Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@23:28:01 GMT

تلاش برای تشخیص کرونا از طریق تصویربرداری

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۰۸۸۰۴

به گزارش دبیرخانه انجمن رادیولوژی ایران، ‌ مرتضی صانعی طاهری، استاد و مدیر گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره تشخیص کرونا از طریق تصویربرداری اظهار داشت: ۴۰۰۰ رادیولوژیست و دستیار رادیولوژی در بخش‌های دولتی و خصوصی سراسر کشور  در کنار سایر گروههای پزشکی در حال فعالیت برای  تشخیص یافته‌های رادیولوژیک کرونا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به اینکه بر اساس مقالات جدید، نقش سی تی اسکن در تشخیص کرونا حتی زودتر از PCR بوده است، گفت: نقش  سی تی اسکن  قفسه سینه در تشخیص بیماری کرونا بسیار حائز اهمیت است.

وی اعلام کرد: با توجه به اهمیت موضوع  انجمن رادیولوژی ایران کانال تلگرامی ویژه‌ای  برای آموزش یافته های سی تی اسکن بیماری کرونا طراحی کرده که قابل استفاده برای تمامی پزشکان سراسر کشور به آدرس 

https://t.me/joinchat/AAAAAFhu۴osYXhxa۲euLiQ  در دسترس است.

صانعی بیان کرد : انجمن رادیولوژی با تشکیل گروهی از اساتید برجسته رادیولوژی آماده ارایه مشاوره در خصوص یافته های رادیولوژیک و سی تی اسکن بیماران مشکوک به کرونا است و جامعه پزشکی می‌تواند تصاویر سی تی اسکن بیماران مشکوک به کرونا را بدون درج نام بیمار به شماره تلگرام انجمن رادیولوژی  ۰۹۳۹۸۰۳۹۲۳۵ ارسال کند تا بعد از بررسی در سریع‌ترین  زمان ممکن نظر اساتید گروه رادیولوژی به صورت خصوصی برایشان ارسال شود.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: برای تسریع این پروسه، پزشکان به همراه ارسال تصاویر سی تی اسکن شرح حال مختصر و یافته های آزمایشگاهی بیماران را نیز به پیوست ارسال کنند.

ویروس کرونا که رسما کووید- ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
به گزارش ایرنا، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر یکشنبه (یازدهم اسفند) به ۹۸۷ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۵۴ نفر رسیده است همچنین ۱۷۵ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: انجمن رادیولوژی ایران سی تی اسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۸۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خواص این گیاه تا 30 برابر قوی تر از سیر و لیمو است (فیلم) واکسن‌ های ضد سرطان چگونه کار می‌کنند؟ (فیلم) برای سلامتی خودتان، ته‌دیگ را کنار بگذارید (فیلم)

دیگر خبرها

  • تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون (فیلم)
  • ‌تازه‌ترین دست‌آوردهای هوش مصنوعی در تصویر برداری پزشکی
  • جدید‌ترین دستاورد‌ها در زمینه نقش هوش مصنوعی در تصویربرداری در سی و نهمین کنگره سالانه انجمن رادیولوژی ایران ارایه می‌شود
  • تصویربرداری از بیماران به‌سمت هوش مصنوعی می‌رود؟
  • ارائه جدیدترین دستاورد‌های هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی
  • ارائه جدیدترین دستاوردهای هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • پرینتر جدید لنوو با چه قیمتی عرضه شد؟