Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعیدیان معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: سالانه ۲۲۰ تن محصولات شیلاتی از جمله ماهی گرمابی و سردآبی در مزارع پرورشی و سد‌های این شهرستان تولید و روانه بازار‌های مصرف می‌شود.

او افزود: ۶ واحد پرورش مربوط به پرورش ماهیان سردآبی به ظرفیت حدود ۱۷۰ تن در هر دوره و همچنین دو کارگاه تکثیر ماهی یک واحد تکثیر ماهیان سردآبی به ظرفیت ۲۰ هزار قطعه در سطح شهرستان مهاباد فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعیدیان با بیان اینکه همچنین یک واحد تکثیر ماهیان زینتی به ظرفیت ۲۵۰ هزار قطعه وجود دارد، اضافه کرد: دریاچه سد مهاباد مهمترین سید ماهی گرمابی است و سالانه بیش از ۳۰ تن ماهی صید می‌شود.

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد تصریح کرد: عملیات صیادی در دریاچه این ۲ سد هر سال از شهریور ماه شروع و تا پایان فروردین سال آینده ادامه دارد و در این مدت ماهی‌های صید شده در بازار آبزیان مهاباد به فروش می‌رسد.

 او با اشاره به اینکه این شهرستان قابلیت افزایش ظرفیت تولید آبزیان را دارد، یاد آور شد: هم اکنون ۱۱۰ نفر مزارع پرورش ماهی و تعاونی‌های صید و صیادی مهاباد فعالیت می‌کند.

سعیدیان گفت: توجه به موضوع شیلات و افزایش تولید آبزیان علاوه بر اینکه می‌تواند باعث اشتغال‌زایی شود، به‌صورت غیرمستقیم در سلامت خانواده‌ها نیز نقش دارد.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات شیلاتی وزارت جهاد کشاورزی پرورش ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۵۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان

خوزستان- مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان گفت: به منظور دسترسی آسان مردم به آبزیان، این بازارچه به زو دی در این شهرستان افتتاح می‌شود. مرتضی سوری با اشاره به آخرین وضعیت راه‌اندازی طرح پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد مارون گفت: طی فراخوان عمومی برای طرح ۱۰۰ تنی و ۲۰۰ تنی پرورش ماهی در قفس در سد مارون، سرمایه‌گذار جذب شده و در حال حاضر، فرایند انعقاد قرارداد طی می‌شود و در مزایده بعدی سرمایه گذار برای طرح ۴۰۰ تنی مشخص خواهد شد.
مدیرکل شیلات خوزستان در گفت‌وگو با مهر خواستار تسهیل قوانین و حمایت از بهره‌برداران آبزی شد و بیان کرد: شهرستان بهبهان با بهره‌مندی از سه رودخانه دائمی پرآب مارون، خیرآباد و زهره، با تخصیص نیافتن آب به طرح‌های آبزی‌پروری مواجه است.
مدیرکل شیلات خوزستان در ادامه از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی بازارچه عرضه آبزیان در شهرستان بهبهان خبر داد و تصریح کرد: به منظور دسترسی آسان مردم به آبزیان، ترویج فرهنگ مصرف و فروش مستقیم و بدون واسطه این محصول، بازارچه عرضه آبزیان به‌زودی در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

برچسب ها : منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • ظرفیت های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در استان
  • ایجاد بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • تولید سالانه هزار تن قارچ در شهرستان بستان آباد
  • تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد