Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:26:01 GMT

سوگ سیامند

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۰۸۵۳۵

سوگ سیامند

نامش با کسب مدال طلا و رکوردشکنی گره خورده بود؛ او در هر تورنمنتی که به روی تخته می‌رفت دیگران بدون هیچ تردیدی به دنبال کسب عنوان نایب قهرمانی بودند. ۲ طلای پارالمپیک و سه طلای بازی‌های پاراآسیایی از «سیامند» نابغه‌ای در ورزش ایران ساخته بود که نامش فراتر از مرزهای سیاسی و جغرافیایی بود. با وجود آنکه فاصله رکوردش تا نفر دوم در برخی از مواقع به ۷۰ کیلوگرم می‌رسید اما او همیشه تشنه موفقیت و رکورد شکنی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوش برخورد بود، دوستان و هم اردوهایش وی را با نام کوچک خطاب می‌کردند و کمترین خبرنگاری از عنوان رحمان برای او استفاده می‌کرد بلکه او سیامند محبوب اصحاب رسانه بود. کوتاه سخن بود اما درخواست هیچ خبرنگاری را رد نمی‌کرد.  سیامند تنها یک ورزشکار نبود که هدفش کسب عنوان قهرمانی در روی تخته باشد، بلکه وی یک کنشگر اجتماعی و ورزشی بود که اشاره «آندرو پارسونز» به فعالیت این قهرمان در جنبش پارالمپیکی مصداق بارز این ادعا است.  

پارسونز رییس کمیته بین‌المللی پارالمپیک در پیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت سیامند نوشت:‌ او ورزشکاری پیشرو، پیشتاز و الهام‌بخش افراد زیادی در کشور خود و جهان، انسانی متعالی و سفیری برای جنبش پارالمپیک بود؛ قهرمانی آرام و یکی از مهربان‌ترین افرادی که می‌توان دید.

همچنین شبکه تلویزیونی NHK ژاپن در راستای اهداف تبلیغاتی بازی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو  از قهرمان ملی ایران برای حضور در توکیو دعوت کرد. او در حاشیه برنامه‌های این شیکه به صورت نمادین وزنه ۲۵۰ کیلوگرمی را مهار کرد. سیامند مردادماه در حالی به دعوت این شبکه تلویزیونی راهی سرزمین آفتاب شد که معروفترین پارالمپین‌های جهان در آنجا حضور داشتند.

 در داخل کشور نیز سیامند به مانند بسیاری از عنوان‌دارهای بزرگ ایران از فعالیت اجتماعی و سیاسی غافل نبود بلکه شخصیت جهت‌دهنده این ورزشکار موجب شده بود تا در عرصه‌های مختلف حضور فعالی داشته باشد. بسیاری از صاحب‌نظران سیاسی سخنرانی وی را پیش از انتخابات خرداد ۹۶ در شهر ارومیه را یکی از دلایل مشارکت مردمان این دیار می‌دانستند.

همچنین «بابک محمدی» سرمربی سابق «سیامند رحمان» در گفت وگو با ایرنا با تمجید از اقدامات این قهرمان گفت: کار وی تنها ورزش و افتخارآفرینی نبود بلکه اطلاعات موثقی دارم که در زمینه اجتماعی و کمک به همنوعان در شهر خود پیشقدم بود.

«روح‌الله رستمی» دیگر قهرمان پاراوزنه‌برداری ایران نیز با پهلوان خطاب کردن رحمان عنوان کرد: سیامند را نباید تنها با عنوان قهرمان یاد کنیم بلکه او پهلوانی بود که کسب بیش از ۷ مدال طلای جهان و پارالمپیک وی را مغرور نمی‌کرد.

حاصل بیش از یک دهه حضور او در سطح اول ورزش جهان، کسب ۲ مدال طلای پارالمپیک، پنج عنوان قهرمانی جهان، سه مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی بود. رکوردهایش را با افسانه‌ها مقایسه می‌کردند اما این ملی‌پوش اشنویه‌ای همچنان به دنبال تاریخ‌سازی در این رشته بود و چندی پیش اعلام کرد که در توکیو ۲۰۲۰ به دنبال ثبت یک رکورد جدید است. او سکوی افتخار توکیو را هدف قرار داده بود.

برچسب‌ها توکیو بابک محمدی سیامند رحمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توکیو بابک محمدی سیامند رحمان ژاپن توکیو بابک محمدی سیامند رحمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۸۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد

به گزارش قدس آنلاین، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز گذشته، با رشد ۲۲۱ هزار تومانی به ۴۱ میلیون و ۸۰۶ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با افزایش ۲۵۸ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۸ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته، ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه با رشد ۳۰۰ هزار تومانی، ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی نیز با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، به نرخ ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۴۶۷ هزار تومان معامله شد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۳۰۸ دلار رسید.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • اگر گلبال به پارالمپیک نمی‌رفت، آسیب بیشتری می‌دید
  • دوستی: اگر گلبال به پارالمپیک نمی‌رفت، آسیب بیشتری می‌دید
  • تجلیل سایت کمیته بین المللی پارالمپیک از ملی پوش اردبیلی گلبال
  • مشکلات جودوکاران پارالمپیکی در حال بررسی است
  • سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • قول کمیته پارالمپیک جهت اعزام والیبال نشسته به تورنمنت خارجی
  • تیم ملی گلبال به فینال پارالمپیک فکر می‌کند
  • ورزشکار کرمانی مدال پارالمپیک را به سردار حاجی‌زاده تقدیم کرد