Web Analytics Made Easy - Statcounter

خانه‌نشینی به‌خاطر کرونا هرچند سختی‌هایی دارد و اضطراب و استرس زیادی را هم به همراه دارد اما می‌تواند به ما کمک کند تا بدن خود را در مقابل این ویروس مقاوم کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ خانه‌نشینی به‌خاطر کرونا هرچند سختی‌هایی دارد و اضطراب و استرس زیادی را هم به همراه دارد اما می‌تواند به ما کمک کند تا بدن خود را در مقابل این ویروس مقاوم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از ساده‌ترین این راه‌ها هم بعد از استراحت، خوردن غذاهای مقوی و سرشار از ویتامین است. یکی از این غذاها عدسی است که هم سریع درست می‌شود هم ویتامین‌ها و پروتئین‌هایی که دارد برای ما مقوی و مغذی است.

مواد لازم:

عدس: ۲ و ۱/۲ پیمانه

پیاز: یک عدد متوسط

رب: ۱ قاشق غذاخوری

سیب زمینی: ۱ عدد

روغن: ۲ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم

طرز تهیه و دستور پخت:

۱. ابتدا عدس‌ها را پاک کنید و با آب خوب بشویید تا هرگونه گرد و خاک و آلودگی آن رفع شود. بعد از شستن عدس‌ها روی آن‌ها آب بریزید و بگذارید برای چند ساعت خیس بخورند.

۲. یک قابلمه مناسب برای پخت عدس‌ها انتخاب کنید زیرا حجم عدس‌ها بعد از پخت دو تا سه برابر می‌شود. درون قابلمه مقداری روغن بریزید. پیاز را به صورت نگینی یا خلالی خرد کرده و با روغن تفت دهید. بعد از اینکه پیازها طلایی شدند زرد چوبه و فلفل و نمک را اضافه کنید و برای ۲ الی ۳ دقیقه دیگر تفت بدهید و بعد رب گوجه فرنگی را اضافه کنید. استفاده از رب گوجه فرنگی در دستور پخت عدسی اختیاری است.

۳. در این مرحله عدس‌هایی که خیس شده بودند را به محتویات قابلمه اضافه کنید و روی عدس‌ها ۶ الی ۷ پیمانه آب بریزید. شعله گاز را زیاد کنید تا آب به جوش بیاید.

۴. بعد از اینکه به جوش آمد، شعله گاز را کم کنید و بگذارید عدس‌ها برای نیم ساعت بپزند. در این مرحله سیب زمینی‌های نگینی خرد شده را نیز به عدس اضافه کنید و اجازه دهید برای نیم ساعت دیگر مواد با شعله متوسط بپزند. بعد از پخت کامل عدس‌ها، عدسی را در کاسه‌ای ریخته با کمی پیازداغ تزئین کنید.

فوت و فن‌ها:

- اگر دوست دارید عدسی غلیظ نباشد می‌توانید هنگام پخت مقدار بیشتری آب به آن اضافه کنید.

- اگر می‌خواهید این غذا مقوی‌تر و خوش طعم‌تر شود می‌توانید به جای استفاده از آب از آب مرغ یا گوشت برای پخت آن استفاده کنید.

- اگر دوست داشته باشید می‌توانید به عدسی، قارچ نیز اضافه کنید. در هنگام اضافه کردن سیب زمینی قارچ‌ها را هم به صورت نگینی یا ورقه‌ای نازک خرد کرده و به مواد اضافه کنید تا بپزند.

- اضافه کردن رب گوجه فرنگی به عدسی سلیقه‌ای است و می‌توانید این غذا را بدون رب گوجه فرنگی نیز امتحان کنید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عدسی رب گوجه فرنگی اضافه کنید عدس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۴۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۵۶ بوشهری به حج تمتع اعزام می‌شوند

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، عبدالرسول رنجبر در همایش مناسک حج که با حضور زائران بوشهری برگزار شد، بیان کرد: حداقل مدت انتظار زائران حج تمتع ۱۷ سال است و آخرین ثبت‌نام کنندگانی که به حج امسال اعزام می‌شوند مربوط به سال ۱۳۸۶ هستند.

وی اضافه کرد: امسال ۹۵۶ بوشهری به حج اعزام می‌شوند که ۲۸ نفر از آنها از عوامل حج هستند.

مدیرحج و زیارت استان بوشهر ادامه داد: این افراد با ۷ کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند که یکی از کاروان‌ها از اهل سنت هستند.

به گفته وی اعزام زائران بوشهری ۴ و ۵ خرداد با چهار پرواز انجام خواهد شد و زائران مدینه بعد هستند.

رنجبر اضافه کرد: ۴۸۶ نفر از زائران آقا و ۴۴۲ نفر بانوان هستند که کم سن‌ترین زائر ۱۴ سال سن و مسن‌ترین ۹۲ ساله است.

وی بیان داشت: شعار حج امسال «قرآن محوری، همدلی و اقتدار امت اسلامی و دفاع از فلسطین مظلوم» است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انتقام موشکی مقاومت لبنان از صهیونیست ها | محل اصابت موشک های حزب الله به شهرک صهیونیست نشین + ویدئو
  • (ویدئو) قیمت خانه در مناطق اعیان‌نشین کابل فقط ۹ میلیارد تومان
  • ۹۵۶ بوشهری به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اعزام ۹۲۸ زائر حج تمتع از استان بوشهر به جده
  • شبکه خبر دو هک نشده است/ تکذیب اضافه شدن صوت خارجی به سیگنال
  • ببینید | آب مروارید چیست؟
  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟/ توافقات اولیه سریال
  • آب مروارید چیست؟ فیلم
  • بالاخره دل یوفا برای نیمکت‌نشین‌ها سوخت!
  • عمو پورنگ به «لالایی» نزدیک شد و تلویزیون به سریالی فوتبالی!