Web Analytics Made Easy - Statcounter

خاکسار قهرودی ضمن تشریح اقدامات این آستان مقدس در پیشگیری از شیوع و مبارزه با «ویروس کرونا» در حرم مطهر رضوی، گفت: خدمت رسانی در مجموعه اماکن متبرکه رضوی با رعایت نکات بهداشتی و اعمال برخی محدودیتها تداوم خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد و به نقل از آستان نیوز، «مصطفی خاکسار قهرودی» در تشریح اقدامات آستان قدس رضوی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در بارگاه منور حضرت ثامن الحجج علیه‌السلام، اظهار کرد: با عنایت به شرایط ویژه به وجود آمده و پیرو دستورالعمل دولت محترم و بنا بر مصوبات «ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا» به منظور حفظ سلامت زائران و خدمه‌ بارگاه منور و ملکوتی امام علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام، تمهیدات مختلف و اقدامات عملیاتی گسترده‌ای انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: از نخستین ساعات اعلام انتشار ویروس کرونا جلسه مدیریت بحران برای ایمن سازی اماکن متبرکه رضوی تشکیل شد و ستاد پدافند غیرعامل، دارالشفاء امام رضا علیه‎السلام و تیم‌های پزشکی مستقر در حرم مطهر رضوی در آماده باش کامل قرار گرفتند.

 

خاکسار قهرودی ارائه مواد شست‌وشوی دست در ورودی‌های حرم مطهر رضوی به زائران و پاکسازی روزانه اماکن حرم مطهر را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و تصریح کرد: نصب نکات آموزشی مقابله با آلودگی در حرم مطهر رضوی و اطراف آن، محدود کردن ارائه خدمت در کفشداری‌ها، محدود کردن تردد در برخی رواق‌ها، جمع‌آوری فرش‌ها در برخی مسیرهای اماکن متبرکه رضوی و ایجاد مسیر ویژه جهت تشرف به روضه منوره رضوی، از دیگر اقدامات پیشگیرانه آستان قدس رضوی برای جلوگیری شیوع ویروس کرونا بوده است.

 

وی با بیان اینکه حضور و تردد زائران طبق روال گذشته در حال انجام است، گفت: باهمکاری زائران و مجاوران و مجاهدت خدمه ارجمند، ان شالله خدمت رسانی در مجموعه اماکن متبرکه رضوی با رعایت نکات بهداشتی و اعمال برخی محدودیتها تداوم خواهد داشت.

 

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در پایان اظهار امیدواری کرد که با عنایت خاص حضرت رضا علیه‌السلام و دعاهای ملت صبور ایران اسلامی، به زودی مشکلات برطرف و خدمت‌رسانی به زائران به حالت عادی بازگردد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی حرم مطهر رضوی اماکن متبرکه رضوی آستان قدس رضوی حرم مطهر رضوی علیه السلام ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۴۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ قاسم فدایی راد، مسئول امور کتابخانه تخصصی اهل بیت علیهم السلام (گوهرشاد سابق) سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: این کتابخانه در حال حاضر دارای سه هزار و ۹۱۹ نسخه خطی است که نسخه پشتیبان آنها از طریق کتابخانه دیجیتال این سازمان در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.
 وی افزود: همچنین ۳۵۴۵ نسخه کتاب چاپ سنگی، بیش از ۱۲۰ هزار نسخه کتاب چاپی، ۱۷۰۰ لوح فشرده، ۱۵۰۰ نسخه پایان‌نامه و افزون بر ۱۲۰ هزار نسخه کتاب الکترونیکی با محوریت سیره و معارف اهل بیت (ع) در این کتابخانه وجود دارد. 
 
فدایی‌راد گفت: کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) ویژه پژوهشگران، طلاب علوم دینی و دانشجویان است، اما با توجه به شبانه‌روزی بودن کتابخانه، به زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت رضا (ع) و اعضای کتابخانه مرکزی و سایر کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در زمان تعطیلی کتابخانه‌ها خدمات‌رسانی می‌کند.
 
وی افزود: همچنین این کتابخانه، یکی از بزرگترین کتابخانه‌های تخصصی و شبانه‌روزی در جهان اسلام به شمار می‌آید که از ابتدای تأسیس ویژه ارائه خدمات به آقایان بود، اما بنا به درخواست‌های مکرر مراجعان، بخش بانوان نیز در سال‌های اخیر در آن راه‌اندازی شد
 مسئول امور کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی با اشاره به این‌که در مجموع ۴۳۳ هزار و ۵۰۰ زائر و مجاور از خدمات این کتابخانه در سال گذشته بهره‌مند شده‌اند، گفت: کتابخانه به طور میانگین ماهانه به ۲۲ هزار نفر در بخش آقایان و ۱۴ هزار نفر در بخش بانوان ارائه خدمت می‌کند.
 
 
 
 
 
 

دیگر خبرها

  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • میز خدمت ادارات و خدمت‌رسانی به مردم تداوم داشته باشد
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • بارش رحمت الهی در صحن و سرای پربرکت رضوی
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • نام ماندگار معمارباشی‌ها بر آستان زرافشان جانان