Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای هماهنگی جمعی از تشکلهای مردم نهاد شهرستانهای خرم آباد و چگنی در رابطه با وضعیت کرونایی اخیر، خطاب به مسئولان و مردم، بیانیه ای صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛شورای هماهنگی جمعی از تشکلهای مردم نهاد شهرستانهای خرم آباد و چگنی در رابطه با وضعیت کرونایی اخیر، خطاب به مسئولان و مردم، بیانیه ای صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن بیانیه به این شرح است:

از آنجایی که این روزها ویروس به شدت واگیر "کرونا "مرزها را در می نوردد و به جغرافیا یا محل خاصی محدود نمی شود،  دراین برهه از زمان،  مسئولیت ذاتی حاکمیت ایجاب می نماید علاوه بر افزودن سرعت و دقت در انجام وظایف خود مشارکت های مردمی و داوطلبانه سازمان های مردم نهاد ر ا برای کنترل این بحران جهانی در دستور کار خود قرار دهد.

از این رو، ما جمعی از تشکل های مردم نهاد، به عنوان نیروهایی مطالبه گر و عضوی از جامعه و مشارکت جو؛ موارد زیر را خواستاریم:

۱- تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا زمان برگشت وضعیت به حالت عادی، همچنین فراهم شدن زمینه آموزش به شیوه ی مجازی و سایر رسانه ها و روش های غیر حضوری برای جبران عقب ماندگی تحصیلی.

۲- ایجاد مراکز درمانی  خاص برای دسترسی آسان  افراد مشکوک و مبتلا به ویروس" کرونا"و دسترسی آسان و کم هزینه به کیت های تشخیص و سایر تجهیزات.

۳- رسیدگی لازم و اکید به خواست و سلامت کادر درمانی پزشکی و پیراپزشکی مرتبط با موضوع.

۴- به کارگیری تدابیر لازم جهت همه مراکز جمعی ازجمله پادگان ها و زندان ها.

۵- پرداخت جبرانی و کمک هزینه معیشتی  به خانوار و مشاغلی که به  دلیل شرایط تحمیل شده ویروس"کرونا"  دچار خسارت می شوند به ویژه با توجه به  فرارسیدن ایام نوروزی.

 ۶- دسترسی آسان و کم هزینه عموم مردم به لوازم بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی و دستکش به طور رایگان یابا قیمتی بسیار پائین.                                                                     

۷- اطلاع رسانی دقیق و شفاف به مردم توسط رسانه های ملی و محلی، تازمینه اعتماد و مشارکت بیشتر فراهم شود.

 ۸_ انجام اقدامات لازم برطبق پروتکل های جهانی از جمله قرنطینه کردن در هر منطقه ای که ضرورت داشته باشد.

۹- تشکیل واحد مشاوره رایگان برای پاسخ گویی به پرسش ها و دغدغه های مردم.

۱۰- تعیین راهکاری برای ارایه   خدمات دربرخی مراکز وفروشگاه ها مانندنانوایی ها که گیرنده وجه وتحویل دهنده نان یک نفر نباشد.

۱۱- تجهیز یکی از آزمایشگا ه های مرکزاستان لرستان جهت تست ویروس کرونا و فرستادن افرادی برای دوره آموزش به مرکز انتیستو پاستورتهران دراین رابطه.

۱۲- به تعلیق درآوردن زمان برگزاری همه ی آزمون ها وثبت نام های فراگیر.                                                                   

 باسپاس از کوشش همگانی درحال جریان ازمردم آگاه و نوع دوست جامعه می خواهیم ضمن حفظ آرامش خود و خانواده، نکات بهداشتی را رعایت و همکاری و اتحاد لازم را برای برون رفت از این بحران به جد مدنظر قراردهند.

شورای هماهنگی  جمعی از تشکل های مردم نهاد شهرستان های خرم آباد و چگنی.

اسامی تشکل ها:

۱- انجمن جامعه شناسی لرستان ۲- طلایه داران طبیعت زاگرس ۳- کوشا سبز پایدار لرستان ۴- انجمن یاران سبزلرستان ۵- انجمن ام -اس خرم آباد ۶- خیریه پایان کارتن خوابی خرم آباد ۷- هرنگ ۸- خیریه همدلان خرم آباد ۹ - انجمن لرستانی های مقیم تهران ۱۰ - متارخ ۱۱-ویرداران ۱۲- فرهنگ شهروندی ۱۳- آفتاب تابان ۱۴- دست های مهربانی ۱۵-   مهر امین ۱۶- بهشت فروردین ۱۷- دیدبان میراث فرهنگی سیماشکی ۱۸- حمایت ازبلوط ومنابع طبیعی  شهرستان چگنی ۱۹- خرم آباد رویش دوباره (خرد) ۲۰- خانه گردشگری لرستان ۲۱- انجمن توسعه و تعامل خرم آباد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا در ایران خرم آباد و چگنی شورای هماهنگی جمعی از تشکل تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۳۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!

ترامپ به اعتراضات حمایت از فلسطین در تجمعات دانشجویی اخیر در آمریکا واکنش نشان داد و خواستار توقف آن شد.   به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق و کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در رسانه اجتماعی خود با نام «تروث سوشال» به تجمعات اخیر حمایتی از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پرداخت.   به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، وی در یک مطلب که در این رسانه اجتماعی منتشر کرد، نوشت: «همین الان اعتراضات را متوقف کنید!»   این مطلب در حالی منتشر شده که تعدادی از دانشجویان در جریان اعتراضات سراسری به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه دستگیر شده‌اند.   همچنین این گفته‌ها در حالی مطرح شده که ترامپ در مطلبی دیگر به «جو بایدن حقه باز» پرداخته و او را بدترین رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده توصیف کرده است. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه واکنش عباس عبدی به اعتراضات دانشجویان در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان پخته نمی‌شود نقشه جهانی اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی (+عکس)

دیگر خبرها

  • بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون حوادث دانشگاه‌های آمریکا
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت روز کارگر و روز معلم
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند
  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند