Web Analytics Made Easy - Statcounter

«امین نخعی» رییس اداره فناوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره مشکلات موجود در جهت آموزش مجازی و ارتباطات اینترتی در این استان گفت: این مشکل فقط برای زاهدان نیست و تمام استان سیستان و بلوچستان با آن مواجه است. شاید در زاهدان چندان مشکلات حاد نباشد اما در روستاها حاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دانش آموزان عشایری یک ارتباط پایدار ندارند که بتوانیم آنها را در این کلاس‌ها شرکت دهیم. اگر قرار باشد کاری صورت گیرد باید برای کل استان سیستان و بلوچستان باشد. در حال حاضر ما ارتباط چندانی با دانش‌آموزان عشایری نداریم که در سطح استان پخش هستند و اغلب آنان در مناطق روستایی زندگی می‌کنند، البته آقای بلوچ زهی مدیر کل فناوری اطلاعات استان سیستان و بلوچستان ارتباط خوبی با آنها دارند و با اپراتورهای خود مثل همراه اول، ایرانسل و های‌وب همکاری می‌کنند تا کل استان از طریق امواج رادیویی و ماهواره ارتباط اینترنتی داشته باشند.

نخعی گفت: اگر وسیله ارتباطی هم تهیه و در اختیار مردم استان گذاشته شود باز هم کانال ارتباطی بین ما برقرار نیست. البته کارهای خوبی صورت گرفته و نسبت به قبل روند گسترش اینترنت در استان از طرق مختلف خیلی پیشرفت کرده است.

رییس اداره فناوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: می‌توانم بگویم بعضی از مدارس ما حتی برق ندارند. عمده مشکلات استان در حوزه برگزاری کلاس‌های آموزش آنلاین این است که کانال ارتباطی ما مشکل دارد. البته سرپرست وزارت آموزش و پرورش استان با آقای جهرمی طرحی بابت هوشمندسازی مدارس امضاء کردند. در حال حاضر نیز در راستای این بخشنامه درباره هوشمند شدن تعدادی از جلسه‌ داریم تا ببینیم به چه نتیجه‌ای می‌رسیم.

وی افزود: روز گذشته در جلسه شورای معاونان به همکاران پیشنهاد دادیم برای این که بتوانیم آموزش آنلاین را در سطح استان و برای هفتاد تا هشتاد هزار دانش آموز گسترش دهیم بهترین کار این است که سرورهای خودمان که در استان مستقر هستند را ارتقاء دهیم. یک مشکل دیگر ما این است که باید بتوانیم به کل استان اینترنت بدهیم تا یک کانال ارتباطی داشته باشند.

رییس اداره فناوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در پاسخ به این سوال که آیا اینترنتی که جهت آموزش به دانش آموزان ارائه خواهد شد، رایگان است؟ گفت: هنوز بر سر این موضوع بحث نشده است. البته وزارت آموزش و پرورش سامانه‌ای دارد که هشتاد درصد هزینه اینترنت رایگان است. در حال حاضر فقط پیگیر این هستیم که سامانه‌های خودمان را در استان برای دانش آموزان رایگان کنیم و قرار است در جلسه امروز مطرح کنیم تا ببینیم چه راهکاری برای این کار در نظر گرفته شده است. تمام تلاش ما این است در برهه‌ای که مدارس تعطیل است و همه دانش آموزان به ویژه دانش آموزان دوره متوسطه دوم و آنهایی که کنکور دارند از آموزش دور نمانند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان کرونا ویروس سیستان و بلوچستان فناوری اطلاعات کانال ارتباطی آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۲۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان تلاش برای توسعه پنبه‌کاری در سیستان و بلوچستان دستاوردهایی به همراه داشته و با راهبرد حمایتی، چشم‌انداز احیا و رونق کشت پنبه در استان افق روشنی دارد که در صورت حمایت می‌تواند به سمبل و نماد به‌زراعی در دوران کم‌آبی تبدیل شود.

اعمال برخی سیاست‌های حمایتی و برنامه‌های درازمدت، بروز برخی وقایع اقلیمی و اعمال سیاست‌های اقتصادی در سایر حوزه‌های کشاورزی موجب رغبت تعدادی از کشاورزان به کشت پنبه در استان شده است.

با توجه به مشکلات استان سیستان و بلوچستان در تامین منابع آبی مورد نیاز بخش زراعی و ضرورت کاهش کشت‌های پرآب، باید احیای کشت پنبه بیش از پیش در دستور کار متولیان قرار بگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: در قالب خرید تضمینی وش پنبه مابین سازمان جهادکشاورزی استان سیستان وبلوچستان و یک شرکت فعال در این زمینه یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت قراردادی پنبه خواهد رفت.

سید محمد رضا سیدحسینی در گفت وگو با ایسنا، تصریح کرد: براساس این تفاهمنامه، کشاورزان با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و این شرکت، مزارع خود را به کشت پنبه اختصاص و کارخانه پنبه تولیدی را با نرخ تضمینی در مزرعه خریداری می‌کند.

وی  بیان کرد: کشت پنبه از اوایل فروردین ماه سالجاری در سیستان‌وبلوچستان آغاز و تا مرداد ماه با همکاری کشاورزان شهرستان های دلگان ،بمپور ،ایرانشهر، خاش و تفتان ادامه خواهد داشت.

سید حسینی افزود: تاکنون ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت پنبه رفته است.

وی اظهار کرد: با انجام کشت های قراردادی دغدغه کشاورزان جهت فروش محصول مرتفع و زمینه توسعه کشت این محصول در سیستان وبلوچستان فراهم خواهد شد.

وی تاکید کرد: جهت ارتقای دانش بهره برداران استان برای کشت پنبه ،سفرهای آموزش و ترویجی به استان های پیشرو در کشت پنبه انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ازمشکلات بر زمین مانده تاآزادی بیان به سبک آمریکایی درتلنگر این هفته سیستان وبلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان وبلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان وبلوچستان
  • آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت
  • روایتی از معلمی در مناطق محروم؛ از زندگی در کانکس تا حسرت نیاموخته‌ها
  • کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان