Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-02@02:56:28 GMT

لبنیات «سکته مغزی» را کاهش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۰۸۱۳۰

لبنیات «سکته مغزی» را کاهش می‌دهد

ساعت24 -کارشناسان در یک مطالعه بزرگ دریافته‌اند افراد بالغی که مقادیر بیشتری از فرآورده‌های لبنی کم چرب استفاده می‌کنند کمتر با خطر سکته مغزی مواجه هستند.

تحقیقات جدید نشان می دهد که خوردن پنیر، ماست و شیر کم چرب می‌تواند خطر ابتلا به سکته مغزی را تا ده درصد کاهش دهد.

این پژوهش همچنین حاکی از آن است که مصرف ۲۰۰ گرم میوه و سبزیجات در روز خطر سکته مغزی ایسکمیک را به میزان ۱۳ درصد کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان باور دارند، کسانی که تخم مرغ به میزان کافی می‌خورند به میزان قابل توجهی کمتر از سایر افراد در معرض ابتلا به سکته مغزی هستند.

سکته مغزی یعنی بسته شدن یا پاره شدن یک شریان مغزی که به دنبال آن اختلال در گردش خون آن ناحیه از مغز ایجاد شده و موجب بروز علائمی مثل فلج نیمه بدن، اختلال تکلم و اختلال در راه رفتن می‌شود.

این مطالعه بزرگ بیش از ۴۰۰ هزار نفر را تحت بررسی قرار داد و درنهایت مشخص شد مصرف بیشتر شیر، پنیر و ماست کم چرب می‌تواند خطر ابتلا به انواع سکته مغزی را کاهش دهد.

به گفته کارشناسان علمی، برای هر لیوان شیر اضافی که افراد می‌نوشند، خطر سکته مغزی ایسکمیک ناشی از لخته خون ۵ درصد کاهش یافته و این ریسک با مصرف ماست حدود ۹ درصد کاهش می‌یابد.

محققان به سرپرستی دانشگاه آکسفورد تأکید کردند: مصرف لبنیات کم چرب بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم است که می‌تواند در حفظ سلامت افراد نقش پررنگی داشته باشد.

مهمترین نتایج نشان داد افرادی که فیبر زیادی به همراه میوه و سبزیجات می‌خورند ، به طور قابل توجهی کمتر از سکته مغزی برخوردار هستند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سکته مغزی لبنیات درصد کاهش سکته مغزی کم چرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۸۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید

به گزاش پارس نیوز ، وزیر نیرو  گفت: در آستانه روز کارگر این روز را به همه کارگران عزیز و همه فعالان عرصه تولید تبریک و تهنیت عرض می‌کنم امروز افتخار داریم که از گروه مپنا دیدن کنیم و در طی این دوره برای سومین بار بازدید صورت می‌گیرد

وی ادامه داد: مهمترین نیاز امروز کشور مسأله انرژی و سرمایه گذاری در آن بخش برای رفاه و رفع نیازهای کشور است و در این زمینه امیدواریم رویکردها اصلاح شود.

وزیر نیرو ادامه داد: ما در طی ۳ سال اخیر برنامه‌های که برای رفع نیاز کشور در صنعت برق در نظر گرفتم این بود که برنامه‌های مشخصی وجود داشت که مطابق آن برای تابستان بدون خاموشی پیش رفتیم.

محرابیان خاطر نشان کرد: مشترکانی که در تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش روی قبوض و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی برخوردار می‌شوند.

به گفته محرابیان برای تابستان امسال ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی برای مشترکان برق پیش‌بینی شده است‌. که این جوایز از اینترنت همراه تا بیش از صدها دستگاه خودرو و لوازم برقی خانگی کم در نظر گرفته شده است که به قید قرعه به افرادی که در مصرف برق صرفه‌جویی کرده‌اند اعطا می‌شود، برخوردار خواهند شد.

منبع : مهر

دیگر خبرها

  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است