Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر ارجمند، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: ثبت‌نام تورهای گردشگری داخلی و خارجی در دفاتر خدمات مسافربری استان زنجان متوقف شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر ارجمند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا؛ اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا بخشنامه‌هایی از سوی ستاد کرونای استان زنجان و وزارت میراث فرهنگی برای جلوگیری از انتشار این بیماری ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از آیتم‌های این بخشنامه جلوگیری از فعالیت تورهای گردشگری از استان‌های دیگر و تورهای خارجی است، افزود: ثبت‌نام تورهای گردشگری در دفاتر خدمات مسافربری استان نیز متوقف شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ورود و خروج تورهای گردشگری در زنجان تا اطلاع ثانوی لغو شده است و مردم نیز در این زمینه همکاری مطلوبی دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه از هفته گذشته هیچ توری وارد استان نشده است، ادامه داد: بسیاری از تورهای نوروزی نیز لغو شده است.

ارجمند با اشاره به اینکه به‌منظور جلوگیری از تجمعات در اماکن تاریخی و موزه‌های استان زنجان، بازدیدها گروهی لغو و این بازدیدها به صورت انفرادی انجام می‌شود، افزود: با همراهی مردم میزان بازدید از اماکن گردشگری و موزه‌ها به صورت محسوسی کاهش‌یافته است.

وی از ضدعفونی همه ابنیه‌های تاریخی استان و موزه‌ها توسط پرسنل آموزش‌دیده توسط دانشگاه علوم پزشکی استان خبرداد و گفت: تاسیسات گردشگری استان نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ضدعفونی می‌شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: نظارت‌های دوره‌ای بر تاسیسات اقامتی از جمله هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان زنجان تشدید شده است و به‌صورت روزانه اکیپ‌های این اداره کل با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان این نظارت‌ها را انجام می‌دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ادامه داد: پذیرش مسافران خارجی و از استان‌های درگیر کرونا در فضاهای اقامتی و پذیرایی استان زنجان ممنوع بوده و در صورت ورود چنین مسافرانی باید مسئولان مربوطه به دانشگاه علوم پزشکی و میراث فرهنگی استان اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی تورهای گردشگری گردشگری استان میراث فرهنگی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۳۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ۵۹ شیء تاریخی از سوی یک خانواده ملایری به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر اهدا شد و پس از تعیین قدمت در مخزن‌های نگهداری و در موزه‌های استان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

به گفته معصوم علیزاده این آثار تاریخی مربوط به دوره‌های پیش از تاریخ، تاریخی و دوره اسلامی است که پدر مسعود محبی، اهدا کننده این اشیاء، آنها را خریداری و در موزه شخصی نگهداری کرده است.

او همچنین گفت: این اشیاء قدیمی هم اکنون به رایگان در اختیار موزه‌های استان قرار گرفته است و با نام اهدا کننده در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • فعالیت ٦١ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • تقویم رویدادهای گردشگری کشور بوی گل و گلاب گرفت
  • چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود