Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به اینکه برای تحقق رویکرد فلسطینی یکپارچه امتیازدهی‌های زیادی انجام دادیم و چهار گزینه ارائه کردیم، گفت: واشنگتن تلاش کرد با حماس رایزنی کند اما ما نپذیرفتیم.

به گزارش ایسنا، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌وگویی با شبکه خبری المیادین اظهار کرد: استراتژی حماس بر لزوم برقراری وحدت میان فلسطینی‌ها استوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنیه گفت: برای تحقق رویکرد فلسطینی یکپارچه امتیازدهی‌های زیادی انجام دادیم و چهار گزینه ارائه کردیم، گزینه اول ما برگزاری انتخابات سراسری، گزینه دوم تشکیل شورای ملی فلسطین خارج از رام‌الله بود تا همه بتوانند در آن شرکت کنند، گزینه سوم ما احتمال برگزاری کنفرانس ملی فلسطین در قاهره و گزینه چهارم تشکیل دولت یکپارچه ملی فلسطین بود.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس افزود: جنبش فتح از هر کدام از این گزینه‌ها استقبال کند، ما آماده حرکت در آن مسیر هستیم.

او درباره سفر خود به مسکو گفت: روسیه ارتباط خوبی با تمامی گروه‌های فلسطینی دارد و از همه آنها استقبال می‌کند، این کشور قادر به آغاز حرکتی بین‌المللی در حمایت از مساله فلسطین است.

هنیه در ادامه تاکید کرد، گروه‌های فلسطینی بیش از هر زمان دیگری خواستار تلاش برای برقراری آشتی هستند و حماس نقش مصر را در روند برقراری این آشتی محوری می‌داند.

همچنین این مسؤول حماس گفت: از برادرانمان در جنبش فتح انتظار می‌رود برخی مسایل را که از قبل از توافقنامه اسلو باقی مانده‌اند، رها کنند، سفیر فلسطین درباره آمادگی حماس برای استقبال از هیئت تشکیلات خودگردان در غزه پیامی را به محمود عباس، رئیس این تشکیلات منتقل کرد.

هنیه در ادامه این مصاحبه فاش کرد: واشنگتن تلاش کرد با حماس رایزنی کند اما ما نپذیرفتیم، ما با هر گونه رایزنی‌ محرمانه با دولت آمریکا مخالف هستیم، این نکته بسیار اهمیت دارد که راه را بر کنترل آمریکا بر منطقه ببندیم و کشورهایی که از آمریکا زیان دیده‌اند، باید راهکارهایی برای رایزنی و دیدار بیابند.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه با اشاره به اینکه تهدیدها متوقف نشده‌اند و شکستن مقاومت در غزه دشوار است، تاکید کرد: می‌دانیم باید راه را بر هر گونه تلاش برای بر هم زدن اتحاد میان حماس و جهاد ببندیم.

او درباره ماجرای ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران نیز گفت: شهید سلیمانی خیانتکارانه به دست آمریکایی‌ها کشته شد، او نقش محوری داشت و حضور هیئتی از حماس در مراسم ختم او عادی بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۳۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا

جنبش حماس امروز شنبه در بیانیه‌ای درباره تعیین هرگونه نهاد بین‌المللی برای نظارت بر فعالیت‌های آژانس آنروا هشدار داد.

به گزارش ایسنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز در بیانیه‌ای ضمن هشدار درباره تعیین هر گونه نهاد بین‌المللی جهت نظارت بر آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) به جای سازمان ملل، از همه طرف‌های بین‌المللی که از حمایت از این آژانس امتناع می‌کنند، خواست به مسئولیت‌های خود در قبال جنگ نسل‌کشی که فلسطینی‌ها در معرض آن قرار دارند، عمل کنند.

به گزارش وب‌سایت «صدی البلد»، حماس در ادامه بیانیه خود تاکید کرد، تمام تلاش‌هایی که با هدف حذف هر یک از سرفصل‌های مساله فلسطین در قدس یا ماجرای «نکبت» و با سرزمین فلسطین انجام می‌شود، قطعا تنها به شعله‌ور شدن آتش‌های بیشتری در مقابل امنیت و صلح جهانی منجر خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • عکس/چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن!
  • حماس: فعالیت آنروا باید زیرنظر سازمان ملل ادامه یابد
  • پاسخ رژیم صهیونیستی را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • تکرار ادعای کاخ سفید : مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد
  • درخواست مشترک ۱۸ کشور از حماس برای توافق آتش‌بس
  • مخالفت مصر با کوچاندن فلسطینی ها به صحرای سینا
  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش