Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@03:40:43 GMT

طلا گران شد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۱۸۴۳۶

قیمت طلا در بازارهای جهانی با امید به کم شدن شیوع کرونا و کاهش نرخ بهره بانکی آمریکا، 15.58 دلار گران شد. ناطقان: به نقل رویترز، در میانه امیدها برای کاهش نرخ بهره بانکی از سوی فدرال رزرو برای آرام کردن تاثیرات شیوع سریع ویروس کرونا، قیمت طلا در بازارهای جهانی بیش از یک درصد رشد کرد و از کاهش شدید روز گذشته فاصله گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هر اونس طلا با 15.58 دلار افزایش 1601.27دلار معامله شد.

قیمت طلا در روز جمعه  به علت تلاش سرمایه گذاران برای برداشت سود، بیش از 4.5 درصد کاهش یافت.

استفان اینس، استراتژیست ارشد یک شرکت خدمات مالی گفت: «روز جمعه، هیئت مدیره فدرال رزرو به کاهش نرخ بهره اشاره کرده‌اند و این بی معطلی برای طلا بسیار خوب است.»

جرمی پاول، رئیس فدرال رزرو گفت: در حالی که اقتصاد آمریکا همچنان قوی است، ویروس کرونا «یک ریسک تدریجی» است و این بانک مرکزی آماده است، اقدامات مورد نیاز انجام دهد.

نرخ بهره پایین تر هزینه‌های نگهداری طلا را که دارایی بدون بهره است، کاهش می‌دهد.

اینس گفت: «ارزش دلار کاهش یافته و یورو تقویت شده است و این از افزایش قیمت طلا خبر می‌دهد.»

آمارها نشان داد، در عین حال، فعالیت کارخانه‌ها در چین با بیشترین سرعت در ماه فوریه کاهش یافته است که حتی از دوران بحران مالی نیز بدتر است. این آمار نشان دهنده خسارات شیوع این بیماری است. منبع: فارس برچسب ها: طلا ، گران ، بازار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: طلا گران بازار قیمت طلا نرخ بهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۸۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد

به گزارش قدس آنلاین، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز گذشته، با رشد ۲۲۱ هزار تومانی به ۴۱ میلیون و ۸۰۶ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با افزایش ۲۵۸ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۸ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته، ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه با رشد ۳۰۰ هزار تومانی، ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی نیز با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، به نرخ ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۴۶۷ هزار تومان معامله شد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۳۰۸ دلار رسید.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • قیمت طلا به کف رسید؟
  • قیمت طلا به کف رسید؟/ قیمت جدید طلا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • شکست نفت در فرار از بزرگترین کاهش هفتگی ۳ ماه گذشته
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
  • سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد