Web Analytics Made Easy - Statcounter

بارزانی در سخنانی با عنوان «خطاب به افکار عمومی عراق و اقلیم کردستان» که «شفق نیوز» آن را منتشر کرده، گفت که از تمامی نیروهای سیاسی کردستان که با وجود اختلاف نظرها، در رای دادن و یا ندادن به دولت جدید عراق صفوف خود را متحد کردند، تشکر و قدردانی می کنم.
وی افزود: در این راستا از نیروهای سیاسی ملی عراق که با مواضع منطقی خود مانع از تعمیق و افزایش بحران ها و رفتن عراق به سمت سختی ها و مشکلات شدند، تشکر می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بارزانی اظهار کرد: این مواضع تقدیر از اصول دمکراتیک و در نظر گرفتن مطالبات مولفه های عراق و اصلاح مسیر روند سیاسی بود و اکنون کشور در مقابل مرحله جدیدی ایستاده است که این می تواند فرصتی برای تحقق خواسته های مشروع تظاهر کنندگان و فراهم آوردن زمینه مناسب برای توافق ملی جامع و تضمین نزدیک شدن میان تمامی طرف ها باشد.
به دنبال به حد نصاب نرسیدن پارلمان در برگزاری جلسه فوق العاده روز یکشنبه به علت مخالفت فراکسیون های کرد و سنی و برخی گروه های شیعه، محمد توفیق علاوی از تشکیل دولت انصراف داد.
این دومین باری بود که پارلمان نتوانست جلسه فوق العاده تصویب دولت علاوی را تشکیل دهد.
جلسه نخست در روز پنجشنبه گذشته تشکیل شد که اختلاف نظرها مانع برگزاری رسمی و بررسی صلاحیت و رای اعتماد به کابینه شد.
پیشتر نیز دوشنبه و چهارشنبه هفته گذشته برای برگزاری جلسه رای اعتماد به کابینه تعیین شده بود که به علت اختلافات سیاسی لغو شد.
علاوی بامداد روز دوشنبه در پیامی به برهم صالح رئیس جمهوری عراق گفت: وقتی برای تشکیل دولت مکلف شدم، به ملت قول دادم در صورتی که برای انتصاب افراد مشخص در دولتی که من قصد تشکیل آن را دارم فشار سیاسی بر من وارد شد، انصراف خواهم داد. بنابر این تصمیم من برای تشکیل دولت مستقل این بود که بدون تعهدات حزبی و یا فشارهای سیاسی و برای اجرای مطالبات مردم کار کنم و من کاملا آگاه بودم که پا فشاری بر این شرط به قیمت از دست دادن تشکیل دولتم تمام خواهد شد چرا که تمامی طرف هایی که در فساد غرق شده اند و با فرقه گرایی و قومیت گرایی تجارت می کنند نخستین کسانی هستند که متضرر خواهند شد، و اگر من به آنها امتیاز می دادم اکنون به عنوان نخست وزیر عراق کار خود را شروع کرده بودم.

برچسب‌ها اقلیم کردستان عراق کردستان عراق بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقلیم کردستان عراق کردستان عراق بغداد عراق عراق عراق عراق عراق عراق عراق اقلیم کردستان عراق کردستان عراق بغداد تشکیل دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۰۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق

منابع خبری از حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از میدل ایست نیوز، میدان گازی کورمور اقلیم کردستان مورد حمله قرار گرفت.

یک مسئول امنیتی در میدان گازی کورمور اعلام کرد که این میدان گازی بدون در پی داشتن تلفات جانی، مورد حمله قرار گرفت.

مسئول امنیتی ضمن تاکید بر تداوم تولید بدون وقفه میدان گازی کورمور، اعلام کرد خسارت وارده در پی این حمله، مادی و جزئی است.

همچنین رمک رمضان فرماندار منطقه چمچمال گفت این حمله با پهپاد صورت گرفته است.

کورمور یکی از روستاهای توابع منطقه «قادر کرم» در استان سلیمانیه اقلیم کردستان است و این میدان گازی یکی از غنی‌ترین مناطق از لحاظ منابع طبیعی به ویژه گاز به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق