Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-04@23:42:00 GMT

کنترل مبادی ورودی و خروجی خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۱۲۵۹۱

کنترل مبادی ورودی و خروجی خراسان جنوبی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرحیم شهریاری دوشنبه ۱۲ اسفند افزود: جمعیت هلال احمر از روز گذشته در شهرستان‌های طبس و فردوس عملیات کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را آغاز کرده است.

وی گفت: طبق مصوبات این شورا تامین نیروی انسانی با هلال احمر و سپاه پاسداران خواهد بود و تجهیزات مورد نیاز نظیر دستگاه تب سنج، لباس مخصوص، مواد ضدعفونی کننده، دستکش، ماسک و سایر ملزومات بهداشتی برعهده دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهریاری اظهار کرد: جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با توجه به تجهیزات در دسترس عملیات پیشگیری و کنترل را از شهرستان‌های طبس و فردوس آغاز کرده و در صورت نیاز تیم‌های کنترل در سایر شهرستان‌ها مستقر خواهند شد.

این مسئول ادامه داد: تیم‌های کنترل هلال احمر در فرودگاه و راه آهن شهرستان طبس مستقر شدند و ۴ چادر امدادی در مبادی ورودی و خروجی شهرستان فردوس برپا شده که علاوه بر تست‌های اولیه به سوالات مرتبط با ویروس کرونا پاسخ داده می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی گفت: در زمینه آموزش و پیشگیری از همان ابتدا جمعیت اقدام به تولید محتوا و فعالیت در فضای مجازی کرده و پیامک‌های بهداشتی برای جامعه هدف ارسال شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند دیروز (یکشنبه) اعلام کرد: از ۱۵ نمونه مشکوک به کرونا که تاکنون از استان خراسان جنوبی به تهران ارسال شده، جواب ۱۲ مورد منفی و سه مورد مثبت بوده است.

محمد دهقانی فیروزآبادی بیان کرد: بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد هر ۳ مورد مثبت در خراسان جنوبی از ویروس‌هایی است که در سایر استان‌ها وجود داشته و افراد به صورت مستقیم یا انتقالی مبتلا شدند و انتقال داخل استانی هنوز اثبات نشده است.

اولین مورد مثبت ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی(شنبه) دهم اسفند اعلام شد.

کلاس‌های حضوری تمامی دانشگاه‌های استان تا پایان هفته جاری تعطیل است و آموزش به صورت مجازی و از راه دور خواهد بود.

همچنین تمامی مدارس خراسان جنوبی بنا به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا برای سراسر کشور از روز شنبه تا دوشنبه دوازدهم اسفند تعطیل است و دانش‌آموزان می‌توانند از آموزش مجازی و تدریس در شبکه آموزش سیما بهره‌مند شوند.

ادارات استان نیز از روز شنبه به مدت یک هفته ۲ ساعت زودتر تعطیل می‌شوند.

بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند مرکز اصلی پذیرش و بستری بیماران مشکوک به کرونا انتخاب شده است.

کد خبر 488567 برچسب‌ها كرونا در ايران استان خراسان جنوبی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان خراسان جنوبی خراسان جنوبی هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۲۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر در خراسان‌جنوبی به سیل‌زدگان

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از امداد امدادرسانی به ۲۵۶ نفر متاثر از سیل از ۱۴ تا ۱۵ اردیبهشت ماه در استان خبر داد.

محمدعلی کاوسی، امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت به رسانه‌ها اظهار داشت: با توجه به شدت بارندگی‌های روز گذشته، شهرستان‌های طبس، بیرجند، بشرویه، خوسف، سربیشه، نهبندان و قائن متحمل خساراتی ناشی از سیل شدند. 

وی افزود: جمعیت هلال‌احمر استان که در حالت آماده‌باش بود از همان ساعات اولیه به یاری سیل‌زدگان شتافت. 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: امدادگران هلال احمر در سراسر استان در ۲۴ ساعت گذشته، به ۵۸ خانوار و  ۲۵۶ نفر متاثر از سیل امدادرسانی کردند. 

کاوسی بیان داشت: روز گذشته تعداد ۳۲ نفر در اماکنی غیر از جمعیت اسکان داده شدند.

وی همچنین از انتقال ۷۵ نفر به اماکن امن خبر داد و تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۵ خودرو و ۱۶ نفر گرفتار در سیل رهاسازی شدند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: دو تخته پتو، دو تخته موکت، ۱۰ کیلو نایلون، ۱۸ قوطی کنسرو و ۳ عدد چادر از جمله اقلام توزیع شده میان سیل‌زدگان بوده است.

کاوسی اظهار داشت: روز گذشته ۴۸ تیم عملیاتی، ۸۸ نیروی عملیاتی و ۲۵ خودرو به سیل‌زدگان امدادرسانی کردند. 

وی از تخلیه آب ۵۷ منزل مسکونی در سیلاب روز گذشته خبر داد و بیان داشت: تجهیزات به کار رفته شامل ۱۸ دستگاه موتور پمپ، پنج دستگاه لجن کش و هشت دستگاه کف‌کش نیز در عملیات روز گذشته به کار گرفته شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال‌ احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال احمر در خراسان‌جنوبی به سیل‌زدگان
  • نجات 8 نوجوان گرفتار در رودخانه فصلی قائنات
  • ۸جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند
  • نجات دختر ۱۴ ساله روستای چرمه سرایان با تلاش امدادگران
  • دختر ۱۴ ساله گرفتار در حوض انبار با کمک امداد گران نجات یافت
  • هلال احمر آماده باش است
  • آماده‌باش هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در استان
  • آماده‌باش جمعیت هلال‌احمر به دنبال هشدار سیلاب