Web Analytics Made Easy - Statcounter

هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین گفت: تمام ظرفیت‌های استان برای مقابله و کنترل کرونا ویروس وارد عمل شده‌اند اما مردم نیز از نقشی تعیین کننده برخوردار هستند و لازم است در این دوره ۱۰ روزه تمام نکات لازم را رعایت و در منزل بمانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هدایت الله جمالی پور در گفت‌وگو با  صبح قزوین؛ درباره وضعیت بیماری کرونا در استان قزوین اظهار کرد: برای مدیریت ویروس کرونا، تمام امکانات استان بسیج و در خدمت دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته و مراکز درمانی آماده بوده و تجهیزات لازم در شهرستان‌های مختلف توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بیمارستان صحرایی نیز درنظر گرفته شده و برای مقابله و پیشگیری از این بیماری تمام امکانات، ظرفیت، ارگان‌ها و واحدهای مختلف استان در وضعیت حمایت از درمان قرار گرفته است.

استاندار قزوین ضمن قدردانی از زحمات کادر درمان ابراز کرد: فعالیت و خدمات کادر درمانی و پزشکان قابل تقدیر است، آنان در خط مقدم مبارزه و جهاد قرار دارند و حتی تعدادی در مدت 10 روز در بیمارستان مانده و در حالت قرنطینه هستند، درواقع آنان زحمت بزرگی را متحمل شده و خود را در معرض خطر قرار داده و تعدادی از آن‌ها آلوده شده‌اند.

وی با اشاره به نقش مردم در مهار ویروس در سطح استان گفت: اکنون تمام ظرفیت‌ها بسیج شده اما لازم است مردم نیز در این زمینه کمک کنند؛ چراکه درکنار بسیج امکانات درمانی استان، مردم هم از نقشی تعیین کننده برخوردار هستند.

این مقام مسئول افزود: تمام سناریوهای لازم در حوزه درمان و پیشگیری، پیش بینی و درحال عمل است و علی رغم شرایط نامناسب وضعیت درمان، نیروها در آماده باش کامل قرار دارند و در بهبود و کنترل بیماری به نتیج مثبتی رسیده‌اند.

مردم در کنترل کرونا نقشی تعیین کننده دارند

جمالی پور عنوان کرد: قزوین، استانی صنعتی بوده و در صنایع شوینده دارای رتبه مهمی است، اما صرفا چند واحد صنعتی مواد ضدعفونی و استریل تولید می‌کردند که بلافاصله پس از نیاز به این موارد در کشور و با ورود معاون سیاسی، اقتصادی و سازمان صمت نوع خطوط تولیدی صنایع موجود تغییر کرد و از روز شنبه این خطوط به حد تولید وارد شده و بخش عظیمی از تولیدات واحدهای صنعتی برای توزیع در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در حوزه ماسک با مشکل مواجه بودیم که ماسک‌های موجود استاندارد نبود، برای رفع این نیاز یک واحد در کاسپین به این حوزه ورود پیدا کرد.

استاندار قزوین درباره مقابله با احتکار موارد بهداشتی و ضدعفونی کننده تصریح کرد: فردی که در شرایطی که جان مردم به خطر افتاده برای درآمد بیشتر دست به احتکار بزند درواقع از انسانیت خارج شده و اقدامی ضدبشری و محاربه انجام داده است، بنابراین پس از تشخیص احتمال احتکار موضوع در شورای تامین مطرح و دادگستری و دادستان ورود جدی پیدا کردند.

وی ادامه داد: با عناصری که این اقدام را انجام داده‌اند به‌طور جدی و به جرم محاربه برخورد می‌شود و با توجه به ورود جدی اطلاعات و نیروی انتظامی قطعا به محتکرین دسترسی پیدا می‌کنیم.

این مقام مسئول درباره کنترل مبادی ورودی و خروجی عنوان کرد: دستوری صادر شده مبنی بر کنترل مبادی ورودی و هلال احمر در آنجا مستقر شده و افراد کنترل و چک می‌شوند.

افزایش 40 درصدی مصرف آب استان

وی اذعان کرد: علی‌رغم تعطیلی مدارس و تذکر مسئولین و کادر پزشکی برخی به اهمیت عدم حضور در اجتماعات توجهی نداشته و بدون رعایت حداقل‌های اولیه بهداشتی در بازار و مراکز تجاری حاضر می‌شوند، باید توجه داشت که موفقیت در کنترل بیماری نیازمند عزم ملی و پای کار بودن مردم است و نباید کودکان برای خرید ضروری از منزل خارج شوند.

جمالی پور ابراز کرد: باتوجه به قرار داشتن در روزهای پایانی سال برای کنترل قیمت‌ها ستادی به ریاست معاون اقتصادی استانداری و مسئولین کنترل و تنظیم بازار تشکیل شده و هر روز کنترل و نظارت به طور جدی صورت می‌گیرد و با متخلفین برخورد می‌شود، اما در این زمینه نیز همراهی مردم نقشی اساسی را ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: ما از نظر پزشکی در دنیا سرآمد هستیم و بازگشت به سلامت، کنترل و پیشگیری از بیماری به سرعت اتفاق می‌افتد، اما مردم در خط مقدم قرار دارند و با گذر از 10 روزی که کنترل در آن از ضرورت بالایی برخوردار است می‌توان با رعایت نکات در سطح بازار خریدهای عید را انجام داد.

استاندار قزوین درباره مصرف آب اظهار کرد: علی‌رغم رعایت نظافت باید در مصرف آب نیز صرفه جویی کرد؛ زیرا 40 درصد مصرف آب استان افزایش یافته و برخی محله‌ها دچار افت فشار شده و در این راستا دو حلقه چاه جدید وارد مدار شده است.

وی با بیان نقش رسانه‌ها در مواجهه با ویروس کرونا گفت: دشمن در پی استفاده از هر ابزاری برای ناامیدی مردم است و ویروس را عاملی برای بهره برداری سیاسی کرده و با بداخلاقی به دنبال ایجاد یاس در جامعه است، اما رسانه‌ها و مردم ما هوشیار بوده و درحال تلاش برای ترویج امید به آینده هستند.

این مقام ارشد استان تصریح کرد: ضرورتی برای پنهان کردن اطلاعات از افراد وجود ندارد و رسانه‌ها باید آمار و اطلاعات را از مبادی ذی ربط و قانونی پیگیری کنند و لازم است اطلاعات صرفا از طرف دانشگاه علوم پزشکی اعلام شود تا مردم کمتر دغدغه‌مند شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استاندار قزوین جمالی پور مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۳۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید با فعالیت کارگران معنا و مفهوم می‌یابد

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علی اصغر غفاری آثار همزمان با روز جهانی کارگر با حضور در کارخانه بینا رزن، اظهار داشت: کارگران در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، نقش به سزایی دارند.

فرماندار رزن در آیین تجلیل از کارگران با اشاره به نامگذاری سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: کارگران در همه حوزه‌ها تأثیرگذارند و چرخه تولید جامعه دست این قشر زحمتکش است.

وی با قدردانی از کارگران و تبریک هفته کار و کارگر افزود: محور تحقق شعار سال کارگران سخت‌کوش واحدهای صنعتی و تولیدی هستند و رسیدگی به مطالبات قشر را جزو برنامه‌ محوری خود می‌دانیم.

غفاری‌آثار افزود: پویایی تولید به دست‌های توانمند و زحمت کش کارگران گره خورده و موتور محرکه اقتصاد هر جامعه‌ای را کارگران تشکیل می‌دهند.

فرماندار رزن در راستای پیگیری و تحقق شعار “جهش تولید با مشارکت مردم” با حضور در واحد تولیدی بینا رزن تولید کننده مواد غذایی، از این شرکت بازدید کرد و در این بازدید مسائل و مشکلات این مجموعه صنعتی و تولیدی مورد بررسی قرار گرفت و تصمیات لازم جهت افزایش بهره وری و رفع موانع تولید اتخاذ شد.

گفتنی است؛ این واحد تولیدی در طرح توسعه ای خود در دولت سیزدهم با دریافت غریب به ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات، ۱۷۰۰۰ متر مربع سوله ساخته است که تا دو ماه آینده فاز اول توسعه با اشتغال ۲۰ نفر به بهره برداری خواهد رسید

دیگر خبرها

  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد
  • بهره گیری از همه ظرفیت‌ها برای جبران خسارت منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • جلوگیری از درج آگهی جعلی مسکن/ کنترل بازار با مالیات
  • خودروهای برقی خطرناکند؟
  • روزی برای قدردانی از سربازان عرصه تولید در تاکستان+ فیلم
  • خودروهای برقی به سرنشینان دیگر خودروها آسیب می‌رسانند
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • ‌مشارکت مردم در جهش تولید به صورت مستقیم و فردی باشد
  • جهش تولید با فعالیت کارگران معنا و مفهوم می‌یابد