Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-28@14:36:25 GMT

رقیب ترامپ کیست: سندرز یا بایدن؟

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۰۸۳۶۴

رقیب ترامپ کیست: سندرز یا بایدن؟

رویداد۲۴ معروف است که سران و رهبران حزب دمکرات تمایل چندانی به معرفی سندرز به عنوان نامزد نهایی حزب‌شان در مقابل دونالد ترامپ ندارند. برخی دمکرات‌ها معتقدند که سندرز حتی اگر بتواند نامزدی نهایی حزب دمکرات را بدست آورد، گزینه خوبی برای شکست دادن ترامپ نیست. چندی پیش، جان کری، وزیر خارجه اسبق آمریکا که از بایدن حمایت می‌کند، گفته بود که سندرز در حال ساقط کردن حزب دمکرات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهمترین رویداد آتی در فرآیند انتخابات آمریکا، روز معروف به «سه شنبه بزرگ» در سوم ماه مارس است که در این روز، تعداد زیادی از ایالت‌های آمریکا همزمان انتخابات مقدماتی درون حزبی برگزار خواهند کرد.
هر چه به سه شنبه بزرگ نزدیکتر می‌شویم، کار دمکرات‌ها برای متوقف کردن برنی سندرز دشوارتر می‌شود. چنانچه همه نامزد‌های فعلی دمکرات با همین ترکیب وارد سه شنبه بزرگ بشوند، احتمال پیروزی سندرز از طریق متفرق شدن آرای میانه رو‌ها میان نازمزد‌هایی مانند بلومبرگ، کلوبوچار و بوتجیج وجود دارد.
بلومبرگ، به رغم حضور در مناظره اخیر، از شرکت در انتخابات مقدماتی پیش از سه شنبه بزرگ خودداری کرد. به نظر می‌رسد که او می‌خوهد به یکباره در روز سه شنبه بزرگ شانس خود را امتحان کند. از سوی دیگر، بایدن به سختی تلاش می‌کند که جایگاه خود را بالا ببرد.   اوضاع دموکرات ها در آستانه سه شنبه بزرگ
امیرعلی ابوالفتح کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به اینکه حزب دموکرات خود را برای برگزاری انتخابات مقدماتی در ۱۵ ایالت در روز سه‌شنبه بزرگ آماده می‌کند، اظهار داشت: با توجه به اینکه حدود ۱۳۴۴ دلیگیت در این ۱۵ ایالت وجود دارد که حدود یک سوم از کل دلیگیت‌های موجود است، نامزدی که بتوان در سه شنبه بزرگ موقعیت خوبی داشته باشد، به طور قطع دست بالا را در ادامه رقابت‌های انتخاباتی دموکرات‌ها خواهد داشت، این در حالی است که اگر آرا در این ۱۵ ایالت تقسیم شود و کسی نتواند به برتری قاطع برسد، آن زمان است که کار برای انتخاب نامزد نهایی دموکرات‌ها سخت خواهد شد.
وی افزود: اگر در انتهای انتخابات مقدماتی هیچ از یک کاندیدا نتوانند، بیش از ۱۹۹۰ دلیگیت به دست آوردند، این کنوانسیون ملی حزب دموکرات است که تشکیل خواهد شد و نامزد را انتخاب می‌کند، اما این بار سوپر دلیگیت‌ها که تعداد آن‌ها بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر است نیز وارد فرآیند انتخاب می‌شوند و با توجه به اینکه این افراد را نخبگان تشکیل می‌دهند به مانند سناتور‌ها و فرمانداران فعلی و سابق، همچنین روسای اسبق ریاست جمهوری و...، این افرد عمدتا به جریان مرکزی حزب دموکرات نزدیک هستند و در این شرایط شانس جو بایدن بسیار افزایش خواهد یافت.   این کارشناس با بیان اینکه بعد از حوادث سال ۲۰۱۶ در حزب دموکرات که سران این جناح متهم به جانبداری از هیلاری کلینتون شدند، تغییراتی در انتخاب نامزد نهایی دموکرات‌ها روی داد، گفت: تا قبل از سال ۲۰۱۶ سوپر دلیگیت‌ها همزمان با برگزاری انتخابات مقدماتی در هر ایالت آن‌ها هم رای خود را انتخاب می‌کردند و این امر فشار روانی را برای نامزد‌ها به دنبال داشت، اما بعد از سال ۲۰۱۶ و با پیشنهاد برنی سندرز قرار شد، در انتخابات مقدماتی سوپر دلیگیت‌ها نظر خود را اعلام نکنند، اگر در پایان انتخابات در ۵۰ ایالت کسی نتوانست اکثریت را به دست آورد، در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها این سوپر دلیگیت‌ها نیز رای خود را اعلام کنند، تا در کنار دلیگیت‌های عادی، تصمیم‌گیری شود تا نامزد نهایی مشخص شود.
بیشتر بخوانید: آیا برنی سندرز کاندیدای نهایی دموکرات‌ها خواهد بود؟/ اگر سه‌شنبه بزرگ تکلیف هیچ چیزی را روشن نکند چه خواهد شد؟ ابوالفتح با تاکید بر اینکه حزب جمهوری‌خواه مردمی‌تر از دموکرات‌ها است، بیان داشت: به همین دلیل در جمهوری‌خواهان چیزی به اسم سوپر دلیگیت وجود ندارد و این تنها مختص به دموکرات‌ها است، معمولا کهنه سیاست‌مداران دموکرات در دهه‌های اخیر حرف نهایی را در مورد نامزد‌های این حزب زده‌اند و در سال ۲۰۱۶ نیز این اتفاق روی داد و در حالی که اقبال مردمی برنی سندرز از هیلاری کلینتون بیشتر بود، اما سران حزب دموکرات ترجیح دادند، کلینتون را به عنوان نامزد نهایی خود انتخاب کردند.   شانس سندرز از بایدن بیشتر است
رحمان قهرمان‌پور کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به اینکه همه شواهد حاکی از آن است که رقابت اصلی در انتخابات آمریکا بین برنی سندرز و جو بایدن خواهد بود، اظهار داشت: در حال حاضر بدنه رای دموکرات‌ها پشتیبان سندرز است، اما جناح اصلی حزب و مرکزیت آن از بایدن حمایت کرده‌اند، با این وجود در ادامه کارزار انتخاباتی دموکرات‌ها شاهد یک دوقطبی شدید در حزب دموکرات خواهیم بود.
وی افزود: در آستانه سه شنبه بزرگ به نظر می‌رسد شانس سندرز برای پیروزی بیشتر است و وی می‌تواند در ایالت‌های بیشتری به پیروزی برسد، اما برتری جو بایدن در ایالت کارولینای جنوبی، موقعیت وی را احیا کرد و امید‌های وی را زنده کرد، حال باید دید که دموکرات‌ها در سه‌شنبه بزرگ چه عملکردی از خود نشان خواهند داد.
قهرمان‌پور با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد سایر نامزد‌های دموکرات شانس چندانی برای رقابت با سندرز و بایدن داشته باشند، گفت: در حال حاضر وارن، بلومبرگ و بوتجیج هر کدام بنا به دلایلی نمی‌توانند تا لحظات آخر در رقابت بمانند و باید گفت: آن‌ها دیر یا زود باید صحنه رقابت را ترک کنند، این در حالی است که جو بایدن نیز باید از لحاظ کمپینی عملکرد بسیار بهتری از خود نشان دهد، چرا که او در حال حاضر از این نظر ضعیف‌ترین کمپین را در بین دموکرات‌ها دارد و اگر حمایت نخبگان سیاسی دمکرات از وی نبود، او نیز شانس چندانی برای رقابت نداشت.
این کارشناس با اشاره به اینکه رقابت سندرز و بایدن تا روز آخر ادامه دارد و شاید انتخاب نامزد دموکرات‌ها به کنوانسیون ملی این حزب کشیده شود، بیان داشت: با توجه به اینکه در سال ۲۰۱۶ نیز سران حزب دموکرات متهم به حمایت از هیلاری کلینتون در مقابل سندرز شدند، به نظر می‌رسد امسال آن‌ها تسلیم بدنه رای شوند که حامی سندرز است، چرا که بایدن در حال حاضر برتری خاصی نسبت به ترامپ ندارد که بتواند وی را شکست دهد.
وی اضافه کرد: بنابراین اگر بخواهیم منطقی نگاه کنیم با توجه به عملکرد دموکرات‌ها در سال ۲۰۱۶ به نظر می‌رسد این‌بار باید شانس به سندرز داده شود تا با ترامپ رقابت کند، چرا که وی در حال حاضر قوی‌ترین کمپین را در بین نامزد‌های دموکرات دارد، بنابراین از قدرت بیشتری برخوردار است تا مخالفان ترامپ را متحد کند، حال باید دید در صحنه عمل چه اتفاقاتی روی خواهد داد. منبع: فرارو لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000re0 برچسب ها: رویداد24 ، انتخابات آمریکا ، ترامپ سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 انتخابات آمریکا ترامپ انتخابات مقدماتی نظر می رسد سه شنبه بزرگ نامزد نهایی حزب دموکرات حال حاضر برنی سندرز دموکرات ها سال ۲۰۱۶ نامزد ها جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۸۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساترا رقیب است یا شریک تولیدات تصویری؟/ ۷۰۰ تقاضا در انتظار مجوز

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین جلسه از سلسله نشست‌های نقد و بررسی نظام تنظیم‌گری شبکه نمایش خانگی در ایران با حضور سعید مرادی مدیرعامل اتحادیه تولید کنندگان فیلم و برنامه‌های تصویری ایران به میزبانی خبرگزاری مهر برگزار شد.

مرادی در ابتدای این نشست و در پاسخ به این سوال که با وجود دنیای آزاد اطلاعات چه الزامی به حضور نهاد تنظیم‌گر وجود دارد، گفت: همانگونه که ما در محیط خانوادگی خود برای رفتار اعضا محدوده‌ای را تعیین می‌کنیم، در دنیا نیز سازمان‌ها و دولت‌ها به دنبال این هستند که رفتار همسو و همگن را ایجاد کنند تا از ایجاد آسیب‌های اجتماعی برحذر بمانند.

وی افزود: در اروپا و آمریکا حوالی دهه ۱۹۷۰ موضوع تنظیم‌گری در فیلم و سریال ایجاد شد. به عنوان مثال هیچکاک درباره برخی تولیدات خود می‌گوید که «من حق نداشتم فرضا سرویس بهداشتی را در فیلم خود به تصویر بکشم». در کشور ما نیز از نیمه دوم دهه ۷۰ این مساله دارای اهمیت شد.

مرادی عنوان کرد: موضوع این است که در تولیدات رسانه‌ای و تصویری ما به دنبال تجارت و اقتصاد هستیم. زمانی که نگاه اقتصادی بر محصولات فرهنگی چیره شود، سازندگان به دنبال جذب مخاطب می‌روند. در این زمینه نیز لاجرم باید از جاذبه‌های تصویری استفاده شود که گاه بسیار برای جامعه مخرب است.

خشونت، خیانت و جاذبه‌های تصویری در آثار غرب

وی افزود: در غرب نیز این جاذبه‌های تصویری مانند خشونت، خیانت، موضوعات جنسی، مشروبات الکی و … در آثار تولیدی به وفور استفاده شده است و آثار آن در جوامع شان دیده می‌شود. در کشور ما نیز متاسفانه در برخی موارد استفاده از همین قواعد در تولیدات رسانه‌ای انجام شده است.

این فعال فرهنگی در ادامه با اشاره به نقش ساترا در تنظیم‌گری تولیدات رسانه‌ای و تصویری تصریح کرد: از سال ۱۳۹۵ که ساترا ایجاد شد، ۲ نقش مهم برای آن توسط سیاستگذار در نظر گرفته شد. اولاً ساترا باید به‌عنوان یک نهاد ناظر بر تولیدات فرهنگی و رسانه‌ای کشور نظارت و کیفیت سنجی می‌کرد و دوم اینکه ساترا باید ریل‌گذاری مناسب را برای تولیدات فرهنگی کشور انجام می‌داد تا فرضا ۱۰ سال آینده مخاطب ایرانی از نقطه فعلی به یک نقطه متعالی‌تر برسد.

مرادی ادامه داد: در واقع تا پیش از سال ۹۵ به این دلیل که تولیدات سینمایی و سریالی کشور توسعه و تعدد زیادی نداشت، وزارت ارشاد می‌توانست به تنهایی بر این تولیدات نظارت داشته باشد اما امروز با توجه به رشد غیرقابل مقایسه تولیدات، سیاست‌گذار فرهنگی تشخیص داد که باید قدرت تنظیم‌گری خود را آرام آرام افزایش دهد. به همین منظور در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این مساله دیده شد که یک نهاد مجزا مسؤولیت مرکزی را بر عهده گیرد و سایر نهادهای فرهنگی کشور نیز در امر تنظیم‌گری به کمک آن بیایند.

۷۰۰ تقاضا برای دریافت مجوز به ساترا داده شده است

وی در پاسخ به این سوال که «یکی از تهیه‌کنندگان مطرح کشور ادعا کرده است که ساترا تنظیم‌گر نیست، بلکه سد راه تولیدات هنری کشور است» عنوان کرد: این جمله قطعاً درست نیست. تاکنون ۷۰۰ تقاضا به ساترا برای دریافت مجوز تولید داده شده و این نهاد درخواست‌ها را کمتر از ۱ ماه پاسخ می‌دهد. بنابراین ساترا بیش از ۹۵ درصد درخواست‌ها را در کوتاه‌ترین زمان پاسخ می‌دهد و احیاناً اگر نیاز به اصلاح داشته باشد به‌صورت مشخص موارد اصلاحی را اعلام می‌کند تا سازندگان بتوانند با رعایت آن موارد، مجوز خود را دریافت کنند.

مرادی گفت: به نظر من به‌عنوان یک فعال صنفی، ساترا در این سال‌ها توانسته است تعامل و ارتباط خوبی را با جامعه سازندگان برقرار کند. در واقع سه وجه مهم برای تعاملات ساترا تنظیم شده بود و ساترا توانست هر ۳ بخش یعنی «حمایت از حقوق کاربران»، «حمایت از تولیدکنندگان و بخش خصوصی» و «حمایت از سفارش‌دهنده و سکوها» را به خوبی هماهنگ کند.

این تهیه کننده با تشریح اقدامات ساترا در ایجاد گفت‌وگو و آگاهی در بین تولیدکنندگان محتوا افزود: ساترا توانست اثبات کند این جمله که «رقیب نمی‌تواند ناظر نیز باشد» از اساس اشتباه است. زیرا ساترا اساساً رقیب نیست و به‌عنوان یک شریک در تولیدات رسانه‌ای و تصویری کشور نقش آفرینی می‌کند. این نهاد در سال‌های گذشته به واقع توانست در کنار بخش خصوصی باشد و با ایجاد گفت‌و گو به‌عنوان یک بخش همدل دغدغه تمام طرفین را لحاظ کند.

در پایان مدیرعامل اتحادیه تولید کنندگان فیلم و برنامه‌های تصویری گفت: برنامه ساترا فعال کردن بخش خصوصی و ظرفیت‌های خاموش است. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که این چه نفعی برای ساترا دارد؛ باید در پاسخ بگویم زمانی که نگاه به ارتقای کمی و کیفی آثار تولیدی باشد، ساترا کمک می‌کند که بخش خصوصی مشغول و فعال در زمینه تولیدات باشد و این نهاد نگاه ایجابی به بخش محتوا و آثار دارد.

ویدیوی این نشست را می توانید از اینجا دریافت کنید.

اتحادیه تولید کنندگان فیلم و برنامه‌های تصویری بزرگ‎ترین نهاد صنفی در حوزه محصولات سریالی و سینمایی است که بیش از ۱۰۰ شرکت تولیدکننده در آن عضویت و حضور دارند.

کد خبر 6088910

دیگر خبرها

  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • اتلتیکو مادرید ۳-۱ اتلتیک بیلبائو؛ تثبیت رتبه چهارم با غلبه بر رقیب مستقیم
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • هوینس خبر داد: انتقال صد میلیونی بایرن کیست
  • پوستکوعلو: اهمیت رویارویی با آرسنال برای جلوگیری از اوج‌گیری رقیب‌ اصلی‌مان را درک می‌کنیم
  • ساترا رقیب است یا شریک تولیدات تصویری؟/ ۷۰۰ تقاضا در انتظار مجوز
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان