Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:38:12 GMT

گروه‌های مرجع برای مهار کرونا به دولت کمک کنند

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۲۳۶۸

گروه‌های مرجع برای مهار کرونا به دولت کمک کنند

«مصطفی اقلیما» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، آگاهی‌بخشی و دادن اطلاعات درست درباره نحوه پیشگیری از بیماری کرونا را مهمترین موضوع برای مهار آن در سطح ملی دانست.

استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به استفاده مردم از فضای مجازی برای کسب اطلاعات در خصوص ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: یکی از اشکالات فضای مجازی این است که خبر درست و غلط در هم آمیخته است و برخی در راستای منافعشان، خبرهایی را در این فضا منتشر می‌کنند که اگر ضرر نداشته باشد، نفعی هم برای مردم ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقلیما، کلیپ لیسیدن ضریح یکی از اماکن مقدسه توسط فردی در فضای مجازی را یادآور شد و افزود: در فضای مجازی، هر کسی هر عمل موهنی را انجام می‌دهد و در نهایت مردم نمی‌فهمند که چه کاری خوب و چه کاری بد است.

وی از گروه‌های مرجع مثل معتمدان محلی، روحانیون، خبرنگاران، سلبریتی‌ها و دیگر افراد صاحب نفوذ خواست برای دادن اطلاعات درست و آگاه کردن مردم به کمک دولت بشتابند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با بیان اینکه مردم باید بهترین خبر را از دستگاه‌های مسئول بگیرند، تصریح کرد: مسئولان باید با مردم صادق باشند و اگر به مردم نگویند چند نفر مبتلا شده‌اند، خیلی از افراد ممکن است مراقبت‌های بهداشتی لازم را رعایت نکنند.

اقلیما تاکید کرد: مسئولان نباید از وحشت مردم بترسند و به آنها اطلاعات دقیق و درست بدهند و اگر راجع به بیماری، آگاهی کاملی به مردم داده شود که بیماری کجا رشد پیدا می‌کند و چگونه باید پیشگیری کنیم، مهار آن بسیار آسان می شود.

این فعال اجتماعی افزود: ندادن اطلاعات مردم را نگران نمی‌کند بلکه ناآگاهی و تردید درباره وضعیت موجود است که آنها را نگران می کند.

وی با اشاره به نامه وزیر بهداشت به رییس‌جمهوری درباره کمبود اقلام پزشکی و دستور رییس جمهوری برای پیگیری این موضوع گفت: وقتی به حرف رییس جمهوری ختوجهی نمی‌شود و دلالان اقلام پزشکی و بهداشتی را در بازار آزاد می‌فروشند از مردم نمی‌توان انتظار زیادی برای تبعیت از فرامین دولت داشت.

اقلیما، تناقض در صحبت‌های مسئولان درباره وضعیت کرونا در کشور را باعث سردرگمی مردم دانست و افزود: اقدامات و صحبت‌های مسئولان در بهبود شرایط بسیار موثر است و باید همه یک حرف را بزنند و در مبارزه با کرونا همدل و همصدا باشند.

این استاد دانشگاه درباره بی‌اعتمادی برخی از مردم به رسانه‌ها یا دستگاه‌های رسمی نیز گفت: این بی‌اعتمادی در نتیجه ندانم‌کاری برخی مسئولان و رسانه‌ها در طول زمان به وجود آمده و از بین بردن آن هم زمان‌بر است و راه‌حل آن این است که مسئولان و رسانه‌های رسمی، مردم را امین خود بدانند و به آنها اعتماد کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دولت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دولت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا دولت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۲۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است

معاون ریاست عمومی اطلاعات طالبان اعلام کرد حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان به کمترین حد و به صفر نزدیک شده است.

رحمت الله نجیب، معاون ریاست عمومی اطلاعات طالبان گفت گروه تروریستی داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است.

نجیب تأکید کرد داعش در افغانستان حضور ندارد اما در برخی موارد مخفیانه کارهایی انجام می‌دهد ‌بنابراین باید مردم هوشیار باشند.

پیش از این نیز ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام کرده بود داعش در افغانستان در حال تقویت نیست و توانایی جذب نیرو را نیز ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • آلمان روسیه را به حمله سایبری به حزب صدر اعظم متهم کرد
  • کمیسیون اصل ۹۰، مرجع رسیدگی به شکایت‌های مردم
  • توصیه مهم یک مرجع تقلید به مسئولان؛ به نام دین حرفی نزنید!
  • افشاگری کیهان از مخالفت دولت با لایحه حجاب | گیر داستان کجاست؟
  • افشاگری کیهان درباره مخالفت دولت با لایحه عفاف و حجاب
  • بهادری جهرمی: جهش تولید با مشارکت مردم از طریق چاره‌اندیشی محقق می‌شود
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند