Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@14:11:45 GMT

اقدامات خرمشهر برای مقابله با کرونا تشریح شد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۰۹۰۹۸

اقدامات خرمشهر برای مقابله با کرونا تشریح شد

به گزارش خبرنگار مهر، شهردار خرمشهر شامگاه گذشته در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا خرمشهر که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: از سه شب گذشته ضدعفونی اماکن شهری خرمشهر آغاز شد و با واحدهای صنعتی شهرک صنعتی برای دریافت مواد ضدعفونی هماهنگ شده است.

داود دارابی افزود: هر شب بین ۶ تا ۸ هزار لیتر مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده از این واحد صنعتی دریافت می‌شود و با استفاده از ماشین‌های آتش‌نشانی و دستگاه‌های سیار اماکن عمومی اعم از نرده‌های بلوار ساحلی، صندلی‌ها و مبلمان شهری، صندلی‌های اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها، بانک‌ها و اماکن پرتردد ضدعفونی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از ضدعفونی کردن جایگاه‌های سوخت خرمشهر نیز خبر داد و گفت: در شب گذشته نیروهای خدمات شهرداری تمام سی انجی ها و جایگاه‌های سوخت را ضدعفونی کرده و این برنامه هر شب تکرار می‌شود.

تأمین الکل و اکسیژن در خرمشهر

رئیس اداره صنعت معدن تجارت خرمشهر از آمادگی برای تأمین اکسیژن برای بیماران تنفسی نیز خبر داد و گفت: کارخانه تولید اکسیژن خرمشهر آمادگی دارد اکسیژن موردنیاز را در صورت ضرورت تأمین کند.

بیژن بداغی افزود: این واحد صنعتی اعلام کرده است محدودیتی برای تولید ندارد و آماده است فضای توسعه‌ای را برای موارد ضرورت فعال سازد.

وی به اقدامات انجام‌شده در رابطه با مهار بیماری کرونا هم اشاره کرد و گفت: نیازهای الکل ادارات رصد شده تا بتوان نسبت به تأمین آن‌ها اقدام شود، تأمین الکل موردنیاز مراکز بهداشتی و درمانی نیز بر عهده دانشکده علوم پزشکی است.

رئیس اداره صمت خرمشهر از توقیف یک کامیون حامل الکل در خرمشهر خبر داد و اظهار کرد: با وجود مراجعه به یکی از واحدهای صنعتی و اعلام کمبود مواد اولیه برای تولید الکل، شب همان روز کامیونی حامل الکل بدون مجوز غذا دارو مشاهده و توقیف شد.

توزیع الکل در داروخانه‌های خرمشهر

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر همچنین از توزیع الکل در داروخانه‌ها از روز آینده خبر داد و اظهار کرد: از فردا الکل بین داروخانه‌های سطح خرمشهر توزیع خواهد شد تا داروخانه‌ها بتوانند محلول ضدعفونی‌کننده بسازند و در اختیار مردم قرار دهند.

پرویز میرزایی توضیح داد: در میان داروخانه‌های روزانه الکل در حجم ۱۰ تا ۲۰ لیتری و در میان داروخانه‌های شبانه‌روزی در حجم ۲۰ لیتر توزیع می‌شود.

وی همچنین از راه‌اندازی چادرهای آموزشی پیشگیری از ویروس کرونا با همکاری سیستم سلامت و هلال احمر در شهرستان خبر داد.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر در ادامه با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت و درمان شهرستان، اظهار کرد: آموزش و تحویل دستورالعمل گندزدایی و ضدعفونی به محل‌های مورد لازم ارسال شده و بسیاری از اصناف و از جمله پنج قهوه‌خانه پلمب شد.

وی افزود: سم‌پاشی اماکن پرتردد ازجمله بانک‌ها و پایانه‌ها انجام و بسته‌های آموزشی در اختیار یک هزار مراقب سلامت قرارداد شده است.

موسی مطور جزیره رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر نیز در این جلسه از افزایش قیمت ملاس نیشکر انتقاد کرد و گفت: قیمت ملاس نیشکر که مواد اولیه تولید الکل است، از سوی واحدهای کشت و صنعت نیشکر در چند روز اخیر افزایش‌یافته است.

کد خبر 4867549

منبع: مهر

کلیدواژه: شهردار خرمشهر شورای شهر خرمشهر بهداشت و درمان خرمشهر ویروس کرونا انتخابات 98 ویروس کرونا انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر سیلاب گرگان تعطیلی مدارس شهرکرد قزوین بارش باران شیراز بیرجند داروخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۹۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران، با اشاره به بدهی بیمه ها به داروخانه‌ها، گفت: داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک، پول ندارد.

به گزارش مهر، هادی احمدی افزود: در کل کشور ۱۶ هزار داروخانه فعالیت دارد که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند و سازمان‌های بیمه گر هم باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: وضعیت داروخانه‌ها به علت تأخیر در پرداخت مطالبات مناسب نیست هر سه سازمان بیمه گر تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و نیروهای مسلح به داروخانه‌ها بدهکار هستند.

احمدی گفت: سازمان‌های بیمه گر باید یک ماه پس از دریافت اسناد مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت که تا کنون این مهم اتفاق نیافتاده است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی آخرین پرداختی که به داروخانه‌ها داشته مربوط به آذر پارسال بوده آن هم فقط در بخشی از داروخانه‌های کشور و آخرین پرداخت بیمه سلامت هم مربوط دی پارسال است و در بیمه نیروهای مسلح نیز به همین صورت است.

احمدی گفت: در حال حاضر داروخانه‌ها در خرید شیرخشک مشکل دارند و چرخه اقتصادی داروخانه‌ها مشکلات جدی دارد، چون پولی جهت تهیه شیرخشک ندارند.

وی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بیمه سلامت منابع تهیه شیر خشک را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: توزیع شیرخشک یارانه ای تا سقف ۱۰ قوطی در هر ماه توزیع شیرخشک یارانه‌ای تا ۱۰ قوطی در هر ماه

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان