Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی صبح امروز عکسی در فضای مجازی مبنی بر ریزش کوه در شهرک باغمیشه منتشر شد که مسئولان امر اعلام کردند ریزش کوه در این منطقه رخ نداده و صرفا تکه سنگی حین انجام کار سقوط کرده است.

شهردار منطقه ۵ تبریز در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که ریزش کوهی در این مکان رخ نداده است، اظهار کرد: از چندماه گذشته عوامل شهرداری با تجهیزاتی اعم ازبولدوزر و بیل مکانیکی در این منطقه کار می‌کنند که در حین کار، چند تکه‌سنگ از بالای کوه به پایین ریزش کرده و با برخورد به یکی از خانه‌ها، باعث شکسته‌ شدن شیشه‌ی این خانه‌ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



میرعلی اصغر نساج با اشاره به حادثه ریزش کوه در این محل در شهریور ماه سال‌جاری، بیان کرد: در حال حاضر، اقدامات شهرداری در راستای ایمن سازی و رفع خطر در خیابان شهید ولی پور باغمیشه انجام می‌شود و ریزش جدید کوه در منطقه رخ نداده است.

وی افزود: طی بازدید خود از محل حادثه نیز مطمئن شدیم که ریزش مجدد کوه در خیابان شهید ولی پور باغمیشه رخ نداده است.

نساج با بیان این‌که طی چهارماه گذشته عوامل شهرداری اقدامات لازم را در منطقه جهت تراس بندی انجام می‌دهند، گفت: همکاران با تراس بندی شیب کوه را که بیش از 80 درجه بود به شیب 45 درجه تبدیل کرده و شیب کوه را از حالت قائم خارج می‌کنند.

وی با بیان این‌که نمی‌توان در وضعیت فعلی، کار ایمن سازی و رفع خطر را در محله‌ی باغمیشه تعطیل کرد، افزود: جهت مراعات حال مردم، از 20 اسفندماه عملیات را تعطیل می‌کنیم و بعد از 13 فروردین مجددا عملیات ایمن‌سازی در خیابان ولی پور آغاز خواهد شد.

شهردار منطقه 5 تبریز افزود: مردم نگران نباشند، هیچ گونه خطر ریزش کوهی در منطقه وجود ندارد و تمامی اقدامات جهت ایمن سازی و رفع خطر به خوبی در حال انجام است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز نیز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به این‌که چند ماه پیش حادثه ریزش کوه در خیابان ولی پور شهرک باغمیشه رخ داده بود، چند ماهی می‌شود اقدامات لازم جهت ایمن سازی و رفع خطر در این منطقه در حال انجام است.

فریدون بابایی اقدم با اشاره به سقوط تکه سنگ در خیابان شهید ولی پور باغمیشه، افزود: امروز، حین انجام کار تکه سنگی از بالای کوه با عبور از تورهای ایمنی به شیشه‌ی پنجره‌ی منزل مسکونی یکی از شهروندان منطقه برخورد کرده است، علی رغم این‌که تدابیر ایمنی در این منطقه اتخاذ شده بود ولی تکه سنگ از ارتفاع بسیار بالایی سر خورده و از تور عبور کرده است.

وی با بیان این‌که ریزش کوه یا ریزش تکه سنگ‌ در حجم زیاد در این منطقه اتفاق نیفتاده است، افزود: سقوط تنها یک تکه سنگ باعث شکسته شدن شیشه‌ی پنجره‌ی منزل مسکونی یک بانوی سالمند در این منطقه شده و گویا حین وقوع حادثه نیز، این بانو در منزل حضور نداشت.

بابایی اقدم افزود: عوامل خدمات شهری جهت دلداری این بانو، در منزل این شهروند حضور پیدا کردند.

به گزارش ایسنا، اواخر شهریور ماه سال جاری بود که بخشی از کوه عینالی(عون ابن علی)، در مجاورت خیابان ولی پور شهرک باغمیشه ریزش کرد و به دنبال این حادثه، حدود 100 خانوار ساختمان‌های خود که در مجاورت کوه واقع شده بود را تخلیه کردند. این حادثه هیچ  گونه تلفات جانی و مالی در برنداشت. پس از این حادثه، اکیپ‌های معاونت فنی و عمرانی این منطقه اقدام به رفع خطر از ادامه ریزش کرده و به پایدارسازی کوه اقدام کردند.

اکنون، حدود شش ماه از اجرای عملیات پایدار سازی و رفع خطر از ریزش کوه در خیابان شهید ولی پور باغمیشه می‌گذرد و طبق وعده و قول شهردار منطقه 5 تبریز، این پروژه بدون وقفه تاکنون با انواع ماشین آلات و تجهیزات به خوبی انجام شده است و همچنان ادامه دارد.

امروز، حین انجام عملیات پایدار سازی و رفع خطر از ریزش کوه در این منطقه، سقوط پاره سنگ و برخورد آن به خانه مسکونی خبر ساز شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ایمن سازی و رفع خطر ریزش کوه رخ نداده تکه سنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۷۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی فروچاله‌های ناشی از ریزش چاه‌های جذبی در منطقه چهار

سید ابوالفضل کشفی مدیر شهرداری منطقه چهار ضمن تشکر از صبوری مردم در راستای آبگرفتگی کوتاه مدت برخی معابر و مشکلات مربوط به فروچاله‌های ناشی از ریزش برخی چاه‌های جذبی، گفت: تمام همکاران در واحد خدمات شهری و عمران منطقه چهار تمام تلاش خود را در جهت مدیریت و هدایت روان آب‌های ناشی از بارش شدید باران به کار گرفتند و توانستند در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات پیش آمده را رفع کنند. 

او افزود: بر اثر بارش پیاپی باران، برخی از چاه‌های فاضلاب، چاه‌های جذبی عمومی و دیوار‌های فرسوده در محلات خیرآباد، عیش آباد و بلوار آزادگان فرو ریخت و یا سبب ایجاد فروچاله شده که با تلاش شبانه روزی همکاران رفع خطر و ایمن سازی شد. 

مدیر شهرداری منطقه چهار تصریح کرد: شهروندان در صورت ریزش چاه‌های جذبی یا فروچاله‌های ناشی از بارش باران، با سامانه مردمی ۱۳۷ شهرداری در میان بگذارند تا نسبت به رفع آن اقدام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • ایمن سازی فروچاله‌های ناشی از ریزش چاه‌های جذبی در منطقه چهار
  • قتلگاه نیروهای آمریکایی در تهران کجا بود؟
  • نجات مصدوم حادثه سقوط از آبشار ورخامن
  • ۱۰ کشته و مصدوم درپی سقوط مینی‌بوس به دره در باغملک
  • یک کشته و ۹ مصدوم در حادثه سقوط مینی بوس به دره در باغملک
  • مرگ یک نفر بر اثر سقوط در دره دزپارت
  • فوت مرد ۳۹ ساله بر اثر سقوط از کوه در مرودشت
  • سقوط مرد ۴۵ ساله در آبشار لوه/ اعزام ۸امدادگر به محل حادثه
  •  ۱ مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر