Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان یک کارشناس مشاوره با بیان این‌که اضطراب، نگرانی و ترس می‌تواند به شدت سیستم ایمنی بدن را تضعیف و در مقابل حتی ویروس‌های نه‌چندان قوی آسیب‌پذیر کند، گفت: مهم‌ترین گام برای مقابله با کرونا حفظ آرامش و نشاط درونی است.

زینب مرادی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با ترس و دلهره در اوضاع کنونی کشور، بیان کرد: ترس و دلهره یک عکس‌العمل یا غریزه طبیعی در مقابل مخاطرات برای انسان است ولی زمانی که ترس و اضطراب بیش‌از اندازه باشد می‌تواند زندگی روزانه  شخص را مختل و از لحاظ جسمی و روحی به فرد آسیب برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: اگر این غریزه طبیعی به شکلی افراطی و غیر واقعی موضوعات مختلف را با بزرگنمایی رصد کند توجه و تمرکز فرد نسبت به مسئله نیز به شکلی افراطی افزایش خواهد یافت در نتیجه فرد به جای استفاده مفید از غریزه هشدار دهنده سلامتی خودش را در معرض تهدید و آسیب خواهد انداخت.

مرادی با اشاره به این‌که بیماری کرونا نیز مانند برخی بیماری‌های ناشناخته یک موقعیت ترس را در بدن ایجاد می‌کند، عنوان کرد: ترس و نگرانی شدید از بیمار شدن و استرس درباره سلامتی خود و اطرافیان که اگر این اضطراب‌ها کنترل و یا با آن‌ها مقابله نشود به بدن آسیب وارد می‌کند و علاوه‌بر آسیب‌های جسمانی، مشکلات روحی و روانی هم برای شخص ایجاد می‌شود که شخص احساس در خطر بودن می‌کند.

این کارشناس مشاوره ادامه داد: کرونا براساس اسناد منتشر شده رسمی، بیماری با نرخ مرگ‌ومیر دو درصد و چیزی در حد یک آنفولانزای شدید است، اما آنچه که کرونا را خطرناک جلوه می‌دهد، قدرت انتشار آن است که اندکی از آنفولانزا بیشتر است که با رعایت اصول بهداشت فردی که یکی‌از ابعاد بهداشت فردی و روانی است، می‌توان به راحتی از این بیماری در امان ماند.

وی افزود: باید سعی شود از گمانه‌زنی نسبت به این بیماری خودداری کرد چراکه این موضوع یکی‌از عوامل افزایش استرس و اضطراب محسوب می‌شود.

مرادی عنوان کرد: آموزش راه‌های پیش‌گیری از سوی مراکز رسمی به ویژه وزارت بهداشت، آگاهی‌رسانی درست و مرتب از سوی رسانه‌های رسمی کشور، خودداری جدی از انکار و دروغ در خبرهای حوزه سلامت، مدیریت شایعه به ویژه در فضای مجازی، خودداری از انتشار و اظهارنظرهای اشتباه و غیرکارشناسی در مورد ابتلا به بیماری کرونا و آموختن مهارت‌های مربوط به کنترل ترس از شیوه‌های درست مبارزه و درمان مقابله با ترس و اضطراب از این بیماری است.

این کارشناس مشاوره با بیان این‌که اضطراب، نگرانی و ترس می‌تواند به شدت سیستم ایمنی بدن را تضعیف و در مقابل حتی ویروس‌های نه‌چندان قوی آسیب‌پذیر کند، اظهار کرد: مهم‌ترین گام برای مقابله با کرونا حفظ آرامش و نشاط درونی است، بنابراین توصیه می‌شود در این ایامی که ترس و وحشت از کرونا در جامعه موج می‌زند، افراد از پرداختن به امور مفرح و نشاط آور غافل نشوند و به‌جای القای افکار منفی سعی در ایجاد فضایی شاد توأم با آرامش و بدون استرس برای خود و خانواده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۶۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم : کنکوری‌ها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد

وزیر علوم با تاکید بر اینکه با بیان اینکه نتیجه دو سال کنکور که چهار نوبت است برای داوطلبان لحاظ می شود، گفت: نتیجه نهایی کنکور تلفیقی از سوابق تحصیلی و نمره کنکور است، داوطلبان اضطراب نداشته باشند؛ زیرا فرصت جبران دارند.   به گزارش ایسنا، محمدعلی زلفی‌گل در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری نوبت اول آزمون سراسری که امروز در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد، گفت: خوشبختانه تمهیدات لازم برای برگزاری امن و بانشاط کنکور پیش بینی شده است امیدواریم شاهد یک رقابت علمی در پنج رشته آزمایشی باشیم،   وی در ادامه تصریح کرد: نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در ۱۹۱۳ حوزه در بیش از ۴۰۰ شهرستان برگزار می شود، در رشته علوم تجربی بیشترین داوطلب را داریم.   وزیر علوم خاطرنشان کرد: تفاوت کنکور امسال با سال های گذشته نزدیکی زمان برگزاری دو نوبت کنکور است، ما مکلفیم در سال دو نوبت کنکور برگزار کنیم که با توجه به شرایط ماه مبارک رمضان فاصله دو کنکور زیاد نیست و کنکور بعدی تیرماه است.   زلفی گل با بیان اینکه نتیجه دو سال کنکور که چهار نوبت است برای داوطلبان لحاظ می شود، خاطرنشان کرد: داوطلبان می توانند از نمره بهتر خود استفاده کنند. سازمان سنجش آموزش کشور سعی می کند عدالت آموزشی را لحاظ کند.   وزیر علوم اظهار کرد: نتیجه نهایی کنکور تلفیقی از سوابق تحصیلی و نمره کنکور است، داوطلبان اضطراب نداشته باشند زیرا فرصت جبران دارند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • ۱۱ آلاینده بیماری زای مخفی در خانه
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • وزیر علوم: کنکوری‌ها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد
  • وزیر علوم : کنکوری‌ها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد