Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:32:32 GMT

مراجعه زیاد برای لغو سفرها در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۰۸۳۳۵

مراجعه زیاد برای لغو سفرها در خراسان رضوی

مجید فرقانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شرایط خاص پیش آمده و شیوع بیماری کرونا، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری با حجم زیاد مراجعه مردم برای لغو سفر و اقامت خود مواجه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این میزان زیاد مراجعه، پاسخگویی دفاتر را با مشکل همراه کرده است ادامه داد: در شرایطی که شاهد لغو درصد قابل توجهی از تورها و سفرها هستیم بازگرداندن وجوه مربوط به مردم نیز با مشکلاتی همراه است

بدین معنا که که مبالغ دریافتی بابت هزینه تور و رزرو به شرکتهای مختلف پروازی، خدمات و نیز هتل‌ها پرداخت شده است و بازگشت این مبالغ، زمان‌بر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: جای هیچ نگرانی نیست و از مردم می‌خواهیم صبور باشند و در لغو تور و سفر خود عجله نکنند زیرا با توجه به اعلام وضعیت فوق‌العاده از سوی وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی، استرداد وجوه کنسلی به صورت کامل و بدون کسر جریمه انجام می‌شود.

فرقانی افزود: به دلیل حجم زیاد مراجعه مردم برای کنسل کردن سفرها، فعلا نمی‌توان آمار دقیقی در این زمینه ارائه کرد.

او ادامه داد: امیدواریم شرایط عادی‌تر شود و با بهبود اوضاع نیازی به ابطال تورهای گردشگری و سفرها نباشد اما باتوجه به پیش‌بینی قانونی انجام شده، مردم حق دارند به دفاتر مراجعه کنند و دفاتر خدمات مسافرتی هم وظیفه دارند پاسخگو باشند.

هم اکنون ۳۳۰ دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در استان خراسان رضوی فعالیت دارند که بیش از ۶۰ درصد آنها در مشهد دایر است.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ویروس کرونا مشهد ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خدمات مسافرتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۸۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، سید جواد موسوی اظهار کرد: این اداره کل به معرفی قابلیت‌ها و طرفیت‌های گردشگری و تدوین سند زنجیره ارزش گردشگری و اقتصاد زیارت پرداخته است. 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: معرفی زنجیره‌های ارزش بخش‌های مختلف اقتصادی کشور با همت وزارت کشور و در سالن ۴۱ برگزار شده است. 

وزیر کشور و استاندار خراسان رضوی و همچنین مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از غرفه این استان بازدید و مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به تشریح ظرفیت‌های زنجیره‌های ارزش گردشگری و گوهر سنگ‌ها پرداخت.

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭۲۰۲۴‬‬
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه