Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد شجاعان مدیرکل کمیته امداد استان یزد هم‌زمان با ۱۴ اسفندماه سالروز تأسیس کمیته امداد، گفت: کمیته امداد بر اساس اندیشه و تفکر دینی و فقهی حضرت امام خمینی (ره) و به دست ایشان با هویتی دینی و مردمی، جهادی، عام‌المنفعه و غیرانتفاعی تأسیس شد تا پیام‌آور فرهنگ احسان، ایثار، انفاق و نیکوکاری در جامعهٔ اسلامی بوده و غیرت و کرامت انسانی را در حمایت از محرومان حفظ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: هدف از تشکیل امداد امام، توانمند سازی و شکوفایی استعداد‌ها و تأمین خوداتکایی، تقویت و رشد ایمانی و اعتقادی نیازمندان و محرومان با ارائه خدمات اجتماعی، حمایتی، فرهنگی و معیشتی به آنان است.

شجاعان تصریح کرد: ۲۲ هزار و ۲۷۱ خانوار با جمعیت ۴۳ هزار و ۲۷۸ نفر شامل ایتام، بی‌سرپرستان، ازکارافتادگان، سالمندان و بیماران از خدمات متنوع این نهاد در بخش‌های مختلف استفاده می‌کنند.

او ادامه داد: طی ۴۱ سال گذشته ۴۹۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به‌عنوان کمک بلاعوض به افراد تحت حمایت پرداخت‌شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان افزود: از آغاز فعالیت کمیته امداد استان در حوزه اشتغال و خودکفایی تاکنون ۳۱۴ میلیارد تومان وام یا امکانات خودکفایی برای انجام طرح‌های مختلف شغلی در اختیار ۳۸ هزار خانوار قرار داده است، طی همین مدت ۱۳۵ هزار و ۲۵۷ نفر از مددجویان تحت حمایت در دوره‌های آموزشی شرکت کردند و برای هفت هزار و ۱۸۸ نفر از مددجویان مستعد خودکفایی، کاریابی انجام شد.

او گفت: کمیته امداد استان یزد طی ۴۱ سال خدمت‌رسانی، ۳۵ هزار مورد خدمات عمرانی شامل ساخت مسکن، تعمیر، تکمیل، بازسازی منازل، ساخت فضا‌های جانبی، سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه و حصارکشی منازل با هزینه ۵۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به جامعه هدف تحت حمایت و اقشار نیازمند ارائه کرده است.

شجاعان افزود: ازجمله اقدامات ارزشمند این نهاد برای گشایش مشکلات و گره‌های زندگی محرومان اعطای وام‌های قرض‌الحسنه است، به همین منظور طی ۴۱ سال گذشته حدود ۸۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به ۸۰ هزار و ۳۶۶ خانوار تحت حمایت و نیازمند در استان یزد پرداخت‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه ۳۹۳۱ دانش‌آموز و ۵۷۵ دانشجو از خدمات مختلف این نهاد در بخش فرهنگی استفاده می‌کنند، افزود: طی ۴۱ سال گذشته ۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در زمینه ارائه خدمات فرهنگی به جامعه تحت حمایت کمیته امداد استان یزد در سرفصل‌های مختلف هزینه شده است.

او ادامه داد: فراهم‌سازی تسهیلات و امکانات لازم برای ادامه تحصیل دانش آموزان، دانشجویان و طلاب تحت پوشش، رسیدگی به مسائل آموزشی و تربیتی جامعه تحت حمایت، برگزاری اردو‌های زیارتی، تربیتی و آموزشی برای دانش آموزان و دانشجویان و سالمندان، برگزاری دوره‌های آموزشی باهدف رشد و اعتلای فرهنگ اصیل اسلامی برای مددجویان تحت پوشش ازجمله اقدامات ارزشمند این نهاد در بخش فرهنگی است.

شجاعان با اشاره به کمک‌های کمیته امداد برای ازدواج آسان و تأمین جهیزیه نوعروسان تحت حمایت، بیان کرد: این نهاد از سال ۱۳۷۰ نسبت به تأمین جهیزیه ۲۵ هزار و ۴۴۱ نوعروس وزنان ازدواج مجدد تحت حمایت و زوج‌های نیازمند غیر تحت حمایت اقدام کرده است، ۱۶ میلیارد و ۲۴ میلیون تومان در این مدت برای کمک به تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند هزینه شده است.

او گفت: کارشناسان حقوقی این نهاد به‌عنوان یک مدافع مسلم حقوق محرومان، پیگیر مسائل حقوقی و قضائی خانواده‌های تحت حمایت بوده و تا حد امکان در احقاق حقوق آنان تلاش می‌کند، طی ۴۱ سال گذشته این نهاد نسبت به پیگیری ۲۵ هزار مورد مسائل حقوقی و قضایی مرتبط با کمیته امداد این استان و مددجویان تحت حمایت اقدام کرده است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیازمندان کمیته امداد کمیته امداد امام خمینی کمیته امداد استان یزد میلیون تومان تحت حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۲۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست امضای تفاهمنامه همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور با کمیته امداد امام خمینی (ره) فردا یکشنبه ۹ اردیبهشت در دفتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

این تفاهمنامه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، راه اندازی مراکز مشاوره در کتابخانه های عمومی و اجرای طرح «راه زندگی» با حضور مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

برنامه مورد اشاره فردا یکشنبه ۹ اردیبهشت از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در فتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

کد خبر 6090181 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل