Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که پس از یک وقفه کوتاه تیم انتخاباتی «عبدالله» اعلام کرده که اقداماتش برای ایجاد دولت فراگیر را از سر می‌گیرد، برخی سیاسیون افغان در دیدار با وی تلاش‌ها برای حل جنجال‌های انتخاباتی را از سر گرفتند. ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دفتر رسانه‌ای «عبدالله عبدالله» رهبر تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» از دیدار وی با «عبدالرب رسول سیاف» رهبر شورای حراست و ثبات و «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان خبر می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه آمده که طرفین در این نشست درباره توافقنامه صلح آمریکا و طالبان، راه‌های عملی‌ شدن آن و نیز بحران ناشی از اعلام نتایج «تقلبی» انتخابات ریاست جمهوری بحث و تبادل نظر کردند.

این دیدار در حالی صورت گرفته که به تازگی «فضل احمد معنوی» عضو ارشد تیم ثبات و همگرایی از آغاز مجدد تلاش‌های این تیم  برای انتصاب والی‌های جدید و نیز برگزاری مراسم تحلیف عبدالله خبر داده بود.

تیم ثبات و همگرایی چند روزی فعالیت‌های خود را در مخالفت با نتیجه اعلام شده انتخابات متوقف کرده و عبدالله نیز در زمان صدور بیانیه مشترک دولت افغانستان با آمریکا و ناتو در کنار «اشرف غنی» رقیب انتخاباتی‌اش قرار گرفته بود. معنوی اما با تاکید بر آغاز اقدامات ثبات و همگرایی در توئیتی نوشت: «مصلحتی که سبب توقف برنامه‌ها شده بود، گذشت.»

گفتنی است که پس از رایزنی‌های آمریکایی‌ها تیم‌های انتخاباتی غنی و عبدالله وارد گفت‌وگو شدند و تیم ثبات و همگرایی تعویق مراسم تحلیف عبدالله و توقف تعیین والی‌های جدید را پذیرفت اما تاکید کرد که این تیم برای دفاع از آرای مردم متعهد است.

افغانستان| تیم «ثبات و همگرایی» برای برگزاری تحلیف «عبدالله» آماده می‌شودافغانستان| دیدار دبیرکل ناتو با «عبدالله» پیش از صدور بیانیه مشترک با «غنی»واکنش «عبدالله» به اظهارات مقامات آمریکایی: از آرای پاک مردم افغانستان دفاع می‌کنیم

سیاف و کرزی پیش از این نیز برای حل جنجال‌های انتخاباتی افغانستان با عبدالله و غنی دیدارهای جداگانه داشتند که به نتیجه مشخصی منجر نشد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط عبدالله عبدالله اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عبدالله عبدالله اخبار افغانستان عبدالله عبدالله اخبار افغانستان ثبات و همگرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۶۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش

مجموعه پویانمایی «شتر و آسیابان» به کارگردانی عبدالله علیمراد برای بار سوم در کشور مراکش در سومین جشنواره سینمای مستقل «کازابلانکا» برای کودکان و نوجوانان به نمایش در می‌آید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «شتر و آسیابان» عنوان مجموعه‌ای از سه فیلم کوتاه عروسکی پویانمایی شامل «جایگزین»، «کشاورز و ربات» و «سپید بالان» به کارگردانی عبدالله علیمراد است که به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۱۱ و ۲۰۲۲ میلادی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شیوه استاپ‌موشن تولید شده است.

بر اساین این خبر، از این مجموعه در بازار فیلم هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن در کشور فرانسه رونمایی شد.

این مجموعه چندی پیش نیز در بخش غیر رقابتی بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش، بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «مکنِس» مراکش، جشنواره «بلک مووی» سوییس، بخش مسابقه «مخاطبان بزرگسال» بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم سینمای آسیایی «وزوول» کشور فرانسه حضور داشته است.

سومین دوره جشنواره سینمای مستقل «کازابلانکا» از ۳ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۱۹ تا ۲۵ آوریل ۲۰۲۴) در شهر کازابلانکا کشور مراکش در حال برگزاری است.

دیگر خبرها

  • از سرگیری فعالیت‌های «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه
  • از سرگیری عمره‌ دانشجویی از هفته جاری/ دور جدید اعزام به عمره از ابتدای ماه صفر
  • بشاگرد مدال افتخار ایران
  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • وعده یک تهیه‌کننده برای از سرگیری کنسرت‌ها در خوزستان
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای از سرگیری ساخت هتل صخره‌ای