Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@04:48:35 GMT

افتتاح ۴۱ طرح بزرگ آب و برق در ۶ استان کشور

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۶۳۲۴

افتتاح ۴۱ طرح بزرگ آب و برق در ۶ استان کشور

خبرگزاری میزان- بالغ بر ۴۱ طرح بزرگ آب و برق با اعتبار ۳۰۰۷ میلیارد تومان توسط وزیر نیرو افتتاح و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد. تاریخ انتشار: 12:10 - 13 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۲۴۴۱

به‌گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانیان صبح امروز سه‌شنبه در هفته نوزدهم پویش سراسری #هرهفته الف ب_ایران، به صورت هم‌زمان در ۶ استان کشور چندین طرح شامل دو واحد نیروگاهی، خطوط انتقال برق، آبرسانی روستایی، پست‌های توزیع و فوق توزیع و تصفیه‌خانه را به صورت ویدئوکنفرانس از محل ستاد وزارت نیرو افتتاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، این طرح‌ها در استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، زنجان، کرمان، قزوین و لرستان قرار دارند و طبق برنامه مقرر بود در طول اسفندماه جاری افتتاح شوند، اما به‌دلیل ملاحظات بهداشتی و ایمنی ناشی از شیوع ویروس کرونا، امروز به صورت غیرحضوری و ویدئوکنفرانسی افتتاح شدند.

، طرح‌های تصفیه‌خانه فاضلاب خوی، توسعه پست ۱۳۲.۲۰ کیلوولت اشنویه و احداث سی‌بی خط در پشت زرینه‌رود در استان آذربایجان غربی، ارتقای واحد اول تصفیه‌خانه فاضلاب زنجان و آغاز عملیات اجرایی واحد دوم تاسیسات تصفیه‌خانه فاضلاب شهر زنجان در استان زنجان و پروژه‌های استان کرمان شامل واحد دوم تصفیه‌خانه آب شرب و آبرسانی به شهر‌های بافت بزنجان، شروع عملیات اجرایی آبرسانی به ۷۱ روستا و آبرسانی به ۱۲ روستا به بهره‌برداری رسید.

در استان اصفهان نیز ۱۶ پروژه شامل بازسازی شبکه فرسوده فاضلاب شهر اصفهان از طریق فاینانس چین، تصفیه‌خانه فاضلاب داران واحد‌های ۲ و ۳، تصفیه‌خانه فاضلاب اژیه، آبرسانی روستایی به مجتمع ۱۹ روستای فلاورجان، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال جنوب شرق اصفهان، شبکه جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب هاشم‌آباد، احداث پست ۲۳۰.۶۳ کیلوولت کهندژ، ورود و خروج خط ۶۳ کیلوولت نشاط- زاینده‌رود، احداث خط ۶۳ کیلوولت از پست ۶۳ اشترجان، احداث و نصب پست سیار علویجه، نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی شهرضا، نیروگاه خورشیدی ۰.۲ مگاواتی جرقویه، نیروگاه خورشیدی ۰.۴۷ مگاواتی شهرضا، برق‌رسانی به ۲۸ هزار مشترک جدید شهری و روستایی، اصلاح و بهینه سازی شبکه توزیع و ارتقای توان عملی نیروگاه سیکل ترکیبی کاشان به ظرفیت ۳۰ مگاوات به بهره‌برداری رسید.

در استان قزوین نیز ۱۳ پروژه آب و برق شامل توسعه، احداث، اصلاح، بهینه سازی شبکه‌های توزیع و روشنایی معابر، تامین تجهیزات و احداث پست ۶۳.۲۰ کیلوولت معلم کلایه و خط دومداره معلم کلایه-رجایی دشت، تامین تجهیزات و احداث فیدر ۶۳ در پست‌های ۲۳۰ البرز و حسین‌آباد، تامین و تعویض هادی پرظرفیت خط ۶۳ کیلوولت صنعتی-رازی، تامین تجهیزات و اجرای فیبر نوری هفت الماس- باورس- مهرگان و خط نیروگاه شهید رجایی –کاسپین، اصلاح و بهینه‌سازی فیدر‌های ۲۰ کیلوولت پست اسفرورین، فاز اول نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی بوئین زهرا به ظرفیت یک مگاوات به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی احداث خط چهار مداره ۶۳ کیلوولت در ورودی پست جهان‌آباد، احداث خط دو مداره ۶۳ کیلوولت از خط البرز ۲۳۰ – جهان‌آباد تا پست البرز و عملیات اجرایی تامین تجهیزات و اصلاح و بهینه‌سازی پست ۲۳۰ کیلوولت قزوین آغاز شد.

در استان لرستان نیز ۱۰ پروژه آب و برق شامل واحد یک و دو بخش گاز سیکل ترکیبی نیروگاه خرم‌آباد به ظرفیت ۱۶۲ مگاوات، مخازن ۱۰ هزار مترمکعبی و ۲۵۰۰ مترمکعبی، خطوط انتقال آب، ایستگاه پمپاژ، بازسازی منابع تامین آب فیروزآباد، اجرای شبکه جمع‌آوری و انشعاب‌های فاضلاب منطقه ماسوریه، آبرسانی به ۸۰ روستا، پست ۲۳۰ کیلوولت بلافصل نیروگاه خرم‌آباد، پست‌های ۶۳ کیلوولت خرم‌آباد ۶، مومن‌آباد، شهرک صنعتی بروجرد، افزایش ظرفیت پست‌های ۶۳ کیلوولت خرم‌آباد یک، افرینه، پلدختر یک، خطوط چهار مداره ارتباطی ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه خرم‌آباد و هفت پروژه شبکه توزیع استان افتتاح و عملیات اجرایی آبرسانی به ۱۹ روستا آغاز شد.

بیشتر بخوانید: وزیر نیرو و رئیس مجلس فردا راهی خوزستان می‌شوند/ بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۱ پروژه صنعت آب و برق

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آبرسانی اخبار اقتصادی وزارت نیرو تصفیه خانه فاضلاب عملیات اجرایی تامین تجهیزات بهره برداری بهینه سازی ۶۳ کیلوولت خرم آباد آب و برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۶۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح برق‌آبی اومااویا در سریلانکا / رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است

آفتاب‌‌نیوز :

پروژه «اومااویا» شامل دو سد به نام‌های «دایرابا» و «پوهولپولا»، نیروگاه آبی ۱۲۰ مگاواتی زیرزمینی، ۲۸ کیلومتر تونل‌های انتقال آب و دسترسی، سه شفت عمودی جمعاً به طول ۸۵۰ متر و ۲۳ کیلومتر خط انتقال برق است. پروژه‌ای که فرآیند ساخت، نظارت و مشاوره آن تماماً توسط شرکت ایرانی انجام شده و هزینه ساخت آن به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار توسط دولت سریلانکا تأمین شده است.

با اجرای طرح چند منظوره اومااویا، آب مازاد رودخانه‌های «اومااویا» و «ماهاتوتیلا اویا» واقع در استان اووا «Uva» برای توسعه کشاورزی به منطقه کم‌آب همین استان منتقل می‌شود. این در حالی است که هم‌زمان با تحقق این هدف، تولید انرژی از طریق نیروگاه زیرزمینی به ظرفیت ۱۲۰ مگاوات انجام خواهد شد.

تولید ۲۹۰ گیگاوات ساعت انرژی در سال، تأمین آب مورد نیاز ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه خشک جنوب شرقی سریلانکا و انتقال ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب از منطقه پرباران به مناطق خشک از جمله اهداف این پروژه بوده است که توسط شرکت ایرانی فراب و به همت متخصصان و مهندسان ایرانی در کشور سریلانکا به مرحله اجرا و بهره‌برداری رسیده است.

این پروژه از نظر اجرای ۲۴ کیلومتر تونل، بدون دسترسی میانی در شرایط بسیار سخت زمین‌شناسی و وجود جریان‌های آبی پرفشار، حفاری یکی از بلندترین شفت‌های (تونل‌های) عمودی دنیا در نیروگاه‌های آبی به طول ۶۱۸ متر، اجرای پوشش فلزی شفت عمودی به وزن تقریبی ۱۰۰۰ تن به صورت معلق و نصب و احداث نیروگاه در حفره و فضا‌هایی در عمق ۷۵۰ متری زمین، جزو پروژه‌های منحصربه‌فرد مهندسی محسوب می‌شود.

رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است

ردیسی ظهر امروز چهارشنبه به وقت محلی، در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ابرپروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا، به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های صدور خدمات فنی- مهندسی ایرانی، بهره‌برداری از این پروژه را نماد همبستگی، پیوند، تقویت دوستی و مایه افتخار دو ملت دانست.

وی نمایش همبستگی، همدلی و همراهی دو کشور و دو ملت آسیایی را از ویژگی‌های مهم این پروژه دانست و تصریح کرد: بهره‌برداری از این سد، نیروگاه و تونل انتقال آب نماد، تحقق اراده دو کشور و دو ملتی است که می‌خواهند با اتکا به توان بومی، رفاه و آسایش خود را فراهم کنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به تامین مالی این طرح از سوی سریلانکا و تامین و انتقال خدمات فنی و مهندسی از سوی ایران، تامین آب شرب و آب کشاورزی برای ۵ هزار هکتار اراضی جدید و آغاز به کار یک نیروگاه ۱۲۰ مگاواتی را از دستاورد‌های این پروژه برای مردم سریلانکا دانست و افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران با اتکا به توانمندی‌های فنی و مهندسی بومی در حال اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق در بیش از ۲۰ کشور جهان است.

رئیسی با بیان اینکه کشور‌های غربی تلاش می‌کنند به ما القا کنند که دانش و فناوری فقط در اختیار آنهاست، اظهار داشت: انقلاب اسلامی، امام راحل، رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهدای عالی‌قدر ما از جمله شهید سلیمانی «ما می‌توانیم» را به ملت ما آموختند. دشمن نمی‌خواست ما پیشرفت کنیم، اما ملت ایران اراده کرد که پیشرفته باشد؛ خواست و اراده ملت بزرگ ایران تحقق یافت و دشمن ناکام ماند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است در پیشرفت سریلانکا شریک شده و تمام تجربیات خویش را که نتیجه ۴۵ سال مجاهدت و تلاش مردان و زنان ایرانی است با شما به اشتراک بگذارد و با صدور خدمات فنی و مهندسی در پیشرفت سریلانکا مشارکت داشته باشد.

رئیس‌جمهور با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی برای توسعه روابط با کشور‌های آسیایی، همسایه و کشور‌های مستقل خاطرنشان کرد: تقویت ارتباط بین ما و شما و دیگر کشور‌های همسو و مستقل می‌تواند آینده‌ای درخشان برای دو کشور و دو ملت رقم بزند. بدانید با توکل بر خدا و اعتماد به داشته‌های بسیار خودمان می‌توانیم مسیر پیشرفت را به سرعت طی کنیم.

رئیسی گفت: برخی کشور‌های و نظام سلطه موافق تقویت روابط ما با یکدیگر نیستند و می‌خواهند به ما القا کنند که نمی‌توانیم با تکیه بر توان داخلی پیشرفت کنیم، اما ما در عمل این نظر و القای نظام سلطه را باطل کرده‌ایم.

رئیس‌جمهور در پایان از همه دست‌اندرکاران اجرای این پروژه عظیم در سریلانکا، تشکر کرد.

پیش از رئیسی «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا نیز در سخنانی با قدردانی از همکاری و تلاش پیمانکاران و همکاری دولت ایران در اجرای این پروژه اظهار داشت: بدون تکنولوژی و فناوری ایرانی، اجرای این پروژه برای ما ممکن نبود؛ شما توانستید برای آینده سریلانکا کار بزرگی انجام دهید.

رئیس جمهور سریلانکا با بیان اینکه مهارت‌های فناورانه ایرانی امروز در دنیای مدرن شناخته شده است، تصریح کرد: شما نمونه کشوری هستید که با خوداتکایی توانستید به پیشرفت در حوزه‌های مختلف برسید. امروز کشور‌های ما به‌عنوان کشور‌های جنوب، به دنبال اثبات هویت‌های خودشان هستند و چنین پروژه‌های هویت و توانایی‌های ما را به جهانیان اثبات می‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • افتتاح طرح برق‌آبی اومااویا در سریلانکا / رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی