Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین سنجرانی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی و برنامه ریزی برای مقابله با ویروس کرونا در معادن سنگان و واحدهای تولیدی خواف افزود: هیچ نگرانی از نظر شیوع این بیماری در شرکت‌های معدنی منطقه وجود ندارد و دستگاه‌های تب سنج در همه آن‌ها موجود است و کارکنان به صورت مداوم از این نظر رصد می‌شوند و در صورت مشاهده علائم بیماری در هر فرد مرخصی با حقوق به وی داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مسوولین معادن سنگان خواف باید همکاری خود را با شبکه بهداشت و درمان این شهرستان بیش از پیش افزایش دهند.

وی گفت: مقادیری ماسک و مواد ضد عفونی کننده خریداری شده که به زودی تحویل شبکه بهداشت و درمان خواف خواهد شد تا در اختیار مردم قرار گیرد.

سنجرانی افزود: تمامی کادر پزشکی و هلال احمر و نیروها امدادی شهرستان خواف در آمادگی کامل برای مقابله با بیماری کرونا به سر می برند.

جمعی از مردم شهرستان خواف از جمله اهالی بخش سنگان با مراجعه به شبکه بهداشت و درمان خواستار تعطیلی موقت شرکت‌های معدنی سنگان برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا در این شهرستان شده بودند.

مجتمع معادن سنگان خواف از ظرفیت‌های بسیار برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی برخوردار است و هم اکنون هفت هزار نیروی کار از استان‌های مختلف و کشور چین در شرکت‌های معدنی این منطقه مشغول کار هستند.

تعداد این نیروها با اجرای قراردادهای باطله برداری و استخراج سنگ آهن و طرح های بزرگ با ذخایر ۲.۵ میلیون تنی سناآباد (توسعه ملی) و پنج میلیون تنی فولاد سنگان در آینده نزدیک به ۹ هزار نفر افزایش می‌یابد.

معادن سنگ آهن سنگان خواف در مجموع با ذخیره بیش از یک میلیارد تن، یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن جهان است که تامین کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است.

مجموعه کانسارهای سنگ آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری خواف  با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا سنگان خواف پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سنگان خواف افغانستان ویروس کرونا سنگان خواف معادن سنگان سنگان خواف میلیون تن معادن سنگ سنگ آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۹۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: با توجه به صعب العبور بودن مناطق منابع طبیعی استان کرمانشاه و فرسوده بودن امکانات، به روزرسانی تجهیزات ضرورت دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، انشاالله کولانی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که امروز در استانداری برگزار شد اظهار داشت: این اداره  کل براساس وظایفی که دارد اقدام به کنترل سیل در سطح 14 شهرستان استان کرده که مؤثرترین آن مهار سیلاب در ضلع شمالی شهر کرمانشاه بود.

وی با اشاره به ضرورت رفع نیازها و امکانات حریق عنوان کرد: با توجه به صعب‌العبور بودن و فرسوده بودن امکانات و تجهیزات اطفای حریق درخواست به روزرسانی تجهیزات را داریم.

کولانی با تأکید بر مردمی‌سازی و هماهنگی بین دستگاه‌ها در اطفای حریق گفت: در بخش‌هایی از شهرستان دالاهو طی یک ساعت 740 نفر از مردم به صورت خودجوش برای اطفای حریق به کمک آمدند و حریقی که 72 ساعت طول می‌کشید با همراهی مردم به حداقل رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه بیماری لورانتوس گریبانگیر جنگل‌های سراسر کشور به ویژه جنگل‌های زاگرس است افزود: این آفت بیشتر در فصل خشکسالی درختان را مبتلا می‌کند و درخواست داریم مبارزه با این آفت به صورت ملی دیده شود در غیر این صورت در سال‌های آینده این جنگل‌ها را از دست خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر حدود 620 هزار هکتار طرح آبخیزداری اجرا شده است عنوان کرد: سهمیه و تعهد استان در زمینه کشت یک میلیارد نهال طی چهار سال حدود سه میلیون اصله نهال بوده که انجام شده اما تعهد ملی 36 میلیون نهال بوده که در صورت تأمین اعتبار ملی انجام می‌شود.

کولانی با اشاره به اینکه ظرفیت نهالستان‌های استان دو میلیون و 300 هزار اصله نهال است اما سه میلیون اصله نهال تولید و کشت شده است گفت: 600 هکتار از نهال‌های کشت شده مثمر و مابقی کشت اقتصادی است که برای تولید چوب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایش معادن شهرستان تفت
  • چرا مدارس خوزستان تعطیل شدند ؟
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • زیرساخت های بردسکن نیازمند رسیدگی فوری از سوی مسوولان استان است
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه
  • رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از زمینهای ملی خواف
  • متصدی واحد جمع‌آوری ضایعات در خواف به حبس محکوم شد
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • صدور حکم حبس برای متصدی غیرمجاز جمع‌آوری ضایعات