Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@23:27:41 GMT

مهدی پاکدل سراغ کارگردانی «هزار افسان» رفت

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۵۷۳۲

مهدی پاکدل سراغ کارگردانی «هزار افسان» رفت

مجموعه مستند «هزار افسان» به تهیه‌کنندگی محمدمهدی دل‌خواسته و کارگردانی و اجرای مهدی پاکدل ساخته می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، مجموعه مستند «هزار افسان» پروژه‌ای‌ ملی برای گردآوری قصه‌ها، آیین‌ها، افسانه‌ها، روایات و فرهنگ ناملموس ایرانیان است و محمدمهدی دلخواسته تهیه‌کنندگی و مهدی پاکدل کارگردانی و اجرای این مجموعه را برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«هزار افسان»‌ پس از بررسی و پژوهش بهترین روایت‌ها، برای ساخت این مجموعه به خاستگاهِ قصه‌ها سفر می‌کند. این مستندها حاوی کلِ روایتِ انتخاب شده و در عین حال جستجوی ریشه‌های آن افسانه خواهد بود. به طوری که فضای کلی هر قسمت با فضای کلی داستان‌ انتخاب شده منطبق است. این داستان‌ها ممکن است هراسناک، شگفت‌انگیز، عاشقانه، حماسی باشد.

مجموعه مستند «هزار افسان»‌ در ۴ فصل ۳۰ قسمتی پس از دسته‌بندی پژوهشی افسانه‌ها، آیین‌ها، داستان‌ها و قصه‌های روستاهای مختلف تولید خواهد شد و از ظرفیت‌های فکری، مشورتی و هنری بزرگان سینما بهره‌ خواهد گرفت.

فصل اول این مجموعه جهت پخش در شبکه‌های اینتزنتی و فضای مجازی  تولید می‌شود.

انتهای پیام /4143/

منبع: آنا

کلیدواژه: مهدی پاکدل مستندسازی افسانه هزار افسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۵۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین حلقه‌ مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ظهر پنج شنبه در این مراسم اظهار داشت: این مستند، روایتی از مجموعه فعالیت‌های بانو رحیمه همتی طاحونه، مسئول خواهران قرارگاه فرهنگی مسجد سیدمصطفی خمینی بوشهر است.

حجت‌الاسلام محمد قادری افزود: وی بانوی فعالی است که در بستر انقلاب اسلامی علاوه بر شئون مادری نخ تسبیحی در فعالیت‌های اجتماعی است و نقشی محوری در ترویج و تحقق ارزش‌های انقلابی ایفا می‌کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر با تمجید از این کار فاخر خواستار تولید مجموعه‌های دیگری از این روایت‌ها شد و بر آمادگی صدا و سیما برای نشر چنین آثار ارزشمندی تأکید کرد

مائده پیامی، مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر در بخش دیگری از این مراسم در سخنانی این مستند را روایتی از رحیمه همتی به عنوان سندی از الگوی سوم زنان عنوان کرد که برای اولین بار انجام می‌شود و یک کار جدید از امور بانوان تبلیغات اسلامی بوشهر است.

در این مراسم با حضور حاج کاظم بنفشه، همسر بانو همتی و همچنین عوامل و سازندگان این مجموعه مستند رونمایی از این مجموعه انجام، و مجوز اولین کانون فرهنگی تبلیغی تخصصی رسانه بانوان استان به مدیر سازنده این مستند اعطا شد.

کد خبر 6088441

دیگر خبرها

  • یک داستان عاشقانه از پارسا پیروزفر و حواشی‌اش
  • خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت
  • از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جلسه پاتوق برگزار می‌شود
  • تاریخ و ساعت دقیق پخش سریال بدل علی مشهدی
  • نخستین حلقه‌ مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر رونمایی شد
  • تلویزیون آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟
  • رونمایی از مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر
  • «کُر کوهستان» روی آنتن شبکه دو می‌رود/ روز‌های نفسگیر در چهارمحال و بختیاری
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست