Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-03@21:11:32 GMT

ادامه بی‌قانونی در ساخت پلاسکو و اتکا به قدرت و ثروت

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۳۹۱۶

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا صدر اعظم نوری در جریان دویست و دومین جلسه شورای شهر تهران در تذکری درخصوص ساخت و ساز در ساختمان پلاسکو گفت: نزدیک به 38 ماه از حادثه دردناک آتش سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو می گذرد. حادثه ای که علاوه بر جان باختن آتش نشانان و شهروندان تهرانی، سبب از بین رفتن سرمایه های ملی و اقتصادی و غرور ملی گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ساختمان بارها توسط شهرداری تهران بابت عدم رعایت تمهیدات ایمن سازی اخطار گرفت و بارها به دلیل عدم توجه به قانون، رفع موارد جزیی ایمنی  آن صورت نگرفت و منجر به واقع اسف بار شد.

نوری  در ادامه با اشاره به بندی از قانون شهرداری ها که شهرداری را موظف به صدور پروانه می داند گفت: مطابق با بند 24 ماده 55 قانون شهرداری ها شهرداری موظف به صدور پروانه برای املاک شهر بوده و مدیریت شهری بیش از مالک این ملک به دنبال بازسازی دوباره این مجتمع می باشد. از این در شهریور  سال 1397 مطابق با مصوبه کمیسیون ماده 5  میزان سطح اشغال و طبقات این ساختمان به تصویب رسید.

او ادامه داد: طبق همین مصوبه «فرایند تهیه طرح معماری به صورت ویژه با همکاری حوزه معاونت شهرسازی شهرداری تهران انجام گردد» همچنین مطابق با ماده 100 قانون شهرداری ها «مالکین اراضی و املاک واقع در محدودة شهر یا حریم آن باید قبل از هر اقدام عمرانی یا تفکیک اراضی و شروع ساختمان از شهرداری پروانه اخذ نمایند.»  اما شاهد این هستیم که با این ساختمان با سرعت  بسیار بالایی شاهد فرایند ساخت و ساز در این ملک می باشیم.

نوری گفت: همچنین برخلاف ماده 33 نظام مهندسی، بدون انجام فرایند اخذ مهندسین ناظر نظام مهندسی، بدون هیچ گونه نظارت بر ساخت و ساز شاهد کارکرد چندین تاور کرین و انتقال قطعات بزرگ فولادی بر فراز آسمان شارع عام شهری می باشیم. کدام املاک در شهر تهران چنین امتیاز ویژه ای داشته که بدون اخذ پروانه چنین حجم ساخت و ساز با سرعت بالا انجام داده است.

صدر اعظم با تاکید بر اینکه  واقعه پلاسکو به دلیل بی قانونی رخ داد گفت: آنچه مسلم است واقعه دردناک آتش سوزی و سقوط ساختمان پلاسکو به دلیل بی قانونی و عدم رعایت استانداردهای ساخت و ساز شهری رخ داد و آنچه امروز نیز در حال وقوع است نیز ادامه رویه بی قانونی و اتکا به قدرت و ثروت است.

او تاکید کرد: به همین خاطر خواستار طی شدن فرایند قانونی صدور پروانه برای این ملک و رعایت استاندارد های ایمنی و فنی صدور پروانه بوده و از شهرداری تهران خواستار برخورد قانونی با این ملک همچون تمامی املاک واقع در شهر تهران می باشیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: درخواست میکنم در جلسه فی مابین شهرداری تهران و تأمین پارکینگ بنیاد مستضعفان صدور پروانه، اخذ مهندسین ناظر، رعایت موارد ایمنی و سلامت کارگران شهروندان و مشاغلین و کسبه و عابران و خیابان، تأمین پارکینگ، اخذ استاندارد آتش نشانی نقشه های اجرایی به فوریت تعیین تکلیف گردد

صدر اعظم نوری افزود: آن چه مسلم است مسئله پلاسکو و بازسازی آن یک مسئله ملی و دارای وجوه مختلف بوده که حل مساله و اخذ پروانه برای آن نیز نیازمند پیگیری و اهتمام جدی می باشد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پلاسکو شهرداری تهران صدور پروانه ساخت و ساز شهر تهران بی قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۳۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی تهران

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی ضروری و لازمه تحقق آن همکاری پلیس راهور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محسن هرمزی امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌_ در نشست معاونان حمل‌ونقل شهرداری و پلیس راهور کلان‌شهرها، اظهار کرد: در حوزه حمل‌ونقل شهری با چالش جدی مواجه هستیم که یکی از این چالش‌ها بحث تبلیغات ناوگان حمل‌ونقل عمومی است که هم مصوبه شورای ترافیک را دارد و هم پلیس راهور تاکید کرده است و در تمام کشورها اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به وضعیت بد اقتصادی حاکم بر جامعه نرخ کرایه‌ها باید کنترل شود، افزود: در حالی که قیمت همه کالاها در کشور تغییر می‌کند زمانی که نرخ حمل‌ونقل عمومی تغییر پیدا می‌کند اعتراض مردم را به همراه دارد در حالی که مبلغی که رانندگان حوزه حمل‌ونقل کشورمان دریافت می‌کنند با هزینه‌ها همخوانی ندارد و با افزایش آن است که کمک هزینه رانندگان تامین می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه پایه یکم در اتوبوسرانی تهران تبدیل به دغذغه شده است، خاطرنشان کرد: پس از سال‌ها پیگیری توانستیم با کمک دولت سیزدهم و وزارت کشور اتوبوس را به چرخه حمل‌ونقل عمومی وارد کنیم، شهرداری با تمام گرفتاری‌ها پول تهیه کرد و اتوبوس خرید که تعدادی از این اتوبوس‌ها به دلیل نبود راننده پایه یک در پارکینگ است.

هرمزی تاکید کرد: فرآیند اخذ پایه یک برای رانندگان اتوبوس را تسهیل می‌کنیم، اما رانندگان با دریافت پایه یکم با وجود اینکه حقوق دریافتی آن‌ها از حوزه حمل‌ونقل شهری بالا است یا مهاجرت می‌کنند یا مشغول کار دیگری می‌شوند، یکسری مهاجرت از شهرستان‌ها به شهر تهران داربم چراکه این شهر حقوق خوبی به رانندگان پرداخت می‌کند و از سوی دیگر افرادی به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند.

وی ادامه داد: با یک چالش جدی مواجه هستیم که تنها راه حل آن صدور کارت شهری است و طی سال‌های گذشته نیز اجرا شده بود، تنها تخصص راننده اتوبوس رانندگی در حوزه اتوبوسرانی شهری باشد که در این راستا نیاز به یکسری الزاماتی داریم که با همکاری پلیس راهور حل شدنی است تا این معضل اجتماعی از حوزه حمل‌ونقل شهری رفع شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در حوزه وزارت کشور می‌توان سامانه‌هایی همچون سرویس مدرسه و مسافربرهای اینترنتی ایجاد کرد، اگر این تبادل اطلاعات به صورت استعلام با پلیس شکل بگیرد به حوزه حمل‌ونقل کمک می‌کند.

هرمزی افزود: در حوزه سرویس مدارس حساس هستیم، راننده نباید تخلفاتش بالا و پرخطر باشد که رسماً به پلیس اعلام کردیم، می‌خواهیم بدانیم که تخلفات راننده در چه وضعیتی است و آیا گواهینامه راننده اصالت دارد یا خیر.

کد خبر 749670

دیگر خبرها

  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ این همه اصرار برای چی؟
  • تغییرکاربری ۳۰۰۰ مترمربع از «پارک لاله»، قانونی است؟/ واکنش تند آخوندی به ساخت و ساز در بوستان لاله
  • (عکس) ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها (+ عکس) / دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران/ عکس
  • دریادار سیاری: دسترسی به دریا یک منبع بسیار مهم برای تولید قدرت و ثروت است
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • پاسخ میراث فرهنگی به ماجرای «سنگلج»
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی تهران