Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@23:50:43 GMT

۲ ماه تا ۲ سال حبس مجازات لیس زنندگان بقاع متبرکه

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۳۰۶۳

۲ ماه تا ۲ سال حبس مجازات لیس زنندگان بقاع متبرکه

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس انتشار تصاویر و فیلم‌های رفتارهای نامتعارف اخیر در زیارت بقاع متبرکه را مصداق نشر اکاذیب و امر خلاف واقع علیه تصمیم نهادهای رسمی کشور دانست و گفت: در این خصوص مجازات از دو ماه تا دو سال زندان و تا ۷۴ ضربه شلاق برای افراد در نظر گرفته می شود.

حجت الاسلام حسن نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به برخی رفتارهای نامتعارف برخی افراد در زیارت بقاع متبرکه با توجه به شرایط فعلی کشور گفت: این موضوع از موارد نشر اکاذیب است چرا که نشر اکاذیب نشر دروغ علیه شخص یا نشر یک موضوع خلاف واقع در جامعه است که بتواند علیه افراد یا نهادهای رسمی تاثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نشر این گونه اعمال که شاهد آن بودیم نشر یک کار خلاف واقع علیه نهاد رسمی یعنی دولت است، چرا که دولت تصمیم گرفته است با تشکیل ستادی از شیوع این ویروس در جامعه جلوگیری کند، پس افرادی که به این رفتارهای نامتعارف دست می زنند و این موضوع را منتشر می کنند با نشر این کذب و این امر خرافه علیه مقامات رسمی کشور کار خلاف واقع انجام می دهند؛ در این خصوص برای این افراد مجازات از دو ماه تا دو سال زندان و تا ۷۴ ضربه شلاق در نظر گرفته می شود.

به گزارش ایسنا، اخیرا پس از شیوع ویروس کرونا در کشور نهادها و دستگاه های مرتبط از مردم خواستند که برای جلوگیری از شیوع بیشتر در منازل خود بمانند و از شرکت در تجمع‌ها و اماکن عمومی پرهیز کنند، این شرکت در تجمع‌ها خود می‌تواند شرکت در نمازهای جمعه و زیارت بقاع متبرکه را شامل شود، اما در پی این موضوع عده‌ای با راه‌اندازی یک چالش در فضای مجازی تصاویری را از زیارت نامتعارف ضریح این بقاع متبرکه منتشر کرده و مخالفت خود را با توصیه‌های بهداشتی نهادهای مسئول ابراز کردند.

البته در روزهای گذشته افرادی که مرتکب اقدام غیر متعارف در حرم حضرت معصومه (س) و حرم امام رضا (ع)شده بودند، بازداشت شدند.

لینک کوتاه: asriran.com/0030UT

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بقاع متبرکه بقاع متبرکه خلاف واقع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۳۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاضی تبریزی از برترین‌های کشور در صدور حکم مجازات جایگزین حبس

جوانمردی کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از حضور مجرمان جرم‌های سبک در زندان و حفظ شان و منزلت خانواده‌ی افرادی با جرم‌های کوچک را از جمله مواردی برشمرد که وی را بر آن داشته تا مجازات‌های جایگزین حبس را به زندانی کردن آنها ترجیح دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است
  • باشگاه آلومینیوم: مذاکره با بازیکنان خلاف اصول حرفه ای است
  • قاضی تبریزی از برترین‌های کشور در صدور حکم مجازات جایگزین حبس
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • تهران یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور است
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات خلاف قانون است
  • «نقض حکم اعدام» بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟
  • نقض حکم اعدام بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟
  • حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای صهیونیست‌ها علیه غزه ادامه دارد