Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@11:29:44 GMT

مراسم درختکاری امسال در فارس لغو شد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۱۴۲۶۲

مراسم درختکاری امسال در فارس لغو شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با توجه به نزدیک شدن به هفته منابع طبیعی و برنامه‌های جشن درختکاری که همه ساله از ۱۵ لغایت ۲۱ اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می‌گردد و در پی انتشار ویروس کرونا و نگرانی از انتقال آن در مراسم‌ها، جشن‌ها و جلسات عمومی، روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس بیانیه‌ای در خصوص لغو مراسم‌های بزرگداشت این هفته صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: به استحضار مردم شریف استان فارس می‌رساند با توجه به شرایط پیش آمده در خصوص انتشار ویروس کرونا و نگرانی از سرعت انتقال و انتشار آن طی چند روز آینده و به استناد دستورالعمل‌های متعدد از جمله دستور العمل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس و همچنین مصوبات شوراهای هماهنگی مدیریت بحران فرمانداری شهرستان‌ها که در آن برگزاری کلیه جلسات و مراسم‌ها ممنوع اعلام شده است، همچنین عدم امکان حضور تشکل‌های مردمی در برنامه‌های هفته منابع طبیعی، بمنظور حفظ سلامت مردم شریف استان و همکاران و به استناد مصوبه پنجمین جلسه ستاد بزرگداشت مراسم‌های هفته منابع طبیعی، کلیه برنامه‌ها، جشن‌ها و مراسم‌های این هفته لغو و برنامه‌های پیش بینی شده امسال به مناسبت‌های مختلف در طول سال بعد منتقل خواهد شد.

بر این اساس تمامی اقدامات و فعالیت‌های هفته منابع طبیعی سال جاری با رویکرد فرهنگ سازی در زمینه حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و از طریق شبکه‌های مجازی و رسانه‌های ارتباط جمعی پیگیری خواهد شد.

شایان ذکر است این اداره کل از ۱۴ آذر ماه سال جاری تا کنون همزمان با سراسر کشور طرح نهال کاری همگانی برای ایرانی سرسبز را آغاز نموده که بر اساس آن تاکنون ۱۳۰ هزار اصله نهال در سطحی معادل ۶۵۰ هکتار با استفاده از گونه‌های بومی در اقلیم‌های مختلف استان کاشته شده است. همچنین تا پایان فصل کاشت با مشارکت مردم نسبت به غرس ۱۵۰ هزار اصله نهال در سطح استان اقدام خواهد شد.

همچنین پارک یادبود شهدا واقع در ابتدای جاده بیضاء در طول هفته منابع طبیعی (۱۵ لغایت ۲۱ اسفندماه) جهت کاشت و توزیع نهال در بین خانواده‌ها تعیین شده است. خانواده‌هایی که قصد کاشت نهال با نام خود در این پارک را داشته باشند می‌توانند در طول این هفته به آدرس مذکور مراجعه کنند.

کد خبر 4868021

منبع: مهر

کلیدواژه: روز درختکاری منابع طبیعی فارس ویروس کرونا انتخابات 98 ویروس کرونا انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر سیلاب گرگان تعطیلی مدارس قزوین شهرکرد بارش باران شیراز بیرجند هفته منابع طبیعی منابع طبیعی برنامه ها مراسم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۴۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از رفع تصرف از بیش از ۲۱۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان در سال گذشته با ورود دستگاه قضایی خبر داد.

 ناصر عتباتی در گفت و گو با ایسنا افزود: در سال گذشته، دستگاه قضایی استان در راستای صیانت از اراضی ملی و طبیعی، با اقدامات خود از بیش از ۲۱۰۰ هکتار از اراضی ملی که مورد تعرض و تصرف عده ای افراد سودجو قرار گرفته بود با اقدامات قانونی خود و پای کار آوردن ادارات متولی رفع تصرف کرد.

وی ادامه داد: اقدامات قانونی که در این خصوص صورت گرفت شامل رفع تصرف بیش از ۳۴۹ هکتار در اجرای تبصره ماده ۵۵ و بدون ارجاع به محاکم، قلع و قم ۱۸۲ فقره در مساحتی بالغ بر ۱۵۹ هکتار، اجرای احکام خلع ید در ۱۱۳۷ فقره به مساحت بیش از ۱۲۴۷ هکتار بود.

رئیس کل دادگستری استان همچنین به اقدامات صیانتی در مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغها در سال گذشته نیز پرداخت و گفت: دستگاه قضایی استان در سال گذشته به منظور مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغها با تشکیل قرارگاه پیشگیری از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در استان و شهرستان ها با محوریت سازمان جهادکشاورزی استان، ۲۶۸۶ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در سطح استان به مساحت بیش از ۸۲ هکتار را شناسایی و در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها به تعداد ۸۰۲ مورد به مساحت بیش از ۱۵ هکتار و اجرای احکام قطعی محاکم کیفری به تعداد ۲۱۳ مورد به مساحت بیش از ۶ هکتار با تعداد ۱۰۱۵ مورد قلع و قمع مستحدثات از تغییر کاربری در این اراضی ممانعت به عمل آمد.

این مقام ارشد قضایی استان همچنین به رفع تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی هم اشاره و گفت: در سال ۱۴۰۲ از بیش از ۶۵ هکتار از تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی استان نیز رفع تصرف به عمل آمده است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه