Web Analytics Made Easy - Statcounter

ده پهلوان گفت: ۹۰ هزار اصله نهال در ملایر همزمان با هفته درختکاری کاشته می شود.

 « علی ده پهلوان »در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر با اشاره به اینکه  ۱۷۱ هزار هکتار از اراضی  شهرستان ملایر اراضی منابع طبیعی است اظهار کرد:  حفظ منابع خددادادی وظیفه هماهنگی است و همه باید در راستای آن تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان ملایر  با اشاره به وجود ۶۷۲ هکتار جنگل  دست کاشت در ملایر گفت: این جنگل‌ها در نقاط مختلف کاشته شده است.


رئیس​ اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر  با اشاره به طرح استاندار مبنی بر اجرای یک هزار هکتار جنگل در استان گفت: از این میزان ۴۶۰ هکتار آن در شهرستان ملایر اجرا شده و تا پایان آذرماه به پایان رسیده است.


 وی اضافه کرد:این جنگل کاری در مناطق سد کلان ،بام ملایر، جاده سلامت ،بخش سامن، جوکار، ازندریان، لشکردر،دم سیاه و ....بوده است .


ده پهلوان در ادامه با  اشاره به اجرای طرح‌های آبخیز داری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: افزایش تغذیه آب ،استفاده  درست از منابع‌ ،کاهش خشکسالی ،جلوگیری از سیلاب و..... اهداف طرح های آبخیزداری در شهرستان است.


 وی با بیان اینکه اجرای طرح های آبخیزداری  باعث توسعه پوشش گیاهی در شهرستان شده است از اجرای ۲ هزار و ۲۷ هکتار طرح های آبخیزداری در حوزه گلپرآباد با اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار و ۵۸ میلیون ریال خبر داد و گفت:  همچنین در حوزه بیغش نیز امسال ۵ هزار ۷۲۹  هکتار طرح آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۴۱ هزار و ۱۸۳ میلیون ریال اجرا شد .


وی با بیان اینکه در حوزه طجر علوی نیز ۴ هزار و ۵۳۰ هکتار و با اعتباری بالغ ۲هزار و ۲۶۵ میلیون ریال طرح آبخیزداری انجام شده گفت:کل جمع اعتبارات حوزه آبخیزداری شهرستان ملایر را در سال جاری ۷ میلیارد و ۱۵۷ میلیون تومان بوده  و اجرای طرح‌ها ادامه دارد.


 ده پهلوان دامه با بیان اینکه از کل اراضی منابع طبیعی استان ۱۷ درصد از مراتع مربوط به ملایر است گفت : مراتع شامل مراتع درجه یک، درجه دو و درجه سه هستند .
وی با بیان اینکه از  ۱۷۱ هزار اراضی ملی در ملایر  ۱۳۸ هکتار مراتع شهرستان است تصریح کرد: حفظ و احیای مراتع و ارتقا آن به مراتع درجه یک برای ما بسیارمهم است.


وی با بیان اینکه متاسفانه یکی از مشکلات در مراتع و اراضی ملی بحث آتش سوزی ها است گفت: این آتش سوزی آب باعث می‌شود تا ریشه گیاهان از بین برودو مراتع ما تا چند سال با مشکل پوشش گیاهی مواجه شود. 


وی بر اجرای بیشتر فرهنگ عمومی و بحث مشارکت مردم در حفظ منابع ملی تاکید کرد و افزود:  هفته منابع طبیعی فرصت مناسبی براتی ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی است. .
ده پهلوان همچنین با اشاره به فعالیت نهالستان ملایر گفت:  نهالستان قدس در ۲۰ هکتار است که سالانه بیش از یک میلیون نهال در نهالستان قدس تولید می شود که علاوه بر تامین نهال استان به سایر استان های همجوار نیز  صادر می شود.


 وی در ادمه با اشاره به هفته منابع طبعی و روز درختکاری اظهار کرد: شعار امسال  «نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز »است و در این هفته۹۰ هزار اصله نهال در ملایر  شامل توت، اقاقیا، سرو،کاج زبان گنجشک، سنجد  افرا و.... در بین مردم توزیع می‌شود.


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر با بیان اینکه برنامه‌های زیادی برای هفته منابع طبیعی در شهرستان تداریک دیده شده بود وتعدادی از این برنامه‌ها به دلیل وضعیت موجود بیماری کرونا انجام نخواهد  شد. گفت: دیدار با قضات و روسای دادگستری شهرستان، دیدار با فرماندار و امام جمعه  از جمله برنامه‌های اداره منابع طبیعی ملایر در هفته منابع طبیعی است.


ده پهلوان بیان کرد: با توجه به ۲۲ اسفند به نام روز شهدا و همزمان با هفته درختکاری  با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر یک هزار و ۱۰۰ اصله نهال نیز در گلزار  شهدا و بام ملایر به نام ۱۱۰۰ شهید ملایرکاشته می‌شود.  

 

پایان پیام/579

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته منابع طبیعی و روز درختکاری شهرستان ملایر اداره منابع طبیعی منابع طبیعی شهرستان ملایر هفته منابع اصله نهال ده پهلوان طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۶۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، بختیار سعدون گفت: در هفته جاری سه هکتار از اراضی ملی با همکاری ماموران محترم انتظامی در روستا‌های "ذمه" و "سیاوان" و "بطریان"، خلع ید و رفع تصرف شد. وی افزود:برای حفاظت دقیق از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی، حضور مردم در صحنه مهمترین رکن بوده و به همین علت سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبیعی این شهرستان است. لازم به ذکر است اشنویه دارای حدود ۱۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی و مراتع است

دیگر خبرها

  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی