Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک استارت‌آپ فعال در حوزه رهایش دارو با شش شرکت داروسازی به توافق رسیده تا از سامانه مبتنی بر نانوذرات برای بهبود اثربخشی دارو‌ها که توسط این استارت‌آپ ابداع شده، استفاده شود. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، اپتیموس لایف ساینسز استارت‌آپی است که توسط دو محقق دانشگاه پرینستون راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استارت‌آپ با شش شرکت داروسازی برای توسعه روش درمانی با استفاده از فناوری تحویل دارو با کمک فناوری‌نانو به توافق رسیده است. این فناوری پتانسیل بالایی برای بهبود اثربخشی روش‌های درمانی بیماری‌های مختلف از سرطان تا دیابت را دارد.

این استارت‌آپ در سال ۲۰۱۶ توسط شهرام حجازی از مرکز نوآوری کلر و رابرد پرودهاوم تاسیس شده است. آن‌ها روی این فناوری بیش از ۱۵ سال سابقه فعالیت دارند تا بتوانند دارو‌ها را در ذرات نانومقیاس کپسوله کنند و با این کار اثربخشی دارو‌ها افزایش می‌یابد.

این فناوری در واقع یک سامانه حمل دارو بوده که می‌تواند محل دقیق رهایش را تشخیص دهد و از آن برای درمان سرطان و دیابت استفاده کرد. این سرمایه‌گذاری جدید، تاثیر این فناوری را افزایش می‌دهد. این فناوری پیش از این توسط بنیاد بیل و ملیندا گیتس مورد استفاده قرار گرفته است. این بنیاد در سال ۲۰۱۶ مبلغ ۱٫۲ میلیون دلار برای استفاده از این فناوری در افزایش اثربخشی دارو‌ها هزینه کرده بود.

رهیافت مناسب برای حل مشکل سلامتی در جهان باید از دو عامل قیمت پایین و اثربخشی بالا برخوردار باشد که این سامانه نانویی هر دو ویژگی را دارا است.

این فناوری برای سه داروی مختلف توسط بنیاد گیتس مورد استفاده قرار گرفت. اولین مورد برای درمان اسهال در نوزادان ناشی از نوشیدن آب آلوده، دوم داروی سل و سومین کاربرد مربوط به درمان مالاریا بود.

توافق‌نامه‌های جدید این استارت‌آپ برای بهبود رهایش دارو در شش داروی مختلف تنظیم شده است. شرکت اپتیموس با کپسوله کردن دارو در نانوذراتی که با دقت طراحی شده می‌تواند بر محدودیت‌های موجود در تولید دارو غلبه کند. این دارو‌ها دارای پوسته‌ای از جنس پلیمر بوده که دارو درون آن کپسوله شده است و رهایش به‌صورت آرام و برنامه‌ریزی شده رهاسازی می‌شود.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری نانو رهایش دارو استارت آپ دارویی نانومقیاس استارت آپ دارو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۰۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی

به گفته مجتبی دهقان‌پور؛ استان فارس به دلیل اقلیم چهار فصل ظرفیت مناسبی برای توسعه گیاهان دارویی دارد و یکی از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی توسعه صنایع تبدیلی در زمینه گیاهان دارویی است که می‌تواند به ارزش افزوده آن کمک کند.

او تصریح کرد: سطح ابلاغی برای طرح جهش تولید گیاهان دارویی در دیمزار‌های استان فارس حدود دو هزار هکتار بود که با اقدامات و برنامه ریزی‌های منسجم انجام شده، کشت گیاهان دارویی مانند خاکشیر، بابونه، آویشن و گل محمدی در اراضی دیم ۱۶ شهرستان مجری طرح افزایش چشمگیر یافت.

دهقان پور خاطر نشان کرد: شهرستان مرودشت با سه هزار و ۵۴۹ هکتار کشت دیم گیاهان دارویی در این حوزه پیشرو است و گیاه دارویی خاکشیر با سطحی بیش از چهار هزار و ۸۰۰ هکتار بیشترین سطح گیاه دارویی کشت دیم را در شهرستان‌های مجری طرح جهش تولید در دیمزار‌ها را به خود اختصاص داده است.

فارس پیشرو در تشکیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از کسب ۲۶ گواهی زنجیره ارزش محصولات کشاورزی در این استان خبر داد و گفت: اهمیت این گواهی در هویت دار کردن محصولات از لحاظ کیفیت و چگونگی فرایند تولید است و قابلیت‌های استان فارس را در حوزه زنجیره ارزش مشخص می‌کند.

دهقان پور در مراسم رونمایی از سامانه مدیریتی زنجیره تولید و تامین گیاهان دارویی، بیان کرد: در حال حاضر دو زنجیره ارزش گیاهان دارویی در این استان تشکیل شده که مفتخریم به عنوان استان پیشرو در این قضیه در نمایشگاه بین المللی اکسپو در استان تهران از این سامانه رونمایی کنیم.

به گفته او؛ هدف از راه اندازی این سامانه، پایش زنجیره ارزش گیاهان دارویی به موازات فعالیت‌های در حال انجام است به نحوی که تمامی عوامل پشتیبان در مقوله تولید، نگهداری و عرضه محصول به بازار، قابل رصد و نظارت هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بهره گیری از این سامانه موجب افزایش دانش ما در حوزه گیاهان دارویی می‌شود، تصریح کرد: این سامانه متناسب با مخاطبین حوزه گیاهان دارویی، اقدام به اطلاع رسانی در زمینه‌های مختلف از جمله سرمایه گذاری، تولید و فرآوری محصولات می‌کند و در قالب‌های متنوع از قبیل اینفوگرافیک و پادکست گزارش فعالیت‌های انجام شده را نیز ارائه می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش
  • چالش‌ها و فرصتهای اکوسیستم استارتاپی در سال ۱۴۰۳
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • چگونه بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟