Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون شهردار تهران گفت: تمامی نیروهای شهرداری تهران از جمله پرسنل خدماتی و کارگری علاوه بر کاهش ساعت کاری براساس دستور وزارت بهداشت و ابلاغ استاندار تهران، مطابق ضوابط می‌توانند از امکان دورکاری استفاده کنند.

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، حامد مظاهریان درباره دورکاری نیروهای شهرداری اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده و با توجه به ضرورت رعایت توصیه‌های بهداشتی در طی مدت زمانی که ویروس کرونا شیوع دارد، میزان فعالیت نیروهای خدماتی در روز کاهش پیدا کرده و با برنامه‌ریزی مناسب این نیروها نیز با توجه به کاهش حجم کارهای غیرضرور در این ایام با صلاحدید مدیر و منابع انسانی واحد مربوطه می‌توانند مشمول این دستورالعمل‌ شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه افرادی که خدمات مستقیم به شهروندان ارائه می‌دهند، اگر سطح خدمات خود را کاهش دهند، شهر بامعضل و مشکل مواجه می‌شود، یادآور شد : این بخش از نیروهای شهرداری و نیروهای وابسته به شهرداری، خدمات عمومی شهر را انجام می‌دهند که برای لحظه‌ای هم نمی‌توان خدمات آنها را نادیده گرفته و از میزان آن کم کرد. بنابراین با در نظر گرفتن رسالت ذاتی این بخش‌ها و اولویت خدمت‌رسانی به مردم، نمی‌توان تعداد نیروهای شیفتی و پیمانکاری در این ایام را کاهش داد.

سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران گفت: نیروهایی که امکان دورکاری ندارند و در این روزها با توجه به نیاز شهر در محل کار حاضر می‌شوند تا خدمات‌رسانی به شهروندان متوقف نشود، علاوه بر انجام وظایف خود، فداکارانه رفتار می‌کنند تا مبادا شهر مختل شود. در طرح طبقه‌بندی مشاغل هنگام تصمیم‌گیری برای نیروهایی که خدمات ویژه‌ و بدون تعطیلی دارند، مثل آتش‌نشان‌ها، یگان حفاظت، شهربان و... که شیفتی در محل کار حاضر می‌شوند، پیش‌بینی چنین روزهای سختی شده است. با این وجود، زحمات این بخش از نیروها شایسته قابل تقدیر است و در زمان مقتضی از تلاش‌های آنان در مقابله با انتشار ویروس کرونا در این مدت قدردانی خواهد شد.

معاون شهردار تهران درباره اقدامات شهرداری به منظور جلوگیری از ابتلای نیروهای خدماتی به ویروس کرونا گفت: شهرداری تا امروز تمام تلاش و ظرفیت‌های خود را برای فراهم‌سازی امکانات اولیه برای مصون ماندن نیروها از ابتلا به ویروس کرونا به کار گرفته است. با توجه محدودیت‌‌های موجود در بازار برای خرید اقلام مورد نیاز نظیر دستکش، ماسک، مواد ضدعفونی کننده و نیازهای بخش‌های مختلف تامین شد و همچنان نیز به دنبال تهیه اقلام مورد نیاز برای حفظ سلامتی نیروهای شهرداری و همچنین ضدعفونی کردن شهر برای افزایش بهداشت عمومی هستیم.

به گفته مظاهریان، آموزش و آگاه‌سازی پرسنل از دیگر اولویت‌های شهرداری بوده است به گونه‌ای که در همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا، نیروهای خدماتی و کارگری در بخش‌های مختلف در مورد نحوه پیشگیری از ابتلا به ویروس آموزش‌های لازم را دیده‌اند تا آمادگی لازم برای ارائه خدمات و پیشگیری از بیماری را داشته باشند.

انتهای پیام/
 

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرداری تهران شهردار تهران کارگران شهرداری نیروهای شهرداری نیروهای خدماتی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۰۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در جلسه هیئت مدیره شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اظهار داشت: توسعه ناوگان هوایی با هدف ارائه مطلوب به مردم ایران در صدر اولویت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.

وی افزود: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامل پرچم کشورمان و با در اختیار داشتن تجربه بسیار گرانقدر و ارزشمند در خدمتگزاری به مردم در صنعت هوانوردی، یک افتخار ملی است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه این نشست با تاکید بر قرار گرفتن برنامه اصلاح و ارتقای سطح خدمات به مسافران در صدر اولویت‌های هما بیان‌داشت: مردم باید از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران همواره خاطره خوش در ذهن داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه توسعه ناوگان هوایی باید در صدر اولویت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) باشد،‌ گفت: هما با برخورداری از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و متعهد در بخش فنی و پشتیبانی می‌تواند میزبان تعداد کثیری از هواپیماها برای ارائه خدمات به مردم باشد.

وی با تاکید بر اینکه بخش‌های تهیه بلیت، خدمات پذیرایی، کاهش تاخیر پرواز‌ها و خدمات فرودگاهی بر میزان رضایتمندی مسافران بسیار تاثیرگذار است، گفت: ایمنی اصلی‌ترین اولویت ما در صنعت هوانوردی است و ذره‌ای قصور در این زمینه پذیرفته نیست.

بذرپاش یادآور شد: رسیدگی به معیشت کارکنان خدوم و شریف هما شامل خلبانان، نیروی فنی و پشتیبانی در صف و ستاد با نگاه متفاوت دنبال شود و از هیچ اقدامی کوتاهی نشود.

وی افزود: مولدسازی دارایی‌ها و بهینه کردن منابع جزو لاینفک اقدامات هما است و ارتقای خدمات از مسیر بهره‌ور شدن منابع اتفاق می‌افتد. همچنین از روش‌های مدیریت مشارکتی و استفاده از همه ظرفیت‌های هما برای اداره هرچه بهتر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: با توجه به حضور نیرو‌های متخصص و متعهد باید سیستمی به‌منظور به‌کارگیری توانایی و مشارکت آنها در مدیریت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طراحی شود.

وی بر استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: با کمک این شرکت‌ها می‌توان راهکار‌های سریع و کاربردی برای برطرف کردن مشکلات  موجود در صنعت حمل و نقل هوایی پیدا کرد.

وی با اشاره به ایجاد ۲ واحد نیروگاهی در سمنان، خاطرنشان کرد: در همین راستا ۲ اقدام صرفه جویانه حداکثری بهره وری و احداث نیروگاه‌های خودتامین در بخش خصوص را دنبال می‌کنیم تا ظرفیت بیشتری ایجاد شود، ضمن اینکه دولت نیز در حوزه تامین انرژی اقداماتی انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • کارگر شهرداری زنجان، کیف حاوی دلار، یورو و مدارک را به صاحبش بازگرداند
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد