Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به درگیری همه کشورهای دنیا با ویروس کرونا اظهار کرد: اکنون در وضعیت اضطراری جهانی قرار داریم و این موضوع نیازمند همدلی و همکاری جهانی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا «سید عباس موسوی»، سخنگوی وزارت امور خارجه در ابتدای نشست خبری امروز خود که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، خاطر نشان کرد: امروز  با بیماری کرونا در داخل کشور مواجه هستیم که غم بزرگی است و همه با تلاش ویژه و جدیت در حال مبارزه با این ویروس و میهمان ناخوانده هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او افزود: آمادگی در همه کشورها برای پیشگیری از شیوع این ویروس ایجاد شد و وقتی اپیدمی شد، وضعیت اضطراری جهانی اعلام شد که این شرایط مانند هر بحران جهانی دیگر مستلزم همدلی و همکاری جهانی است.

به گفته موسوی، ایران با همکاری همه نهادهای درگیر به طور جدی پیگیر مسائل مختلف مثل اقتصادی، کنسولگری و مراودات اقتصادی است و نباید در آن وقفه ایجاد شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص کمک های جهانی گفت: کشورهای دوست به ما کمک کردند. ما هم به برخی کشورها کمک کردیم و اقلامی ارسال می کنیم.

موسوی در خصوص عملکرد برخی رسانه های فارسی زبان اظهار کرد: عده ای هم سعی می کنند در این شرایط از آب گل آلود ماهی بگیرند . به رسانه هایی که ادعای فارسی بودن دارند، توصیه می کنم از درد و آلام مردم سو استفاده نکنند بلکه کمک کنند مردم با نشاط به مبارزه با این بیماری برخیزند.

موسوی درباره ادعا آمریکا برای کمک به ایران گفت: ما در نیت آمریکا شک داشته و داریم. اگر آمریکایی ها نیت خیر داشتند قبل از اینکه موضوع را در بوق و کرنا کنند آن را رسانه ای نمی کردند. ما مواضع آمریکایی ها را رصد می کنیم. آن‌ها درباره شیوع کرونا درایران به جعل اخبار و آمار پرداختند، بعد می گویند می خواهیم به دولت و ملت ایران کمک کنیم.

او ادامه داد: ما به حسن نیت آمریکا شک داریم. دولت آمریکا برای همان کانال مالی سوییس که بعد از مدت ها باز شد و مقداری دارو از طریق آن وارد کشور شد سنگ اندازی می کند. آمریکایی ها اجازه ندادند از این کانال استفاده کنیم. 

موسوی درباره ارجاع پرونده ایران در برجام به شورای امنیت توسط اروپا گفت: مکانیزم ماشه و بردن پرونده ایران به شورای امنیت از اول قابل پیگیری بود. این موضوع در کمیسیون مشترک برجام مطرح نشد. در نامه 17 صفحه ای ظریف به بورل، مواضع ما و استدلال حقوقی ما تشریح شد که نمی توانند این کار را انجام دهند.

او افزود: برجام دستاوردهای اقتصادی داشته که شاهد این دستاوردها در سال های اول بودیم. برجام البته دستاوردهای سیاسی و امنیتی هم داشته و امیدواریم با همین وضعیت ادامه یابد. امیدواریم اروپا هم به تعهدات خود برگردد تا ایران هم به تعهد خود پایبند باشد.

موسوی در خصوص اقدامات مقابله با کرونا در وزارت خارجه گفت:  ایران در همه کمیته ها و ستادها عضو است. همچنین بلافاصله ستاد ویژه ای در وزات خارجه تشکیل دادیم . بیماری کرونا در دیگر کشورها هم وجود دارد. برخی ورودی ها را کم کردیم. در بعد اقتصادی با صدور گواهی نامه های بهداشتی و در تماس با کشورهای همسایه اطلاع دادیم که صادرات و واردات ما مشکل ندارد تا ادامه داشته باشد چون برخی کشورهای منطقه به کالاهای ما نیاز دارند ما هم به برخی اقلام کشورهای همسایه نیاز داریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: برخی با امپراطوری رسانه ای و به عمد در حال خدشه واردکردن به تلاش ایرانیان هستند.ما با تبلیغات سو به کمک سایر دستگاه ها مقابله خواهیم کرد.

در حال تکمیل است...

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: موسوی کرونا سخنگوی وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۰۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد

به گزارش خبرگزاری مهر، صمد حسن‌زاده در همایش تجاری ایران و چین که در حاشیه رویداد ایران اکسپو برگزار شد، اظهار کرد: چین با حجم تجارت دوجانبه بیش از ۳۰ میلیارد دلار، اختلاف زیادی نسبت به شرکای تجاری دیگر ایران دارد و شریک نخست تجاری کشور است. همچنین این ظرفیت وجود دارد که سقف تجاری دو کشور به ۵۰ میلیارد دلار ارتقاء یابد.

وی افزود: ایران در گذشته اولین شریک تجاری چین در خاورمیانه بود اما در حال حاضر رتبه ایران به بالاتر از پنج رسیده و بنابراین باید این رتبه را دوباره ارتقاء دهیم. امیدواریم دو کشور بتوانند از پتانسیل‌های بخش خصوصی برای توسعه روابط دو جانبه بهره‌برداری بیشتری کند.

حسن زاده ادامه داد: ظرفیت سرمایه گذاری خارجی برای چینی‌ها به ویژه در مناطق آزاد فراهم شده است. همچنین شرکت‌های چینی می‌توانند از طریق ایران به بازارهای منطقه‌ای دسترسی داشته باشند.

رییس اتاق ایران گفت: بخش خصوصی ایران در بیشتر زمینه‌های صنعتی، معدنی، تجاری از جمله در محصولات پزشکی، فولاد، مصالح ساختمانی، محصولات دانش بنیان، خدمات فنی و مهندسی، صنایع دستی، گردشگری و غیره آماده همکاری برای آشنایی بیشتر جوامع تجاری دو کشور است. اتاق بازرگانی ایران به عنوان بزرگترین تشکل اقتصادی و نماینده بخش خصوصی آماده همکاری در توسعه روابط است.

کد خبر 6093443 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • حضور ۲ هزار تاجر در نمایشگاه اکسپوی تهران/آزاداندیشان جهان، بیش از این تداوم جنایات در غزه را تحمل نمی‌کنند
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست