Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:02:13 GMT

سرعت غیر مجاز علت ۳۴ درصد تصادفات درقم است

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۵۷۸۸

سرعت غیر مجاز علت ۳۴ درصد تصادفات درقم است

 به گزارش مرکز خبر پلیس، سرهنگ علی حسن قیصری روز سه‌شنبه  اظهار داشت: بیشترین علت تصادفات رانندگی به ویژه در روزهای اخیر در قم به علت سرعت غیرمجاز و تغییر مسیرهای ناگهانی بوده‌است.

وی سرعت غیر مجاز را یکی از مهمترین علل و عامل تشدیدکننده تصادفات دانست و افزود: رانندگی با سرعت مجاز موجب می‌شود که اگر تصادفی نیز اتفاق بیفتد، خسارت ناشی از آن تصادف بسیار کمتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست پلیس راهور قم با تاکید بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، از رانندگان خواست سرعت مطمئنه و مجاز در معابر شهری را مورد توجه قرار دهند.

 بایدها و نبایدهای پیشگیری از سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان قم نیز در گفت و گویی با تاکید بر لزوم توجه به رعایت موارد امنیتی برای پیشگیری از سرقت به ویژه در روزهای منتهی به پایان سال گفت: وقوع بسیاری از سرقت ها از جمله سرقت خودرو ناشی از بی توجهی به هشدارهای پلیسی است که با رعایت کردن آن می توان در کاهش سرقت ها از جمله سرقت خودرو پیشگیری کرد.

سرهنگ مرادحسین جعفریان، با بیان توصیه هایی برای جلوگیری از وقوع سرقت، افزود: روشن گذاشتن و رها کردن خودرو برای لحظاتی اندک زمینه را برای وسوسه سارقان فراهم کرده پس حتی در ثانیه هم نبایستی خودرو را رها کرد.

وی توصیه کرد: یکی دیگر از وقوع سرقت ها، پائین بودن شیشه های خودرو در هنگام رها کردن آن است که بایستی رانندگان و سرنشینان همواره به این مهم توجه کنند، به گونه ای که حتی با داشتن پارکینگ ایمن برای پارک خودرو نباستی از خودرو خود غافل شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان قم ابراز داشت: عدم استفاده از وسایل بازدارنده و تاخیری در افزایش وقوع سرقت ها از قبیل قفل پدال، قفل فرمان و سیستم های دزدگیر، به طور قطع اثرگذار است.

وی با توصیه به رها نکردن کیف و وسایل قیمتی در داخل خودرو گفت: رانندگان عزیز بایستی همواره از قفل شدن درب خودروی خود اطمینان حاصل کنند و سعی کنند خودرو خود را در مناطق خلوت، پرت، فاقد نور و روشنایی کافی پارک و یا رها نکنند.

توصیه های انتظامی پلیس آگاهی در پیشگیری از سرقت منزل

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم نیز در گفت و گویی، توجه به هشدارهای پلیس در پیشگیری از وقوع جرم را موثر دانست و گفت: برای ایمنی بیشتر برای در ورودی منزل حتماً از قفل های با استحکام بالا و استاندارد استفاده شود.

 سرهنگ میکائیل قهرمانپور، با تاکید بر توجه شهروندان قم به توصیه های پلیس برای پیشگیری از سرقت منزل در ایام پایانی سال، ادامه داد: لازم است برای استخدام نیروی کار به عنوان نیروی خدماتی، سرایدار، نگهبان، نظافتچی، آشپز و غیره با احتیاط عمل شود.

وی ادامه داد: اگر محدوده منزل همشهریان از نور کافی برخوردار نیست در سر درخانه خود از لامپ استفاده شود،‌ ضمن اینکه در دسترس بودن تلفن کلانتری مربوط به محل شما و پایگاه های آگاهی می تواند مفید باشد.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم افزود: در محله ها و کوچه های خلوت و کم رفت وآمد سعی شود با مشارکت اهالی ساختمان و یا محله سرایدار یا نگهبان استخدام گردد.

وی ادامه داد:از نبود کلیدهای منزل در دست افراد ناشناس و یا نامطمئن اطمینان حاصل شود ضمن اینکه در صورت امکان از نگهداری  اشیاء گرانقیمت در پرهیز کرده و در بانک ها به صورت امانت نگهداری شود.

برچسب‌ها پلیس راهور ناجا سرقت قم پلیس پیشگیری ناجا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس راهور ناجا سرقت قم پلیس پیشگیری ناجا پلیس راهور ناجا سرقت قم پلیس پیشگیری ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت ۱۵ هزار دلار توسط سرایدار خانه

 به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری پلیس سرهنگ صادق ضرونی گفت: در پی اعلام سرقت از منزلی در محدوده حوزه استحفاظی کلانتری ۱۲۳ نیاوران، تیم عملیات کلانتری برای بررسی بیشتر موضوع به محل اعزام شدند.

وی گفت: با انجام تحقیقات محلی مشخص شد که سرقت داخلی بوده و سارق با دراختیار داشتن کلید وارد منزل شده است و مرتکب سرقت شده است.

این مقام انتظامی افزود: شاکی مورد تحقیق ماموران قرار گرفت و مشخص شد که شاکی کلید منزل را در اختیار سرایدار خانه که یکی از اتباع کشور‌های همسایه می‌باشد قرار داده است.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری ادامه داد: در یک عملیات پلیسی سریدار خانه که قصد متواری شدن از ساختمان را داشت دستگیر و متهم پس از انتقال به کلانتری به جرم ارتکابی اعتراف کرد.

سرهنگ ضرونی با اشاره کشف سایر جرائم احتمالی متهم در دستور کار قرار دارد در پایان به شهروندان توصیه کردد: منازل و باغ ویلا‌های خود را به تجهیزات امنیتی همچون دوربین‌های مداربسته و دزدگیر مجهز نمایند و از سپردن کلید منزل به سایر افراد خودداری کنید.

دیگر خبرها

  • دوربین‌های هوشمند جاده‌ای چگونه تخلف و سرعت خودرو‌ها را ثبت می‌کنند؟
  • برملا شدن راز قتل پیرزن با سرقت ۱۰۳ گرملاجات
  • سارقان حرفه‌ای در بافق دستگیر شدند
  • دستگیری سارقان منزل در خدابنده ؛ در کمتر از سه ساعت
  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • ناکامی سوداگران مرگ در انتقال ۷۸۰ کیلوهروئین و تریاک در هرمزگان
  • سرقت ۱۵ هزار دلار توسط سرایدار خانه
  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • اعلام جرم پلیس علیه کوتاهی مدیران درباره تصادفات
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد