتخاب معلمان بیان کرد: از معلمانی که سرگروه‌های درسی استان‌ها هستند و معلمان خبره استفاده می کنیم و به دلیل اینکه پخش زنده داریم برای سهولت کار از معلمان تهران و شهرستان ها‌ی استان تهران بهره می‌گیریم.

معاون آموزش متوسطه با اشاره به اینکه گروه‌های ارزیابی برای کار معلمان داریم، اظهار کرد: کار را تحت کنترل داریم علاوه بر آن آموزش‌های الکترونیکی در قالب شبکه اجتماعی شاد داریم که این شبکه در حال راه اندازی است تا فرصت‌های آموزشی بیشتری در اختیار دانش آموزان و حتی حضور و غیاب آن‌ها انجام شود. در شرایط کنونی حضور و غیاب برنامه تلویزیون مدرسه صرفا با نظارت خانواده‌ها ست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدرسه تلویزیونی ویروس کرونا آموزش مجازی معاون آموزش متوسطه آموزش از راه دور دانش آموزان آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۷۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید امام‌جمعه سمنان بر آموزش معلمان جدید‌الورود

امام‌جمعه سمنان بر لزوم آموزش مهارت‌های تقویتی به معلمان جدید‌الورود تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم  از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای بزرگ  حضرت امیرالمؤمنین (ع) این شهر اظهار داشت: معلمان افسران عرصه دانش هستند و نقش بسیار مهمی در ساختن آینده کشور دارند.

وی با اشاره به درپیش‌ بودن هفته گرامیداشت مقام معلم افزود: معلم از دیدگاه قرآن کریم جایگاه ویژه و والایی دارد و این نشان می‌دهد که چه نقش ارزنده‌ای در ساختن جامعه بر عهده دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر لزوم به‌روز بودن معلمان از نظر مهارت‌های معلمی خاطرنشان کرد: باید آموزش مهارت‌های تقویتی برای معلمان جدید‌الورود با اهتمام پیگیری شود؛ چراکه آینده کشور در گرو آموزش‌های معلمان به کودکان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی با اشاره به درپیش بودن روز جهانی کارگر خاطرنشان کرد: رسیدگی به کارگران همواره مدنظر و نباید محدود به یک روز یا یک هفته  که به این نام نامگذاری شده است، باشد و باید همواره مدنظر مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش مهم کارگران در تحقق شعار  امسال و اقتصاد مقاومتی گفت: رونق اجتماعی، رسیدن به رفاه نسبی و بر چیده‌شدن فقر از جامعه از رویکردهای مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسئولان در تحقق رونق اقتصادی است.

خطیب نماز جمعه این هفته سمنان با اشاره به توسعه رویکرد صهیونیسم ستیزی در افکار عمومی دنیا خاطرنشان کرد: شلیک موشک از سوی جمهوری اسلامی ایران به رژیم غاصب صهیونیستی، تظاهرات کشورهای مختلف در محکومیت رژیم کودک‌کش صهیونیستی با در دست داشتن تصویر رهبر معظم انقلاب و سردار حاج قاسم سلیمانی نشان از قدرت و نفوذ فرهنگی فراسرزمینی ایران است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی با اشاره به نفوذ فرهنگی بالای جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های فراسرزمینی گفت: اقتدار جمهوری اسلامی ایران در داخل و خارج از کشور مهم است.

وی ساخت پالایشگاه‌های فراسرزمینی در ونزوئلا و ساخت چهار کشتی با توانانی حمل 750 هزار بشکه نفت، کشت فراسرزمینی به وسعت یک میلیون هکتار از اراضی دیگر کشورهای دنیا توسط جمهوری اسلامی ایران را از جمله افتخارات کشورمان برشمرد.

انتهای پیام/363

دیگر خبرها

  • تأکید امام‌جمعه سمنان بر آموزش معلمان جدید‌الورود
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است
  • تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟