Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل حزب اراده ملت گفت: در انتخابات مجلس یازدهم شاهد یک مسابقه بدون تماشاگر بودیم که هیچ شوری و نشاطی در جامعه ایجاد نکرد و مردم هم وارد صحنه انتخابات نشدند. در نتیجه این پیروزی افتخارآمیز نیست و اصولگرایان نباید به آن افتخار کنند.

«احمد حکیمی‌پور»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و دبیرکل حزب اراده ملت، در رابطه با صف‌بندی درون جناحی اصول‌گرایان در مجلس یازدهم به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: جبهه پایداری یکی از پایه‌های مجلس بعدی است که برنامه خاصی برای حضور در مجلس دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس آن وحدت ظاهری اصولگرایان در مجلس حداقل به چهار دسته تقسیم می‌شود.

دبیرکل حزب اراده ملت در خصوص ترکیب مجلس یازدهم افزود: در مجلس آینده شاهد فراکسیون‌های جدیدی نظیر فراکسیون جبهه پایداری خواهیم بود. با توجه به اختلاف جناح اصولگرا در بستن لیست‌های انتخاباتی، در مجلس یازدهم یکدستی کامل وجود ندارد.

حکیمی‌پور ضمن تاکید بر اختلافات بنیادین در جناح اصولگرا تصریح کرد: اصولگرایان تلاش کردند با یک وحدت صوری انتخابات را رد کنند. از طرفی به دلیل درگیر شدن کشور با مسائلی نظیر کرونا، این اختلافات فرصتی برای بروز پیدا نکردند چراکه اولویت با بیماری کروناست و این اختلافات چندان دیده نمی‌شوند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در رابطه با موارد مورد اختلاف اصولگرایان در مجلس یازدهم اظهار کرد: ریاست مجلس، حضور در هیات رئیسه مجلس و اینکه کمیسیون‌های مهم مجلس در دست کدام گروه باشد از موارد اختلاف انگیز درون جناح اصولگرای راه یافته به مجلس محسوب می‎‌شود. بنابراین اختلاف پیش می‌آید مگر اینکه اصولگرایان برای جلوگیری از علنی کردن این کشمکش‌ها، طی جلسات درون جناحی به توافق برسند.

حکیمی‌پور در ارزیابی احتمال پیروزی اصولگرایان در انتخابات 1400 خاطرنشان کرد: اگر میدان بی‌رقیب باشد، اصولگرایان مجددا پیروز می‌شوند اما اگر رقابت جدی شکل بگیرد، اصولگرایان پیروز این میدان نخواهند بود. چراکه این جناح در میدان بی‌رقیب یا رقیب کاملا ضعیف شده برنده می‌شود و این برنده شدن و پیروزی، هیچ افتخاری ندارد.

دبیرکل حزب اراده ملت مشارکت پائین مردم در انتخابات را یکی از عوامل پیروزی اصولگرایان در انتخابات دانست و یادآور شد: از طرفی دیگر اینکه اصولگرایان بتوانند در رقابت با کاندیدای واقعی به قدرت برسند یا نه، بحثی جدی است، چراکه اگر رقابت واقعی باشد مردم در صحن انتخابات حاضر می‌شوند.

حکیمی‌پور در ادامه ابراز کرد: در انتخابات مجلس یازدهم شاهد یک مسابقه بدون تماشاگر بودیم که هیچ شوری و نشاطی در جامعه ایجاد نکرد و مردم هم وارد صحنه انتخابات نشدند. در نتیجه این پیروزی افتخارآمیز نیست و اصولگرایان نباید به آن افتخار کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به اینکه پیروزی در انتخابات آینده به چه شرایطی بستگی دارد؟ توضیح داد: اگر انتخابات یک طرفه باشد و مجددا مردم با صندوق‎‌های رای قهر می‌کنند و اصولگرایان از طریق همان رأی تکلیفی که دارند، به قدرت می‌رسند.

 حکیمی‌پور در پایان اشاره کرد: لذا فردی که از این طریق به ریاست برسد نمی‌تواند نام نماینده همه ملت را بر خود بگذارد چراکه اگر نماینده‌ای از حمایت کلیت و اکثریت برخوردار باشد، آن فرد نماینده واقعی است اما اگر نماینده اقلیت باشد، نمی‌تواند بگوید نماینده همه ملت است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جبهه پایداری دبیرکل حزب اراده ملت مجلس یازدهم حکیمی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۱۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست حمایتی جبهه مطالبه مردمی تبریز اعلام شد

ایسنا/آذربایجان شرقی جبهه مطالبه مردمی تبریز با مشارکت و همکاری مجموعه های هم‌نظر خود لیست حمایتی از چهار کاندیدای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

علی بایرامی، دبیر جبهه مطالبه مردمی تبریز در گفت‌وگو با ایسنا به اهمیت انتخاب نماینده اصلح، شایسته و تراز جایگاه تبریز، آذرشهر و اسکو تاکید کرد و افزود: کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی نباید وامدار افراد ناسالم باشند و مقام و جایگاه خود را تقلیل دهند.

وی لیست حمایتی جبهه مطالبه مردمی تبریز را اعلام کرد و ادامه داد:جبهه مطالبه مردمی تبریز با همکاری، تعامل، مشارکت و جذب ظرفیت‌های تعدادی از کاندیداهای دور اول دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی(لیست پاک دستان) و حتی کاندیداهای راه نیافته به مرحله دوم انتخابات، در این برهه حساس با گزینش افراد لایق، شایسته وامانتدار که دارای ظرفیت، استعداد، سرمایه اجتماعی و پیشینه قابل دفاع از سایر کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم هستند از آقایان علی جعفری آذر، فرماندار اسبق شهرستان تبریز، حجت الاسلام والمسلمین جواد عبادی روحانی اقتصاددان و عضو شورای فقهای بانک مرکزی کشور،رضا صدیقی فرماندار پیشین شهرستان اهر و علیرضا نوین شهردار اسبق تبریز اعلام حمایت می‌کند.

وی ضمن تشکر از استقبال چشمگیر قاطبه مردم حوزه انتخابیه تبریز اسکو, آذرشهر و شهر جدید سهند از کاندیداهای مورد حمایت این مجموعه در دوره اول انتخابات، به حضور پرشور مردم در دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی دعوت کرد و ادامه داد: کلیه هواداران این جریان فکری، مردم غیرتمند آذربایجان، دیار باکری‌ها، علامه‌ها، ستارخان و باقرخان و زبان شیرین ایران معاصر شهریار سخن وادب از هر گونه رای دادن به صورت تک رای و یا کمتر از ظرفیت چهار نفری در دوره دوم برحذر باشند.

بایرامی تصریح کرد: در صورت بروز چنین خطایی که حربه‌ای برای راه یافتن افراد نامحرم به مجلس است، شاهد راهیابی افرادی باظرفیت های پایین، خسته، ناموفق ومردود در دورهای قبل و درمجلس دوازهم پیش رو که باعث افت وتنزل جایگاه وهویت کلانشهر تبریز ،خواهیم بود و در این راستا نیز کلیه هواداران چهار نفر این لیست باید به هر چهار کاندیداهای این لیست رأی دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • افشاگری رشیدی کوچی: افرادی محکومیت قطعی داشتند، اما به دلیل نزدیکی شان به دولت در مجلس آینده حضور دارند / می‌خواهند ریاست را هم به جریان پایداری نزدیک کنند
  • افشاگری رشیدی کوچی از تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس آینده به جریان پایداری و  امام صادقی‌ها
  • تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس به جریان پایداری و امام صادقی‌ها
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • سه رقیب جدید قالیباف در کرسی ریاست مجلس؛ وزرای احمدی نژاد به صف شدند
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود
  • فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران
  • جبهه پایداری به دنبال کلید زدن «طرح صیانت جدید» در مجلس دوازدهم؟ 
  • لیست حمایتی جبهه مطالبه مردمی تبریز اعلام شد