Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@02:49:29 GMT

جزئیات برگزاری آزمون صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۴۹۹۶

جزئیات برگزاری آزمون صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: نتایج آزمون و سطح سوالات مؤید این واقعیت است؛ همکارانی که مطالعه عمیق‌تر و دقیق‌تری داشته‌اند موفق به کسب حد نصاب شده‌اند.

به گزارش ایمنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، یارمحمد حسین‌بر در خصوص آزمون صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان، اظهار کرد: آزمون بخشی از فرایند یادگیری است و سنجش دانش حرفه‌ای با جامعه آماری بالا فقط از طریق آزمون ممکن است و در سایر دستگاه‌ها و نهادها برگزاری آزمون به دفعات دریک سال متداول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مطالعات تطبیقی در تدوین طرح سنجش صلاحیت‌های معلمان نشان داد در بسیاری از کشورهای جهان برگزاری آزمون از دانش حرفه‌ای متداول است چراکه کثرت اطلاعات و لزوم به روز آوری دانش و اطلاعات ناگزیر می‌سازد که بخشی از آموزش‌ها را برعهده خود معلمان گذاشته شود تا از عزم، همت و اراده شخصی آنان برای کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت بهره گرفته شود.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه درباره برگزاری آزمون صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان تمهیدات زیادی اندیشیده شد، گفت: خوشه بندی متقاضیان شرکت در آزمون، تعدد ساعات برگزاری آزمون، درخواست از ادارات کل استان‌ها برای انجام تمهیدات و تسهیلات جهت حضور بی‌دغدغه همکاران در آزمون، افزایش مدت زمان برگزاری آزمون، پیش‌بینی آزمون جبرانی، برگزاری ویدئو کنفرانس با مسئولان آموزش نیروی انسانی استان‌ها و مسئولان ادارات کارگزینی و پاسخگویی و پیگیری رفع مشکلات از طرف همه دست اندر کاران در همه سطوح از جمله این تمهیدات و اقدامات است.

حسین‌بر خاطرنشان کرد: مدت زمان اختصاص یافته به هر تست برابر عرف آزمون‌های ملی ۱ دقیقه است و در برنامه‌های آزمون الکترونیکی یکی از راه‌ها کنترل کج روی‌ها کاهش زمان آزمون است.

وی در ادامه اضافه کرد: در این آزمون ۲۰ دقیقه زمان اضافی برای اشکالات احتمالی در نظر گرفته شده بود و در آزمون جبرانی کسب رتبه برای ارتقا این زمان به دو برابر افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برگزاری آزمون برای دریافت رتبه بالاتر که مزایا و تسهیلات بالاتری را در پی دارد انتظار بالاتری را نیز از متقاضی ایجاد می‌نماید وسن، سابقه و تجربه برای تسلط حرفه‌ای از دلایل این امر است.

وی با اشاره به اینکه فرض اول آشنایی همکاران با منابع آزمون بود، اظهار کرد: فرض دوم میزان ضرورت و لزوم آشنایی همکاران با منابع بود و فرض سوم و مهم‌تر اینکه برای کسب رتبه بالا، مطالعه محتوایی که در کامل‌ترین شرایط برابر با دو جلد کتاب است، ضروری است.

حسین‌بر ادامه داد: برگزار کنندگان تعدادی منابع را برای هر رتبه حذف کرده بودند و از منابع صفحات بسیار معدودی را برای آزمون تعیین کرده بودند و شاید تنها اشکال وارده این باشد که آماده شدن برای آزمون تستی برای سن و سابقه بالا به زمان بیشتری نیاز دارد.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: نتایج آزمون و سطح سوالات در دو آزمون موید این واقعیت است که همکارانی که مطالعه عمیق‌تر و دقیق‌تری داشته‌اند موفق به کسب حد نصاب شده‌اند و لذا ضمن تصحیح این موضوع در صورت صحت این اتفاق در آینده نزدیک، آزمون‌ها در مراکز تست سنتر برگزار خواهد شد.

حسین‌بر با بیان اینکه ایجاد سامانه LTMS قابلیت‌های بسیار زیادی دارد که در برنامه‌های آتی از آن بهره‌گیری خواهد شد، گفت: برای برگزاری آزمون و تأیید شرط ورود متقاضیان نیاز بود تا سیستم پرسنلی به این سامانه لینک شود و عدم به روز بودن سیستم پرسنلی و بازه کم برای هماهنگ کردن اطلاعات مورد نیاز برای امکان شرکت در آزمون مشکلاتی را ایجاد نمود که عمدتاً ناشی از عدم به روز آوری، عدم هماهنگی میان ابلاغ و حکم، انتقال و جابجایی همکاران در بین استان‌ها، تغییر رسته و ارتقا مدارک که ثبت نشده بود.

وی با اشاره به مشکلات پیش‌آمده برای همکاران در آزمون صلاحیت‌های حرفه‌ای اذعان کرد: به‌روزآوری سیستم پرسنلی، ناهماهنگی میان ابلاغ و احکام برخی همکاران و نارسایی‌های ایجاد شده در پوشش اینترنتی و پهنای باند و عدم پی‌گیری مسائل و مشکلات از سوی همکار و محول کردن به اداره و عدم توجیه کافی برخی از همکاران ما و کمبود نیروی انسانی مشکلاتی را در این خصوص ایجاد کرد.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش گفت: آزمون صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان به میزان ۸۵ درصد و به شکل بسیار مطلوب به پایان رسیده است و در فرصت باقی مانده تا پایان سال، مابقی این آزمون به انجام خواهد رسید و همکاران نگرانی نداشته باشند.

کد خبر 413265

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش آزمون معلمان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق برگزاری آزمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۴۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی ۱۴۰۳

آزمون ورودی دوره دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی در ۱۱ مرداد سال ۱۴۰۳ برگزار و ثبت نام این آزمون از ۲۲ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، براساس مصوبه هشتاد و ششمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت و با اعلام دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه، بهداشت و تخصصی مقرر شد آزمون ورودی دوره دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی در مرداد سال ۱۴۰۳ برگزار شود.

ثبت نام در آزمون دکتری حرفه ای فیزیوتراپی از شنبه ۲۲ اردیبهشت آغاز می شود و داوطلبان تا ۲۵ اردیبهشت فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند.

ثبت نام فقط بصورت الکترونیکی و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir انجام می پذیرد.

داوطلبان باید پس از پرداخت الکترونیکی هزینه آزمون، فرم ثبت نام را تکمیل کنند. لینک پرداخت هزینه و ثبت نام آزمون در مهلت اعلام شده بر روی سایت قرار خواهد گرفت.

آزمون ورودی دوره دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

کارت ورود به جلسه آزمون از روز یکشنبه ۷ مرداد تا چهارشنبه ۱۰ مرداد در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار می گیرد و داوطلبان باید در این بازه زمانی با مراجعه به سایت، کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند. ساعت دقیق برگزاری آزمون بر روی کارت ورود به جلسه درج خواهد شد.

به همراه داشتن کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی معتبر (کارت ملی یا شناسنامه عکسدار) در روز آزمون الزامی است.

بر اساس شرایط، ممکن است آزمون بصورت الکترونیکی یا کاغذی برگزار شود.

شرایط شرکت متقاضیان در آزمون:

۱) افراد با داشتن دانشنامه مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی از دانشگاه های داخل یا خارج از کشور که به تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده باشد مجاز به شرکت در این آزمون هستند.

۲) دانشجویان مشغول به تحصیل در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی به شرط فراغت از تحصیل تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ می توانند در این آزمون شرکت کنند.

به گزارش مهر، همچنین مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت در اطلاعیه ای خطاب به دانش آموختگان رشته فیزیوتراپی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در خارج از کشور اعلام کرده است: بر اساس مصوبه شورایعالی ارزشیابی مدارک تحصیلی خارج از کشور وزارت بهداشت در ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ به منظور حفظ کیفیت و رعایت عدالت در سنجش و ارزیابی علمی متقاضیان ارزشیابی، مقرر شد آزمون ارزشیابی کتبی به صورت متمرکز جایگزین مصاحبه های انجام شده در جلسه کمیسیون های ارزشیابی شود.

کد خبر 749250

دیگر خبرها

  • امتحانات نهایی امسال چرا مهم‌تر است؟
  • برگزاری همایش تبیینی برگزاری امتحانات نهایی ۱۴۰۳ در مشهد 
  • زمان برگزاری آزمون استخدامی مربی پرورشی، مراقب سلامت و مشاور مدارس
  • برگزاری آزمون استخدام ۱۹ هزار معلم | زمان آغاز به کار معلمان جدید مشخص شد
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فردا در ۱۱ شهر فارس
  • برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش» + جزئیات
  • برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»؛ فردا جمعه/ ۱۹ هزار مربی اول مهر وارد مدارس می‌شوند
  • جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰  نفر  دبیر و هنرآموز/ برگزاری آزمون استخدامی ۲۸ اردیبهشت
  • پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری صلاحیت علمی دارند/ چرا سازمان ثبت اسناد و املاک بهانه‌تراشی می‌کند؟
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی ۱۴۰۳