Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدعلی اسفنانی رئیس سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران در یک برنامه تلویزیونی گفت: تمامی گزارش‌ها حاکی از این است که کالاهای مورد نیاز مردم برای عید و حتی برای عید موجود است و مردم می‌توانند کالای مورد نیاز خود را به موقع و با قیمت مناسب تهیه کنند.

وی با اشاره به آثار روانی برخی اتفاق‌های جامعه بر بازار افزود: در برخی مواقع شاهد نوسان‌هایی در حوزه قیمت کالاها هستیم به ویژه در روزهای اخیر که قیمت گوشت قرمز بدون دلیل افزایش پیدا کرد البته برخی توجیه‌ها مانند عدم خرید آلایش گوسفندی را مطرح کردند که از نظر بنده قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران از تشکیل پرونده‌هایی در این باره خبر داد و گفت: صرف اینکه ما ورود کنیم و حتی سنگین‌ترین مجازات را هم برای آن‌ها در نظربگیریم کافی نیست بلکه راه چاره افزایش عرضه به دنبال افزایش تقاضاست.

این مقام مسئول یادآور شد: لیموترش که به وفور در بازار وجود داشت و توجهی چندانی هم به آن نمی‌شد، اما الان در بازار نایاب شده و با قیمت ۴۰ هزار تومان فروخته می‌شود یا زنجبیل کالایی نیست که مردم بخواهند برای خرید آن هجوم ببرند، اما این موضوع‌ها حاکی از سوء استفاده برخی از این فضاست.

اسفنانی معتقد است که این فضای روانی با افزایش عرضه کاملاً قابل کنترل است و قیمت‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران با اعلام اینکه حداکثر قیمت شقه گوشت گوسفندی بین ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزار تومان است، گفت: دام زنده و گوسفند آماده کشتار در شهرستان‌های استان تهران موجود است و اگر این کشتارها هم به بازار عرضه شود احتمالا قیمت گوشت گوسفندی تا ۷۰ هزار تومان هم کاهش پیدا کند.

این مقام مسئول درباره علت افزایش قیمت حبوبات گفت: سازمان تعزیرات متولی قیمت گذاری و بیان دلیل آن نیست، اما معتقدم که دلیلی برای افزایش قیمت این بخش وجود ندارد و اتحادیه‌های مربوطه باید بر این حوزه نظارت کنند.

اسفنانی از کشف ۵ میلیون ماسک احتکار شده و تحویل به مراجع پزشکی خبرداد و افزود: از زمان تشکیل پرونده تا تحویل ماسک‌ها ممکن است چند روز طول بکشد، اما حتما در اختیار وزارت بهداشت قرار داده خواهد شد.

کد خبر 488726 برچسب‌ها كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران سازمان تعزیرات استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۱۹۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد

عباس آرگون، نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با خبر نگار مهر در خصوص کاهش قیمت ارز و بازگشت دلار به نزدیکی دامنه ۵۰ هزار تومان گفت: آن بخشی از بحث نوسانات ارز که مربوط به هیجانات ناشی از تنش‌های سیاسی و منطقه‌ای است، فروکش کرده و به نوعی با سپری شدن این دوره، شاهد کاهش قیمت ارز هستیم. طبیعتاً بعد از بازگشت آرامش به بازار ارز می‌شد انتظار کاهش و اصلاح قیمت‌ها را هم داشت که این اتفاق افتاد.

وی ادامه: در بخش بعدی و نگاه بلندمدت به بازار، باید به افزایش قیمت ارز ناشی از تورم اشاره کرد که همچنان لازم است نرخ ارز متناسب با شرایط تورمی یا نزدیک به‌آن تعدیل شود، در غیر این صورت باید انتظار افت صادرات و رونق واردات را داشت که ناخواسته ما را دوباره به سمت افزایش قیمت ارز هدایت می‌کند. در واقع نرخ ارز باید خود را با توجه به شرایط اقتصادی کشور با تورم تطبیق دهد تا صادرات هم از توجیه و رونق لازم برخوردار شود.

این فعال اقتصادی به تاثیر مثبت سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان در کنترل نوسانات اخیر بازار اشاره کرد و گفت: سفر محمدرضا فرزین به عربستان را هم می توان شوک مثبتی به بازار ارز محسوب کرد، چراکه هر چقدر ما روابط بین‌المللی خود را با کشورهای منطقه و جهان توسعه دهیم و به نوعی دیپلماسی فعالی در این خصوص داشته باشیم، قطعاً شاهد تاثیرات مثبت آن خواهیم بود. در نتیجه سفر فرزین به عربستان نیز توانست در کنترل و مهار انتظارات تورمی ناشی از تنش‌های منطقه ای تاثیر گذار باشد و نرخ دلار را کاهش دهد.

آرگون به لزوم حفظ ثبات و آرامش در بازار ارز تاکید کرد و افزود: بی تردید آرامش سیاسی و منطقه ای می‌تواند جلوی افزایش قیمت ها و التهاب بازار را بگیرد و در مساله انتظارات تورمی هم تاثیرگذار باشد. به هر حال رسیدن به این شرایط نیازمند تدوین و اجرای برنامه‌هایی با توجه به واقعیت‌هاست که یکی از آنها تعدیل نرخ ارز با نرخ تورم است. ضمن اینکه تصمیمات کارشناسی شده و منطقی در روند حمایت و تسهیل افزایش صادرات نیز می تواند در ایجاد ثبات بازار تاثیرگذار باشد.

کد خبر 6093848 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند
  • تک‌روی سکه‌های کوچکتر نسبت به سایر قطعات/ سکه‌های حراجی به بازار نیامده است
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلیل آرامش نسبی قیمتها در بازار خودرو
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد
  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره