Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24 - وزیر دفاع آمریکا گفت براساس توافق صورت گرفته با طالبان، خروج نیروهای آمریکایی تا ۱۰ روز دیگر از افغانستان آغاز می‌شود.

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا دوشنبه‌شب در یک کنفرانس خبری گفت که براساس توافقنامه صلحی که واشنگتن با طالبان امضا کرده، خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تا ۱۰ روز دیگر آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسپر تاکید کرد که آمریکا ابتدا سطح نیروهای خود در افغانستان را تا ۸ هزار و ۶۰۰ نفر خواهد رساند و سپس  این روند را متوقف خواهد کرد تا وضعیت را ارزیابی کند.

وی با بیان اینکه اطلاعی از آغاز فیزیکی خروج نیروهای آمریکایی ندارد، تاکید کرد که به فرمانده نیروهای واشنگتن در افغانستان مجوز این اقدام را داده است.

وزیر دفاع آمریکا همچنین درباره اقدام ترکیه در گشودن مرزهای خود با یونان برای مهاجران سوری که قصد عزیمت به اروپا را دارند، گفت که این اقدام مربوط به آنکارا است.

رییس پنتاگون درخصوص درگیری اخیر میان ترکیه و ارتش سوریه تاکید کرد که آمریکا هیچ حمایت هوایی از آنکارا در این درگیری‌ها نخواهد کرد.

طالبان روز دوشنبه به رغم امضای توافق صلح با آمریکا، با بیان اینکه مرحله کاهش خشونت پایان یافته است اعلام کرد عملیات طالبان علیه نیروهای افغان از سرگرفته شده است .

توافقنامه آمریکا و طالبان دهم اسفند ماه در دوحه امضا شد که براساس آن قرار است تا ۱۴ ماه آینده تمام نیروهای آمریکایی و پیمان ناتو از افغانستان خارج شوند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: پنتاگون خروج نیروهای آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۰۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج قطار افغانستان_ترکیه از مرز شمتیق+فیلم

پس از دو هفته قطار اولین محموله از بار افغانستان به ترکیه توسط لوکوموتیو از مرز شمتیق خارج شد و بار دوم نیز به زودی خارج خواهد شد.

رضا شهریاری معاون بین الملل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، درباره حرکت اولین محموله قطار افغانستان_ترکیه گفت: اولین قطار ترانزیتی افغانستان شامل ۱۰ واگن ماده معدنی تالک دیروز مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ پس از دو هفته توقف بدلیل نا هماهنگی بوجود آمده در شرکت راه آهن، با دستور رئیس محترم دفتر ریاست جمهوری، وزیر محترم راه و شهرسازی و نامه ابلاغی نماینده ویژه محترم وزیر در امور افغانستان به مجموعه‌های ذیربط و با پیگیری‌های نماینده ویژه محترم رئیس جمهور در افغانستان و مساعدت استاندار خراسان رضوی از مرز شمتیغ ایران راهی مرز ریلی جمهوری اسلامی ایران با ترکیه (مرز رازی) شد.

وی افزود: این بار شامل ۱۵ واگن دیگر نیز بوده که در ایستگاه روزنک افغانستان بارگیری شده و آماده ارسال به سمت مرز ریلی شمتیغ می‌باشد.

شهریاری در پاسخ به سوال دانشجو که فکر می‌کنید چه زمانی بار به طور کامل منتقل میشود، گفت: منتظر تخصیص لوکوموتیو دوم هستیم تا این بار ترانزیتی به طور کامل به شهر بیلیجیک ترکیه برسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • خروج قطار افغانستان_ترکیه از مرز شمتیق+فیلم