Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد 21 واحد دانشگاه آزاد طی نامه ای به محمد جواد ظریف خواستار حمایت قاطع وزارت خارجه کشورمان، از شیعیان و مسلمانان مظلوم هند شدند.

به گزارش حوزه تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد 21 واحد دانشگاه آزاد طی نامه ای به محمد جواد ظریف وزیر خارجه خواستار حمایت قاطع وزارت خارجه کشورمان، از شیعیان و مسلمانان مظلوم هند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

اَحسَنِ العَدلِ نصره المظلوم
أمیرالمؤمنین، علی (علیهم السلام) 

جناب آقای دکتر محمدجواد ظریف، وزیر محترم امور خارجه؛

سلام!

در طول تاریخ غرب، همیشه بر روی کاغذ "آزادی و برابری" وجود داشته است. همه "انسان" ها حقوق یکسانی داشته و آزاد بوده اند. البته همیشه در طول تاریخ، گروهی "انسان" شناخته نمی شدند.

به همین دلیل؛ انتظارِ حمایت از مسلمانان هند در مجامع بین‌المللی، توقعی بیهوده‌است. اما یکی از اهداف بزرگ انقلاب اسلامی بازگرداندن حاکمیت به مستضعفانی است که همیشه از تاریخ بیرون مانده اند.

پس از دستگاه دیپلماسیِ برآمده از انقلاب اسلامی، انتظاری جُز یاری و حمایت از مستضعفان جهان؛ نباید داشت.

 ما نیک می دانیم که در برهه ای از  زمان رابطه‌ جمهوری اسلامی به دلیل نژادپرستی سفید پوستان، با رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی قطع بوده است. حال چه بلایی سر وزارت خارجه آمده  که در برابر ظلم آشکاری که به شیعیان و مسلمانان هند می شود، این چنین مرگ بار سکوت کرده است؟! آیا نباید نگران استحاله در آن وزارتخانه باشیم؟

سکوت دربرابر این فاجعه‌ انسانی، چه پیامی به مستضعفان جهان مخابره خواهد کرد؟

وزارت امور خارجه‌ حکومتی که مدعیِ پشتیبانی از مظلومین را دارد، نباید به مانند نهادهای غربی سکوت کرده و خود را به خوابی خرگوشی بزند! 

قواعد دیپلماسی در اسلام، فراتر از عقل معیوب بشر است. امیدواریم با حمایت قاطع وزارت خارجه کشور، از شیعیان و مسلمانان مظلوم هند؛ شاهد بازگشت رویکرد این وزارتخانه به اسلام ناب محمدی باشیم.

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

١_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد قزوین

٢_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد پرند 

٣_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات 

۴_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بندر ماهشهر 

۵_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تبریز 

۶_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرکرد

٧_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اهواز 

٨_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زنجان 

٩_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد رشت 

١٠_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد خرم آباد 

١١_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ساوه 

١٢_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ارومیه 

١٣_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران شرق 

١۴_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد نجف آباد 

١۵_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد لاهیجان 

١۶_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دزفول 

١٧_ بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرمانشاه 

١٨_ بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کردستان 

١٩_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اردبیل 

٢٠_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرمان

٢١_ بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بجنورد

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه آزاد وزارت خارجه هند محمد جواد ظریف بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیعیان و مسلمانان وزارت خارجه حمایت قاطع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۲۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۰۰ دانشجو در آمریکا بازداشت شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه واشنگتن‌پست اعلام کرد در جریان اعتراض‌ها و تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا تاکنون ۱۷۰۰ نفر بازداشت شدند.

اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا از دو هفته پیش در دانشگاه‌های مختلف برای حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه آغاز شده و علی‌رغم سرکوب شدید پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا این تظاهرات ادامه دارد و الهام‌بخش اعتراض‌های دانشجویی در دیگر کشورهای جهان بوده است.

ساعاتی پیش شبکه «سی‌ان‌ان» هم اعلام کرد که پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا به تجمع و تظاهرات دانشجویان تگزاس حمله و ۱۸ دانشجو را با ضرب‌وشتم بازداشت کردند.

با اوج گرفتن اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی از لس‌آنجلس تا نیویورک در حمایت از مردم فلسطین در غزه، موج ضدصهیونیستی نوپا چنان زلزله‌ای در جهان به راه انداخته که نیروهای پلیس و گارد ملی آمریکا با خشونت تمام به صحنه آمده‌اند.

پایگاه خبری النشره لبنان روز چهارشنبه به نقل از رسانه‌های آمریکایی گزارش داد که «اریک آدامز» شهردار نیویورک گفته پلیس «نیویورک‌سیتی» روز گذشته ۳۰۰ نفر را در دانشگاه کلمبیا و «سیتی کالج» در تظاهرات‌های حمایت از فلسطین دستگیر کرده است.

آدامز که با شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس» مصاحبه می‌کرد، مدعی شده که اکثر دستگیر شده‌ها دانشجو نبوده‌اند. وی همچنین مدعی شده که پلیس سازمان‌ها و افرادی را شناسایی کرده که به عنوان «آشوبگرهای حرفه‌ای» در تجمعات حضور داشته‌اند.

این مقام آمریکایی با هدف مسالمت‌آمیز نشان دادن برخورد پلیس با معترضان حامی غزه ادعا کرد در جریان یورش پلیس به محوله دانشگاه کلمبیا درگیری شدید بین پلیس و معترضان صورت نگرفته است.

شبکه سی‌ان‌ان دیروز چهارشنبه گزارش داد که طی روزهای اخیر دستکم یک هزار دانشجوی آمریکایی معترض علیه جنگ غزه از سوی پلیس آمریکا بازداشت شده اند.

بنابراین گزارش، این دانشجویان در ۲۵ دانشگاه مختلف در ۲۱ ایالت آمریکا بازداشت شده و روانه مراکز امنیتی شده اند.

در روزهای اخیر دانشگاه‌های مختلف آمریکا صحنه اعتراض جدی دانشجویان علیه جنگ غزه، تداوم جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین حمایت‌های مداوم واشنگتن از تل آویو بوده است.

کد خبر 6095038

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • فعالیت ۳۵ دفتر تقریب مذاهب در دفاتر تلفیقی دانشگاه آزاد
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • ۱۷۰۰ دانشجو در آمریکا بازداشت شدند
  • ۱۷۰۰ نفر در تظاهرات دانشجویی در آمریکا بازداشت شدند
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • الزام دریافت شناسه یکتا برای دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد